La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Projecte de millora de l’eficiència, la sostenibilitat i el benefici de la flota pesquera d’arrossegament Barcelona, 1 de febrer de 2010.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Projecte de millora de l’eficiència, la sostenibilitat i el benefici de la flota pesquera d’arrossegament Barcelona, 1 de febrer de 2010."— Transcripción de la presentación:

1 Projecte de millora de l’eficiència, la sostenibilitat i el benefici de la flota pesquera d’arrossegament Barcelona, 1 de febrer de 2010

2 Antecedents Objectius plantejats des de la DGPAM
Per pal·liar els efectes de la pujada dels combustibles, i millorar l’eficiència dels vaixells, la Direcció General de pesca i Acció Marítima va establir els següents objectius: Determinar l’ecoeficiència de la flota pesquera d’arrossegament Establir les causes principals de la ineficiència energètica de la flota Sensibilitzar i formar els armadors i patrons de vaixells de pesca sobre la millora de l’eficiència i l’estalvi energètic Determinar les mesures tècniques a implantar als vaixells per millorar l’ecoeficiència

3 Actuacions L’any 2008 varem iniciar tres línies d’actuació:
Anàlisi de l’ecoeficiència de la flota pesquera d’arrossegament catalana, a partir de dades tècniques, de captures i de consums Impartició de tallers d’estalvi i eficiència energètica amb la finalitat de sensibilitzar sobre les innovacions i canvis a introduir en l’activitat per tal d’assolir un estalvi energètic i un balanç econòmic més favorable. 14 tallers, en 12 confraries, amb l’assistència de patrons i armadors de 132 embarcacions. Realització de 90 diagnosis energètiques en una mostra de la flota. Detecció dels punts a millorar. Estudi de la viabilitat tècnica i econòmica d’aquestes propostes de millora de l’eficiència per a cada vaixell.

4 Proposta de mesures a implantar per a la millora de l’ecoeficiència
Reduir la tensió de les arts: dimensions, materials, portes hidrodinàmiques i malla quadrada Millorar el rendiment de la propulsió: adequació reductores i hèlixs Reduir el consum a través de la millora del rendiment de la combustió Redissenyar la cambra de màquines Instal·lar sistemes de control de consum de combustible Impartir formació a patrons i maquinistes en matèria d’estalvi i eficiència energètica Establir criteris d’operació i gestió eficients

5 Projecte de millora de l’eficiència, la sostenibilitat i el benefici de la flota pesquera d’arrossegament. Realització del projecte TRAGSATEC Organismes col·laboradors: Centre de Desenvolupament Tecnològic de Sistemes d’Adquisició Remota i Tractament de la Informació (SARTI) (Centre Tecnològic de Vilanova i la Geltrú. Universitat Politècnica de Catalunya) Col·legi Oficial d’Enginyers Navals i Oceànics de Catalunya (COIN)

6 Projecte de millora de l’eficiència, la sostenibilitat i el benefici de la flota pesquera d’arrossegament El projecte ha permès l’establiment, mitjançant assajos i certificacions en situació real, sobre una mostra de 5 vaixells representatius, d’aquelles millores tecnològiques, innovacions i actuacions a implantar als vaixells de la flota d’arrossegament catalana que efectivament representen un estalvi, així com l’extrapolació d’aquestes mesures a la resta del sector.

7 Projecte de millora de l’eficiència, la sostenibilitat i el benefici de la flota pesquera d’arrossegament Criteris per a la selecció dels vaixells Embarcacions de diferents ports, per tal d’integrar el projecte en el territori Material de construcció: selecció de 3 vaixells de fibra i 2 de fusta, que reflecteixen la situació de la flota actual, amb 2/3 de a flota de fibra i la resta de fusta Característiques de la pesquera: Espècies Distància a la costa dels caladors habituals Característiques tècniques: eslora, GT i potència Característiques motorització i propulsió: Tipus hèlix. Normal o de pala controlable Reductora standard o de 2 velocitats

