Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porYago Rosa Weber Modificado hace 6 años
1
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3 anys 1 de 10 infants de 1-2 anys 1 de 7 infants de 0-1 any Tres tutores, una educadora complementària i direcció
2
Inici del projecte Pla per la Coeducació al Districte de Gràcia
A partir de la I Trobada de Dones del Districte organitzada pel Consell de Dones S’inclou en l’elaboració del PAM-PAD “Fem camí coeducatiu”, projecte , actualment seguim amb el projecte.
3
El projecte En una primera fase, es parteix de la reflexió entorn què significa educar des d’una perspectiva coeducativa i quines són les qualitats i valors que volem transmetre als infants. Aquí vàrem constatar que tenim cura del llenguatge escrit, que podem millorar el nostre llenguatge oral en dirigir-nos als infants i que cal analitzar des d’aquesta perspectiva el nostre treball diari.
4
El projecte A l’escola bressol ens centrem en l’autonomia dels infants i el joc lliure a través dels racons de joc i materials per l’experimentació i descoberta. Tot i que hi ha força igualtat en l’ús d’objectes es va observar que hi ha una certa tendència, a partir dels dos anys, a diferenciar-se en el tipus de joc. Algunes famílies comenten les activitats, sobre tot si veuen nens que porten faldilles, penjolls o polseres.
5
El projecte Es varen dissenyar activitats, una de joc motriu (circuit) i una altra de tranquil·la (joc heurístic, transvasament, racó de la cuina, racó del tren), diferenciant els grups de nens i nenes per observar els seus comportaments. Hàbits i rutines. Racó de la cuineta, disfresses, ...
6
El projecte Es va constatar:
Més demanda de l’adult per part dels nens en les activitats tranquil·les i de les nenes en les motrius. Més risc i moviment en activitats mogudes dels nens més grans (2-3) Més organització i seguiment de les activitats tranquil·les de les nenes (racó de la cuina) i més competició en cas dels nens (per aconseguir objectes). Que les educadores tenen unes expectatives prèvies de com es desenvoluparà l’activitat
7
El projecte En la segona fase del projecte ens plantegem estratègies d’intervenció plantejant activitats mogudes i tranquil·les en el grup de nens i en el grup de nenes, amb una periodicitat mensual (aproximadament).
8
El projecte L’activitat tranquil·la ha estat el massatge amb crema, ja que permet el contacte físic i cura de l’altre, el respecte pels demés,... L’activitat moguda torna a ser el joc motriu ja que permet posar en joc la valentia, la decisió, el poder alçar la veu,....
9
El projecte Hem observat:
Els nens accepten millor el contacte físic d’aquest tipus i també baixa la intensitat del contacte amb força física entre ells, cada cop tenen més desig i gaudeixen més dels espai de relaxació i massatges. Les nenes es mostren més agoserades, més decidides, sembla que no s’inhibeixen tant en aquest sentit i s’atreveixen més en experimentar amb el moviment i el seu cos, i demanen menys suport de l’adult augmentant la seva autoestima.
10
A destacar Amb aquestes actuacions, es tracta d’oferir als infants altres experiències, des de l’escola bressol, i donar la possibilitat de desenvolupar altres capacitats, habilitats, desigs... sense limitacions, superant estereotips de gènere.
11
A destacar Per part de les educadores, hem après a observar les subtilitats dels comportaments dels infants, a prendre consciència i a partir d’aquí plantejar-nos preguntes vinculades a la nostra intervenció. Les famílies es mostren molt interessades en el seguiment d’aquest projecte.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.