Week 19 Spanish II.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
For additional resources, please visit my catalog of products at: Preterite Activities PowerPoint 8 Slides to practice.
Advertisements

Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Do Nows MP2.
Preguntas con el verbo “hacer”
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Unit 3A.
VOCAB 8A PRETERITE ER/IR VERBS Spanish 1 Chapter 8 Tiempo Libre.
Guía para estudiar Capítulo El edificio est á cerca del oceano. 2. Mi ciudad tiene muchas montañas. 3. Hace calor en el verano. 4. Hay muchos rascacielos.
S PANISH I W EEK 12 S EMESTER 2 Sra. Knutsen. E NTRADA – EL LUNES, EL 30 DE ABRIL Put each of these verbs into the preterite tense. 1. Yo/caminar 2. Ella/ir.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Injury narratives El 20 de noviembre.
Para hacer ahora Identifiquen:
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Español 1 Hoy es jueves el 24 de abril de La Campana ¿Cómo se dice en español? 1. I went to the parade. 2. We are going to the party. 3. Did you.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
World Language Survey 28 de abril de
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
CITA RAPIDA (Speed dating): Práctica oral
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Mi dormitorio My bedroom
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Topic: The preterit Essential ?: How do I talk about things that happened in Spanish?
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
1  I went to the store.  I bought a shirt.  I walked home. 2 El Pretérito: Is a past tense Talks about what happened Refers to completed actions:
25 de septiembre de 2014 Hoy es jueves el 25 de septiembre de What happened? 2.Where do you hurt? 3.Did you break your finger? 4.Do you have a.
Hoy es el 5 de enero.. Para comenzar: ¿Qué hiciste durante las vacaciones? ¿Adónde fuiste? In your journal, write about what you did and where you went.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
El Pretérito de Ser, Ir, y Hacer. Fui (I went, I did go, I was going OR I was) Fuimos (we went, we did go, we were going OR we were) Fuiste (you went,
Bienvenidos a la escuela y la clase de español.. You have two minutes to catch up on everything. After two minutes, please be ready to get back into working.
Spanish 3 Week of February 2 The Preterite. Hoy es el 3 de febrero Objective: Students will be able to conjugate regular verbs in the past tense. Hagan.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Unit 3A. COMPLETE Core p. 52 in your workbook NOT on warm up sheet.
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Los verbos regulares que terminan en -er
Pretérito de SER y IR Preterite (past tense) of SER and IR.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
El calendario y la fecha. el lunesel martesel miércoles el juevesel viernes el sábadoel domingo  days of the week are not capitalized  all days are.
Hacer Ahora Martes, el 12 de abril Change each of the following sentences from the present to past. To do this, you will need to add a word or phrase that.
Pretérito Past tense- with a specific start and end time.
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
ESPAÑOL 2, el 16 de noviembre Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Los infinitivos.
ALC 143 Bienvenida Martes el 3 de mayo. objetivo Yo puedo escribir el vocabulario de la bienvenida.
ESPAÑOL 2, el 13 de noviembre Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
EstoyEstamos Estás EstáEstán -El hotel = the hotel -El hostal = the hostel/inn.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Spanish II Week 14. NO PARA EMPEZAR TODAY Unit 2 Test! Remember: our class goal is for everyone to earn at least an 80% on this test!
A la clase de español 3R Profesora: Sra. Gardella.
Spanish II Week 16. Para Empezar 7 de diciembre With the foods shown below, place them into the categories “comida chatarra” or “comida sana” in Spanish.
Week 18 Spanish II. Para Emepezar 5 de enero ¡Feliz año nuevo! In English, please write down 3-5 goals or resolutions you have for Spanish class this.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Unit 8 La Salud Español 4 1 de febrero Rewrite each sentence filling in the blanks with body part vocabulary. 1.Para leer yo uso mis ___________. 2.Antes.
Preterite Irregular Verbs Estar, Tener, Poder, Hacer.
EL PRETÉRITO 2.2 A.  Preterit tense  The preterit tense is used to tell what happened or what you did. (To talk about a past action)
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
End of Year Oral Assessment
EL CALENDARIO Los días de la semana.
Transcripción de la presentación:

Week 19 Spanish II

Para Empezar 11 de enero Hola, doctor. Tengo un problema. Mi garganta es irritada. ¿Qué debo hacer? In your own words in English, what is happening in the scenario above?

