Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porValentin Buchholz Modificado hace 5 años
1
Les etiquetes dels productes domèstics: publicitat i ciència
Els Juliols de la UB'08 Curs: "Bona química entre nosaltres" Barcelona, 14 a 18 de juliol de 2008 Claudi Mans Departament d’Enginyeria Química Universitat de Barcelona
2
"Objectes" i productes alimentaris
naturals artificials nous clàssics conill enciam pa, caramel fideu, fuet farina vi flor de carbassó gelats “muslitos de mar” bitter Kas Nescafé Tendència a processat, envasat, conservació perllongada, monodosi
3
química fina, extractiva
productes naturals animals i vegetals altres productes química fina, extractiva INDÚSTRIA PROCESSAMENT trituració, barreja... REACCIÓ QUÍMICA fermentació, cocció... CONSERVACIÓ salmorra, congelació, pasteurizació, fumat... CONTROL sanitari legal CONSUM
4
Conservació Publicitat Mostreig Ingredients Informació nutricional Quantitat Producte Fabricant Envàs
5
Nom del producte Nomenclatura: del Codigo Alimentario Español
Marca vs. nom del producte "Bio", "eco", "light", ... Ambigüitat dels elaboradors: per exemple, llet - preparat làctic
7
Ingredients "leche, cacao, avellanas y azúcar"
Nomenclatura: Codi Alimentari (moltes opcions) Ordre decreixent de components 56,5% sucres 33,4% greix 4,7% proteïnes Total 545 kcal/100 g
8
Publicitat
9
Informació nutricional
No obligatòria Regulada en Codi Alimentari CDR: Quantitat diària recomanada (valors promig)
10
Quantitat Pes net Unitats en Sistema Internacional (SI) ml ó mL
Tolerància (0% o 0,0%) Pes o volum al moment d’envasar
11
Envàs – Conservació - Fabricant
Informació per a reciclatge Normativa europea Altres etiquetes voluntàries “Caducitat” no vol dir pèrdua de propietats “Consum preferent” no vol dir caducitat
12
Bio’s, light "Bio", legislat: agricultura biològica
"light", no legislat
18
El món del iogurt sense sabors 1/10/2006
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.