Esponja 1 ¿Quién sabe cuál es el parque de diversiones (amusement park) más famoso del mundo? ¿dónde está?¿Lo conoces? ¿Qué sabes de él? Esponja 2 ¿Quién.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
Advertisements

THE IMPERFECT The continuous past…….the Flinstones of Spanish.
Preterite vs Imperfect
Preterite vs Imperfect. Preterite - is often used to: Tell the beginning or end of a past action Tell the beginning or end of a past action –La película.
Respuestas al study guide
El Pretérito y El Imperfecto
¡El Imperfecto!.
Háganlo ahora Escriban en inglés 1. Siempre 2. Todos los días 3. Cada día 4. Generalmente 5. Muchas veces 6. Nunca 7. Cada semana Objetivo: Aprender el.
GRAMÁTICA El Imperfecto The Imperfect You already know how to talk about the past by using the preterit tense. Today you will learn about the imperfect,
The Imperfect Tense Page 203 Avancemos 2.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
~The Imperfect Tense~. 2 Main Past Tenses in Spanish In Spanish, there are 2 main tenses used to talk in the past: 1. El Pretérito 2. El Imperfecto.
ESPAÑOL 3 SEÑORITA ALDEMIR El Imperfecto: la conjugación, los usos, y una comparación con el pretérito.
El Imperfecto When referring to the past, there are two verb tenses in Spanish. They are used depending on the type of events and actions being described.
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
El Pretérito y El Imperfecto
Preterit VS Imperfect Spanish 3. El Pretérito If the action started and ended at a definite time. Yo vi una película anoche. Ella fue a Puerto Rico el.
EL PRETÉRITO Y EL IMPERFECTO ¿CUÁL ES LA DIFERENCIA?
El Imperfecto The Imperfect Past Tense. 3 rules for using the imperfect : 1.The imperfect is used for actions that were repeated habitually or … a) Cuando.
THE IMPERFECT TENSE: REGULAR VERBS PRETERITE You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
1 The “abas” and the “ías” El Imperfecto 2 Los Pronombres Personales (Subject Pronouns) Singular yo tú él / ella / Ud. Plural nosotros vosotros ellos.
Usos del imperfecto… …y repaso de formas.. Use the imperfect to “Set the scene” “Set the scene” Era el viernes por la noche. Era el viernes por la noche.
REPASEMOS LA TAREA Cuando Héctor y yo ____________________ (*ESTAR*) en Madrid, nosotros ___________________ (VISITAR) el Museo del Prado. _______________________.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 63 Avancemos 3.
REPASEMOS LA TAREA La Hormiga y el Saltamontes
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
The IMPERFECT tense The imperfect tense is also used in the PAST. The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly.
Usando los dos tiempos verbales juntos.  Fecha: el martes, el 9 de octubre Escribe los verbos en el tiempo imperfecto. 1) Pablo (mirar) 2) Nosotros (ir)
Preterite = happened once = completed past action Imperfect = ongoing in the past = something that was.
1 The “abas” and the “ías” El Imperfecto de Los Verbos -AR.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
PRETÉRITO S.I.M.B.A SEQUENCE of events(I woke up, brushed my teeth and took a shower) INTERRUPTION: an action interrupts an ongoing action(I was watching.
The Imperfect Tense El Imperfecto. ¿Qué es el imperfecto? To talk about what you used to do What you were like in the past To tell how old you were What.
Dos Acciones en una Oración
¿Cómo diferenciar? How to differentiate?.  Endings for –ar– verbs:  yo.
Notas – el imperfecto p. 210, 212, 222 Imperfect tense
The Imperfect Tense: Regular Verbs and irregular verbs.
The Imperfect Tense: Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended at a definite.
Imperfect To talk about what you used to do or what you were like in the past use the imperfect.
Preterite vs. Imperfect Chapter 2. Esp 33/9/13 Hoy es el tres de septiembre. Objective: – Students will be able to distinguish between when to use the.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 42 – Chapter 1 Realidades 3.
 There is more than one past tense in Spanish.  The preterite tense is for completed, simple actions in the past (I ate).  The imperfect tense is for.
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
Español 2-2 Sra. Carpinella El imperfecto. In Spanish, there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect. The preterite is used to state.
GRAMÁTICA El Imperfecto: PARTE I. The Imperfect We have already talked about using the preterit tense to talk about events that have already occurred.
El pretérito You may remember reading about the use of the preterit- that it is used for “completed actions”. The acronym SOFIA will help you remember.
HABLAR- TO SPEAK  hablaba  hablabas  hablaba  hablábamos  hablabais  hablaban COMER- TO EAT  comía  comías  comía  comíamos  comíais  comían.
El imperfecto Use the imperfect tense to talk about actions that happened regularly. In English you often say “used to” or “would” to express this idea.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
A. El Imperfecto (IMP) is another tense used to talk about events in the past. Remember: the preterit (PRT) is used to talked about events in the past.
The preterite vs. the imperfect Preterite single, completed action Marta dio una fiesta de sorpresa para su marido. ○ can be a specific time frame in.
The Imperfect Tense. Imperfect Tense Endings “-AR” VERBS -aba -abas -aba -ábamos -abais -aban.
EL IMPERFECTO/ IMPERFECT TENSE: AR: -aba/-abas/-aba/- ábamos/-aban. IR/ ER:-ía/-ías/-ía/ - íamos/-ían.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Page 194 Realidades 2.
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
La clase de español III Srta. Forgue El 3 de noviembre de 2010.
The imperfect tense The imperfect is another way to express the past. To talk about something you used to do as a matter of habit. cant ar -to sing To.
Copyright © 2014 Vista Higher Learning. All rights reserved. 3.2–1 The imperfect tense in Spanish is used to narrate past events without focusing on their.
Uses of the Imperfect & Preterite  We use the imperfect to describe habitual or repeated events in the past.  We use the preterite to describe a particular.
Regular Verbs THE IMPERFECT TENSE.  Repeated actions in the past  Habitual actions in the past WHAT IS THE IMPERFECT TENSE?
The Imperfect Tense: Regular Verbs Courtesy of: grammar/real2grammar/
EL PRÉTERITO O EL IMPERFECTO. USES OF THE PRETERITE Simple, isolated action that is totally completed in the past (happened once) Ayer fui a la tienda.
El Imperfecto. *The imperfect tense is used to describe something that was not perfected or not completed in the past.
1 El Presente Progresivo ¿Qué estás haciendo? Making the –ing in Spanish.
1.1-1  You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Irregular Verbs.
El imperfecto Los verbos regulares ¿Recuerdas? You have already learned to talk about completed actions in the past using the preterite tense. Ayer Rafael.
En Español. * I n English think about an event that happened yesterday. * N ow, think about what you were doing an hour ago. * L astly, think about something.
Preterite A ge (Tenía ____años) P hysical condition (cansado) A ppearance (era, llevaba) W eather (hacía, llovía) T ime/date (era, eran) A ctions in progress.
Transcripción de la presentación:

