La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Gestionar la classe amb efectivitat

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Gestionar la classe amb efectivitat"— Transcripción de la presentación:

1 Gestionar la classe amb efectivitat
Rob Horner, George Sugai i Celeste Rossetto Dickey Universitat d'Oregon i Universitat de Connecticut OSEP TA Center on Positive Behavior Support

2 Objectiu Identificar mesures perquè un equip format per personal de tota l'escola millori la gestió de les classes del centre

3 Principals idees Les pràctiques de suport conductual que se segueixen a classe s'integren amb els sistemes per a tot el centre. Com a equip, com treballareu perquè totes les aules esdevinguin entorns efectius. A classe, integrar les pràctiques que promouen les millores acadèmiques amb les pràctiques que promouen les millores de conducta. Crear un entorn: Previsible Coherent Positiu Que promogui la conducta independent de l‘alumne (reduir les indicacions del professor)

4 Sistemes de tota l'escola
d'entorns diferents a la classe Sistemes de classe Sistemes de suport individual a l‘alumne 29

5 1. Invertir en bones conductes
A principis d'any, definir i ensenyar de 3 a 5 expectatives per a la classe. Expectatives expressades en positiu Fàcils de recordar Es pengen a l'aula Coherents amb les normes/ expectatives per a tota l'escola Ensenyades directament, sense rodeigs Exemples positius i negatius Exemples: Sigueu prudents, Sigueu responsables, Sigueu respectuosos Respecteu els altres, Respecteu les coses dels demés, Respecteu-vos a vosaltres mateixos

6 2. Establir un entorn previsible
Definir i ensenyar les rutines de la classe Com entrar a l'aula i començar a treballar Com predir el programa del dia Què fer si no tens material Què fer si necessites ajuda Què fer si necessites anar al bany Què fer si entregues materials endarrerits Què fer si algú t'està molestant Senyals per passar d'una activitat a una altra “Demostra'm que m'estàs escoltant” Com determinar si ho fas bé a classe Establir un senyal per obtenir l'atenció de la classe Ensenyar unes transicions efectives

7 Dissenyar les rutines de la classe
Rutina Comportament desitjat Senyal Ensenyar rutina Entrar a l’aula Entrar-hi, seure, començar a treballar Instrucció a la pissarra Exemples positius i negatius Obtenir l'atenció de la classe Orientats al professor, estar callats ? Obtenir ajuda mentre treballo al meu lloc

8 Matriu de rutines de classe
Rutina Què esperes? Quin és el senyal? Com ho ensenyaràs?

9 Activitat: 12 minuts Identificar rutines
Pensa en 3 rutines comunes a totes les classes del teu centre. Completa la matriu per a la teva classe. Quin PROCÉS podries fer servir amb la resta de professors per definir i posar en comú uns exemples efectius? Informes d’un minut.

10 3. Ensenyar els estudiants a autogestionar-se
Quan els estudiants ja les coneixen, aconseguir que les rutines comencin amb esdeveniments normals (el timbre, finalització de tasques...), no amb indicacions del professor. Ensenyar autogestió El comportament objectiu El comportament d'autogestió Estímuls Conseqüències

11 4. Establir un “entorn positiu”
Cinc casos d'afalagament per cada cas de correcció. Començar cada període de classes amb una celebració. El primer comentari que li fas a un nen determina la base de la conducta que seguirà. Engelmann, Mace, “Interspersed requests” Oferir diverses vies per a aconseguir l'èxit/ l'afalagament. Contingències del grup, contingències personals, etc.

12 5. Dissenyar físicament la classe perquè sigui funcional
Definir diferents àrees de l'aula per fer-hi activitats diferents Definir com es determina "què passa on" Pautes de trànsit Llocs de treball per grups o separats Accés visual Accés del professor als estudiants en tot moment Accés dels estudiants als materials formatius rellevants Densitat La teva taula

13 6. Maximitzar el temps acadèmic aprofitat
Transicions efectives Maximitzar les oportunitats de resposta dels estudiants Autogestió Supervisió activa Moure's Monitoritzar Comunicació/ Contacte/ Reconeixement Nens autistes

14 7. Adaptar el pla d'estudis a les habilitats dels estudiants
El fracàs com a estímul discriminant dels comportaments problemàtics Taxa d'èxit del 70% Estudiants joves enfront d’estudiants amb experiència Com ensenyar amb èxit i, tot i això, ensenyar el pla d'estudis exigit? Monitoritzar i adaptar-se Mantenir l'objectiu formatiu, però ajustar el pla d'estudis/ la formació L'art de l'adaptació curricular (estratègies) Passar-s'ho bé

15 La formació influeix sobre la conducta
Ritmes Oportunitats de resposta dels estudiants L'adquisició enfront de la pràctica/ el rendiment Joe Wehby Phil Gunter Feedback dels estudiants

16 8. Establir una jerarquia efectiva de conseqüències d’una mala conducta
No ignorar les conductes problemàtiques (Llevat que estiguis convençut/da que l'atenció dels adults ajuda a mantenir-les) Establir les conseqüències previsibles Establir les conseqüències individuals I per al grup

17 9. Variar els tipus d'instrucció
Classes magistrals Grups petits Treball independent Activitats integradores Tutories entre companys

18 10. Disposar d’un sistema per demanar ajuda
El/la professor/a hauria de poder identificar les necessitats d'ajuda, i hauria de poder demanar assistència amb facilitat. Formulari de petició d'assistència dels professors Tres cops l'any, quan el professor ha d'identificar els estudiants que necessiten suports addicionals. Formulari de petició d'ajuda

19 Activitat Suposa que "ets" el professorat de tota l'escola.
Posa nota a la teva classe. Si no en tens cap, posa nota a la que coneguis millor. Calcula una "mitjana" per a tota l'escola a partir de la mitjana de les teves classes. Identifica l'element de l'autoavaluació que marcaria la major diferència. Identifica una mesura a dur a terme durant els propers tres mesos de classe que milloraria aquest element.


Descargar ppt "Gestionar la classe amb efectivitat"

Presentaciones similares


Anuncios Google