8 Projecte de millora de l’eficiència, la sostenibilitat i el benefici de la flota pesquera d’arrossegament. Objectius Determinar, a través d’assajos i en situació real, l’ecoeficiència de cinc vaixells de pesca representatius de la flota d’arrossegament catalana Determinar, a través d’assajos i en situació real, la millora de l’ecoeficiència obtinguda mitjançant l’aplicació de les propostes de millora establertes Determinar, en funció dels resultats obtinguts, les mesures que s’han d’aplicar per a la millora de l’eficiència de la flota d’arrossegament, tenint en compte les característiques del vaixell i les espècies objecte de les captures Demostrar la repercussió positiva de l’aplicació de les mesures mitjançant sortides a la mar en vaixells pilot Sensibilitzar i conscienciar els professionals del sector pesquer de la urgent necessitat de gestionar i utilitzar l’energia d’una manera eficient.

9 41% 29% 16% RESULTAT ESTALVI TOTAL DIARI
ESTALVI OPERACIÓ EFICIENT DEL VAIXELL 41% ESTALVI EN FASE D’ARROSSEGAMENT

10 Període amortització inversió 18 mesos
RESULTATS ESTALVI 29% Període amortització inversió 18 mesos

11 RESULTATS PER VAIXELL

12 Adquisició i tractament de dades
Projecte de millora de l’eficiència, la sostenibilitat i el benefici de la flota pesquera d’arrossegament Adquisició i tractament de dades

13 Disseny de l’equip de pesca
Projecte de millora de l’eficiència, la sostenibilitat i el benefici de la flota pesquera d’arrossegament Disseny de l’equip de pesca

14 DISSENY ART DE PESCA Normativa Mínima Obertura vertical tensió
i horitzontal Art de pesca Materials Càlcul i simulació Experiència Transferència tecnologia

15 DISSENY ART DE PESCA SIMULACIÓ
PARAMETRE ORIGINAL PROJECTE Abertura vertical 2,25 m 2,15 m Porcentaje corcho 43% 50% Angulo de ataque de los vientos 15º 20º Abertura de calones 31,10 m 34,70 m Area arrastrada por la boca 112,0 m m2 199,60 m2 Volumen de agua filtrada 132,0 m m3/s 141,50 m3/s Area arrastrada por la puerta 3.810,70 m2 4.189,70 m2 Flotación 144 kgF 138 kgF Angulo de ataque de las puertas 35º Coeficiente de expansión de las puertas 1,56 Coeficiente de resistencia de las puertas 0,78 Expansión de las puertas 604 kgF Resistencia de las puertas 302 kgF Resistencia de la red 6.354 kgF (84%) 5.030 kgF (81%) Resistencia del cable 884 kgF (12%) 884 kgF (14%) Resistencia total aparejo 7.540 kgF (79%) 6.217 kgF (65%) Tiro 9.504 kgF

16 Projecte de millora de l’eficiència, la sostenibilitat i el benefici de la flota pesquera d’arrossegament Mesures Tècniques

17 MESURES TÈCNIQUES I ESTALVIS
OBJECTIUS: Reduir la resistència del buc i l’equip de pesca Millorar l’eficiència d’alguns equips Operar i gestionar el vaixell amb criteris d’eficiència MESURES I ESTALVIS: Reducció resistència de l’equip de pesca: 10-40% (en fase d’arrossegament) Millora eficiència dels sistemes de propulsió: 5-16% Millora eficiència del motor i adequació de la cambra de màquines: 2-7% Disminució de la resistència del buc: 1-10% Operació i gestió eficient: disminució del consum fins a un 25%

18 INVERSIONS En els assajos s’ha constatat que, amb inversions d’aproximadament € (que amb les actuals subvencions del FEP d’un 40% representarien una inversió per l’armador d’uns €), seria factible una disminució del consum i per tant una reducció en les emissions de CO2 d’entre el 15 i el 29%, amb uns períodes de retorn de la inversió que es situarien en uns 2 anys, de mitjana


Descargar ppt "Projecte de millora de l’eficiència, la sostenibilitat i el benefici de la flota pesquera d’arrossegament Barcelona, 1 de febrer de 2010."

Presentaciones similares


Anuncios Google