Esponja 1 ¿Quién sabe cuál es el parque de diversiones (amusement park) más famoso del mundo? ¿dónde está?¿Lo conoces? ¿Qué sabes de él? Esponja 2 ¿Quién conoce un parque de diversiones? ¿Sabe dónde está y que hay allí? Esponja tres. ¿Que hay en un parque de diversiones? Yo puedo identificar el vocabulario relacionado Con el parque de diversiones.

Esponja ¿Qué hacías el domingo a las 8:00 p.m? Esponja 4 Esponja Examen Vocabulario p Escuchar p. 148 act.1, 149 act.5 Escribir Activity 4 Hablar

Yo puedo describir acciones en el pasado Esponja 4 ¿Cuando eras pequeño/a, ibas al parque de diversiones? Cual era tu atracción favorita? Explique. Esponja Tarea Repaso de vocabulario Quizito Una historia. Trabajo en parejas Tarea cuaderno de ejercicios p. 67

EL PARQUE DE ATRACCIONES El puesto La montaña rusa La rueda de chicago/ feria El carrusel Los payasos Los coches antiguos Los carros chocones

palomitas Algodón de dulce Los fuegos artificiales Las golosinas Los globos

Salitre m ágico ESPONJA: Escriba la pregunta para cada afirmación. 1.De niño me gustaba ir al parque de diversiones 2.Los carros chocones era mi atracción favorita 3.Mi familia y yo ibamos al parque de diversiones todos los veranos. 4. De niño(a) yo era muy feliz, tambi én era chistoso(a) y me gustaba hablar mucho.

