La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Les etiquetes dels productes domèstics: publicitat i ciència

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Les etiquetes dels productes domèstics: publicitat i ciència"— Transcripción de la presentación:

1 Les etiquetes dels productes domèstics: publicitat i ciència
Els Juliols de la UB'08 Curs: "Bona química entre nosaltres" Barcelona, 14 a 18 de juliol de 2008 Claudi Mans Departament d’Enginyeria Química Universitat de Barcelona

2 "Objectes" i productes alimentaris
naturals artificials nous clàssics conill enciam pa, caramel fideu, fuet farina vi flor de carbassó gelats “muslitos de mar” bitter Kas Nescafé Tendència a processat, envasat, conservació perllongada, monodosi

3 química fina, extractiva
productes naturals animals i vegetals altres productes química fina, extractiva INDÚSTRIA PROCESSAMENT trituració, barreja... REACCIÓ QUÍMICA fermentació, cocció... CONSERVACIÓ salmorra, congelació, pasteurizació, fumat... CONTROL sanitari legal CONSUM

4 Conservació Publicitat Mostreig Ingredients Informació nutricional Quantitat Producte Fabricant Envàs

5 Nom del producte Nomenclatura: del Codigo Alimentario Español
Marca vs. nom del producte "Bio", "eco", "light", ... Ambigüitat dels elaboradors: per exemple, llet - preparat làctic

6

7 Ingredients "leche, cacao, avellanas y azúcar"
Nomenclatura: Codi Alimentari (moltes opcions) Ordre decreixent de components 56,5% sucres 33,4% greix 4,7% proteïnes Total 545 kcal/100 g

8 Publicitat

9 Informació nutricional
No obligatòria Regulada en Codi Alimentari CDR: Quantitat diària recomanada (valors promig)

10 Quantitat Pes net Unitats en Sistema Internacional (SI) ml ó mL
Tolerància (0% o 0,0%) Pes o volum al moment d’envasar

11 Envàs – Conservació - Fabricant
Informació per a reciclatge Normativa europea Altres etiquetes voluntàries “Caducitat” no vol dir pèrdua de propietats “Consum preferent” no vol dir caducitat

12 Bio’s, light "Bio", legislat: agricultura biològica
"light", no legislat

13

14

15

16

17

18 El món del iogurt sense sabors 1/10/2006


Descargar ppt "Les etiquetes dels productes domèstics: publicitat i ciència"

Presentaciones similares


Anuncios Google