La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

REALITZACIÓ: FINANÇAMENT: CREATIVITAT: INVESTIGACIÓ QUALITATIVA: ASSESSORAMENT:

Presentaciones similares


Presentación del tema: "REALITZACIÓ: FINANÇAMENT: CREATIVITAT: INVESTIGACIÓ QUALITATIVA: ASSESSORAMENT:"— Transcripción de la presentación:

1 CAMPANYA DE SENSIBILITZACIÓ PER A LA MILLORA DE LA IMATGE DE LA COMUNITAT GITANA

2 REALITZACIÓ: FINANÇAMENT: CREATIVITAT: INVESTIGACIÓ QUALITATIVA: ASSESSORAMENT:

3 LA COMUNITAT GITANA A ESPANYA
PUNTS FORTS Gran progrés en els darrers 30 anys Ciutadania plena i participació: Constitució 78, associacionisme e implicació en moviments socials, etc. Generalització de l’accés al sistema de benestar: Habitatge (hàbitat integrats), educació (escolarització total), sanitat… Reconeixement de la identitat cultural gitana

4 LA COMUNITAT GITANA A ESPANYA
DEBILITATS Imatge negativa i discriminació Persistència de situacions d’exclusió social greu (10-30 %) Nivell formatiu baix, abandonament prematur de l’escola, absentisme… Desocupació, pèrdua d’ocupacions tradicionals Imatge negativa (prejudicis i estereotips). conseqüències discriminatòries

5 Com és percebuda la comunitat gitana?
La societat percep que la comunitat gitana és MARGINAL ( roba, consumeix drogues, no vol anar a l’escola, viu en barraques...) i TRADICIONAL (posseeix valors molt arrelats com la família i la religió). COMUNITAT GITANA La FSGG trabaja por la promoción integral de la Comunidad Gitana a través de programas y servicios de educación, formación, empleo, salud, etc. y también a través de la comunicación y la sensibilización. En esta área, nuestro principal objetivo es mejorar la imagen que la sociedad tiene sobre la comunidad gitana. Pero, ¿qué es exactamente lo que tenemos que trabajar? Las investigaciones nos dicen que la sociedad tiene una imagen de los gitanos polarizada en torno a dos figuras distintas: las del gitano marginal (ladrón, vago, relacionado con la droga, etc) y la del gitano artista. A los gitanos, en ambos casos, se les asocia a unas tradiciones y costumbres muy antiguas, que se desconocen en profundidad, pero de las que se suelen destacar los valores de la familia, la tradición… Al investigar a los gitanos, comprobamos que ellos son conscientes de que ésta es la percepción que la sociedad tiene de la comunidad gitana, pero ellos se ven exactamente igual que cualquier otro ciudadano pero con el valor añadido de ser gitano. Dicen que hoy en día el gitano, en gran medida, lo es de puertas para adentro. LA PERSONA GITANA MARGINAL LA COMUNITAT GITANA ARTISTA. LA TRADICIÓ

6 D’on venen aquestes percepcions?
Televisió: Notícies referents a delictes i assassinats entre famílies gitanes Sèries i Pel·lícules: A moltes de les sèries de televisió apareixen sempre els gitanos com delinqüents importants el que fa que s´acentuï aquesta percepció. Tòpics/”llegendes urbanes”: Existeixen determinades històries negatives associades als gitanos Mala experiència: en pocs casos Aquestes estereotipes venen en part del passat i no tenen correspondència amb la realitat actual de la comunitat gitana L’estereotipa és manca de coneixement directe. Explicar brevemente el funcionamiento del estereotipo, que es irracional. Estereotipo: se atribuye al todo características de una parte. Sin embargo, cuando nos ponemos a investigar sobre los orígenes de estas percepciones, encontramos que en muy pocos casos proceden de una experiencia directa, sino que suelen provenir de la imagen que ofrecen los medios de comunicación y de tópicos y leyendas urbanas (todo el mundo dice conocer a alguien que ha visto a un gitano subirse un burro a casa, etc). Este es el motivo por el que existe tanta distancia entre la situación real de la comunidad gitana y la percepción social de la misma. En las investigaciones queda demostrado que entre aquellas personas que han tenido contacto directo con gitanos, son amigos, compañeros, etc. se aceptaba que podía haber gitanos delincuentes, vagos, etc, pero en general se pensaba que éstos no eran así.

7 ¿Quines son les conseqüències d’aquesta mala imatge?
Discriminació Disminució de les oportunitats Conflicte Desconfiança ELS PREJUDICIS IMPEDEIXEN L'EXERCICI PLE DE LA CIUTATANÍA Los atributos negativos que la sociedad atribuye a los gitanos derivan en actitudes discriminatorias que se manifiestan en múltiples campos de la vida: en el acceso al empleo, la vivienda, en la convivencia, etc. Esto lleva a casos como el de la Viceconsejera de Educación de la CAM (“Los gitanos no quieren estudiar”). Poner ejemplos de empleo

8 CONTINGUT DEL MISSATGE
Un nombre considerable d’estereotips negatius vers la comunitat gitana que són contraris a la realitat. Estereotips: Base real que degenera en la generalització. En el cas de la comunitat gitana, els estereotips no provenen, en la majoria de casos, d’experiències directes, sinó de la imatge transmesa pels mitjans de comunicació i difusió oral. L’estratègia de comunicació de la FSGG cerca desmuntar aquests estereotips a partir d’una imatge diferent, verídica i, a la vegada, susceptible de ser creguda i acceptada.

9 CONTINGUT DEL MISSATGE (II)
Passos seguits: Anàlisi de fonts secundàries (estudis, enquestes, etc.): identificació dels estereotips més freqüents Investigació qualitativa: s’ha comparat els resultats de la investigació anterior i hem treballat la seva natura, disposició per al canvi, “contraestereotips” Construcció d’un missatge: principals conclusions de la investigació qualitativa. Conclusió principal: cridar l’atenció sobre el perill i la falsedat de les generalitzacions, abans de presentar la imatge actual de la comunitat gitana.

10 LA CREATIVITAT Objectius: Estratègia:
LLARG TERMINI: Millorar la imatge social de la comunitat gitana CURT I MITJÀ TERMINI: posar de manifest el problema de la discriminació a la comunitat gitana. Estratègia: Cridar l’atenció sobre el perill i la falsedat de les generalitzacions.

11 LA CREATIVITAT Dues fases diferenciades:
Fase 1. Buscant la diferenciació dels individus. Sensibilitzar sobre el PROBLEMA DE LES GENERALITZACIONS: atacar la base de la formació dels prejudicis i estereotips contra la comunitat dels gitanos, demostrar que es fonamenten, principalment en el problema de les generalitzacions al conjunt de la comunitat, totes les percepcions (reals o fictícies) sobre algun del seus membres. Proposta creativa (espot televisiu): escenes que mostrin generalitzacions absurdes o injustes (diverses versions d’anuncis), més un eslògan escrit final.

12 Firma de la campanya Exclusivament per a la campanya s’ha redissenyat i simplificat el logotip de la Fundació Secretariado General Gitano, evolucionant la imatge de la foguera i eliminant el terme “general”.


Descargar ppt "REALITZACIÓ: FINANÇAMENT: CREATIVITAT: INVESTIGACIÓ QUALITATIVA: ASSESSORAMENT:"

Presentaciones similares


Anuncios Google