¿Cuándo? Imperfect expresses ongoing actions in the past Todos los días. Veía a mis amigos todos los días. Siempre Una vez (to recall a past event) Había una vez… Recuerdo una vez (cuando)… Te toca a tí What were you reading everyday while listening to music? It used to rain every afternoon in Buenos Aires. I remember one time, it was September and it was a rainy day…

¿Qué hacían estas personas… Todos los fines de semana?Durante el verano? ESPONJA

¿Qué hacían estas personas Siempre en la playa?Todos los fines de año

By the end of lesson… I must be able to use the imperfect tense in the “I” form, adapting from examples. I should be able to use the imperfect tense using references. I could be confident about using this tense accurately. I could combine the two past tenses.

El imperfecto

The imperfect tense is a past tense. It is used: When you would say “used to” or “was” in English. To set the scene in the past (It was a stormy night, at 2am, it was pitch black outside when…) Era una noche lluviosa, eran las dos de la mañana y estaba muy oscuro afuera...

Ejemplos To speak= Hablar I was speaking= Hablaba

ejemplos To dance= Bailar I was dancing= Bailaba

ejemplos To sing= Cantar I was singing= Cantaba

¿Te toca a tí! ¿Qué hacías el domingo en la noche? 1.Ver el Superbowl 2.Hacer la tarea 3.Estudiar para el examen de… 4.Hablar con mis amigos

¿Cómo se dice…? I was swimming: (nadar) I was relaxing: (descansar) I was skating: (patinar) I was skiing: (esquiar)

-ar verbs -abamos For “nosotros” (We) -abais for “vosotros” (you- plural) - aba for “el/ella” (he/she) -abas for “t ú ” (you- singular) -aban for “ellos/ellas” (They) -aba for “yo” (I) Take away –ar Add…

ejemplos To drink= Beber I was drinking (a coffee)= Bebía (un café)

ejemplos To eat= Comer I was eating (an apple) = Comía (una manzana)

ejemplos To sleep= Dormir I was sleeping= Dormía

ejemplos To live= Vivir I was living (in Colombia)= Vivía (en Colombia)

¿Cómo se dice…? I was able to: (poder) I was running: (correr) I was printing: (imprimir)

-er/-ir verbs -íamos For “nosotros” (We) - í ais for “vosotros” (you- plural) - í a for “el/ella” (he/she) - í as for “t ú ” (you- singular) - í an for “ellos/ellas” (They) - ía for “yo” (I) Take away –er or -ir Add…

Some useful verbs *Era…= …was…/It was… *irregular Había…= There was… Estaba+ location= I was+location Estaba en la cocina Hacía+weather eg: Hacía sol. (It was sunny)

Ejemplos Estaba en Barcelona. I was in Barcelona. I was in Florida

Ejemplo Eran las tres. It was 3.

Ejemplos Había muchos turistas. There was a lot of tourists.

Ejemplos Hacía calor.

¿Cómo se dice en Español? It was cold= It was about six thirty= There were a lot of cars= I was in “Louisville”= I was eating chips= I was speaking with my friend= It was great= Tarea p

El pretérito de los verbos regulares ARERIR YoÉíí TúAsteisteiste ElÓióió Ella/ud Nosotros Amosimosimos Vosotros Asteisisteisisteis Ellos/as Aronieronieron uds

Yo puedo/I can/ tell a story Understand what happened when I hear a story Esponja Video: La cenicienta Ver, escuchar identificar El Preterito Vs. Imperfect.

María leía su trabajo cuando la alarma sonó.

I can tell what happened Esponja1 Que hicieron tu y tus amigos ayer? Esponja Tarea El preterito Vs. Imperfecto Libro de texto p.208 Hojas de trabajo La cenicienta- ver, escuchar, identificar. Repasar preterito e imperfecto. Completar-cenicienta Cierre

Yo puedo hablar de eventos en el pasado. Esponja: En la siguiente pagina TAREA CUADERNO DE EJERCICIOS P. 85 y 86 Quiz de preterito e imperfecto. Cuatro preguntas y deben hacer una pregunta. Esponja Tarea Libro de texto p. 211 Actividades de hablar Leer-el robo Cierre

¿Qué hacías anoche cuando 1. empez ó a llover 2. son ó el telefono 3. cuando llegaron tus padres a casa 4. tu madre llamó para la comida ¿Qué hiciste … En las vacaciones del año pasado? El mes pasado? El viernes de la semana pasada?

Esponja 2 ¿Qué hacían estas personas ? 1 2 3

(Yo) leía cuando el teléfono sonó.

Los niños miraban la televisión cuando la mamá les llamó para ir a cenar. ¡A la mesa!

Nosotros bebíamos un café cuando nuestras amigas llegaron.

El señor Martínez andaba cuando empezó a llover..

Interrupted action! When something is going on and an interruption occurs: you will need the imperfect to set the scene, describe what’s going on. And the preterit to say what happened. Ej: Señorita Lucero y el niño estaban en la clase. Hablaban español cuando… ¡Marucha llegó!

The preterite… Usually has a time expression to indicate that it is a finished action. Una mañana…One morning De pronto…suddenly De repente…suddenly Cuando…when Narrator talking …(He asked)… End of the story

Imperfect or preterit? Imperfect: Setting the scene Repetition of an action in the past Something that was in the process of happening/ that was going on. If you say “was” in English If you say “used to” in English Preterit: Punctual events Short action/ interruption Succession of actions (I did this then this etc…) Over and done with (finished action)

¿Cómo se dice en español? a) o b)?

I used to play tag. A) Jugaba pilla-pilla. B) Jugué pilla-pilla.

It was snowing. A) Nevó. B) Nevaba.

Suddenly, it snowed. A) De repente, nevó. B) De repente, nevaba.

I woke up at 6. A) Me despertaba a la séis. B) Me desperté a las séis.

I used to wake up at 6 every day. A) Me despertaba a las séis. B) Me desperté a las séis.

I used to go to the beach every day A) Iba a la playa todos los días. B) Fui a la playa todos los días.

During my vacation, I went to the beach, I went surfing, I visited some monuments, I went shopping, I ate some local food, I did lots! A) Durante las vacaciones, iba a la playa, practicaba la vela, visitaba monumentos, iba de compras, comía la comida local, hacía muchas cosas! B) Durante las vacaciones, fui a la playa, practiqué la vela, visité monumentos, fui de compras, comí comida local, hice muchas cosas!

The train always stopped. A) El tren paraba siempre B) El tren paró siempre

The train was stopping when I arrived on the platform. A) El tren paraba cuando llegué al andén. B) El tren paró cuando llegué al andén. C) El tren paré cuando llegaba al andén.

Since the weather was nice, I played tennis. A) Cómo hacía buen tiempo, jugaba al tenis. B) Cómo hice buen tiempo, jugué al tenis. C) Cómo hacía buen tiempo, jugué al tenis. D) Cómo hice buen tiempo, jugaba al tenis.

Yo puedo comprender cuando leo y escucho ESPONJA; ¿Qué hacías ayer cuando tus padres llegaron a la casa? Esponja: Escuchar- ver Caperucita Leer: Caperucita Roja Tarea- Con un companero: Crear un cuento para niños de 3er grado. Presentar la historia.

Yo puedo contar una historia y comprender una historia Esponja ¿Cuál era su historieta/cuento infantil favorito cuando era niño? Esponja 2 Escriba las preguntas 1.De niño yo siempre leía muchos cuentos. 2.De niño/a iba al zoo con mi familia Esponja Tarea p Actividad de leer Leer: Caperucita Roja Crear un fin para la historia. EXAMEN DE LEER EL MARTES 17 DE FEBRERO

Yo puedo contar una historia y comprender una historia Si fueras(were) el autor de “Caperucita Roja” ¿Cómo terminarías (would finish) la historia? Escriba dos p árrafos Make sure to include: Preterito e imperfecto Palabras de transici ón ES PARA EL MIERCOLES 16 DE FEBRERO. No computer translations please!

Yo puedo contar una historia y comprender una historia Esponja: Si fueras(were) el autor de “Caperucita Roja” ¿Cómo terminarías (would finish) la historia? Agenda: Esponja Tarea Crear un cuento para niños Examencito de lectura la proxima clase y presentar la historia.

Cuaderno de ejercicios p. 85 y 86 1 Arturo hablaba por te. 2dormia cuando... 3 Julio leia el periodico.. 4 jugaban 5 veia la tele cuando... 6 comian

Te toca a tí crear tu propia historia Asignación: Trabajando con un compañero, deben crear una historia para niños de tercer grado. Make sure to include: Pictures Preterito and imperfecto Transition words Must have setting the stage, actions and ending. Can start with “Habia una vez/erase una vez…”

You will want to include the following in your letter: An introduction of yourself; A description of what you were like when you were little (personality and physical appearance); A description of what you used to do ( when you were little (when, with whom, where, and why); A description of what you used to like/dislike when you were little. Your favorite toys and games. Feel free to include anything else that will allow you to better connect with you new “l