Vocab Quiz THIS FRIDAY! Quizlet Notes If you were missing any days this week/before break—get vocab from Powerpoints on my website or from a friend!

Pregunta del Día Pregunta: ¿Cómo estás hoy? Respuesta: Estoy ______ porque _______. **the porque is NOT optional!!!

Diálogo Yesterday we read a story about Kobe Bryant’s trip to the doctor’s office after his accident. Use the story and vocabulary from your notes to write a dialogue about YOUR OWN trip to the doctor’s office (it can be made up)

Ejemplo Yo: ¡Doctor! ¡Necesito tu ayuda! Doctor: Hola, Profesora Smukler. ¿Qué pasó? Yo: Tenía un accidente de tenis ayer y me duele mi codo. Doctor: Vale. ¿Qué son tus sintomas? Yo: Es dificil moverse mi muñeca y tengo un fiebre. Doctor: Se rompe tu muñeca. Debes ir a la farmacia. Necesitas medicina y tienes que descansar. No debes jugar deportes por tres meses.

Para Empezar 12 de enero Please translate the following phrases into Spanish: I have to go to the hospital because my leg is broken. I have a sprain and I need medicine.

Pregunta del Día Pregunta: ¿Cual es tu clase favorita? Respuesta: Mi clase favorita es ________.

“¿Qué pasa?”

“¿Qué pasa?” Me duele el cuello.

“¿Qué pasa?”

“¿Qué pasa?” Le duele el brazo. Tiene dolor de mi brazo.

“¿Qué pasa?”

“¿Qué pasa?” Me duele el estómago. Tengo dolor de estómago.

“¿Qué pasa?”

“¿Qué pasa?” Tengo tos Yo toso mucho.

“¿Qué pasa?”

“¿Qué pasa?” Me quemé. La comida esta muy caliente.

Pasado -é -amos -áste -asteís -ó -aron -ER/-IR -é -amos -áste -asteís -ó -aron -í -imos -íste -isteis -ío -ieron

Para Empezar 13 de enero 1) Tengo que ir al medico. 2) Tengo que ir al medico porque me duele la cabeza. What proficiency level do you think each sentence is at and why?

I need to go to the grocery store. Level Up! I need to go to the grocery store.

Level Up! I need to go to the grocery store in order to buy fruits and vegetables.

Level Up! I have to go to the grocery store in order to buy fruit and vegetables because I want to stay healthy. However, I love cookies!

Me gusta la clase de español. Práctica- Level Up! Me gusta la clase de español.

Me gusta la clase de español. Práctica- Level Up! Me gusta la clase de español.

Me levanto muy temprano, a las cinco de la mañana. Práctica- Level Up! Me levanto muy temprano, a las cinco de la mañana.

Me levanto muy temprano, a las cinco de la mañana. Práctica- Level Up! Me levanto muy temprano, a las cinco de la mañana.

Me encanta comer comida chatarra. Práctica- Level Up! Me encanta comer comida chatarra.

Me levanto muy temprano, a las cinco de la mañana. Práctica- Level Up! Me levanto muy temprano, a las cinco de la mañana.

Para Empezar 14 de enero Level Up! the following sentence. Después de escuela, tengo que estudiar.

Pregunta del Día Pregunta: ¿Cómo es tu familia? Respuesta: Mi familia es _______ Tengo _____ hermanos/hermanas

Ir al médico fuí fuíste fue fuimos fuisteís fueron

Práctica I went to the doctor. I went to school. She went to the pharmacy. Where did you go?

Hacer (to do) hicé hicíste hizó hicimos hicisteís hicieron

Práctica I made my bed. I did my homework. What did you do? She did her homework.

Práctica 1) I woke up (levantarse) 2) I went to school (Ir a la escuela) 3) I ate breakfast (desayunar) 4) I did my homework (hacer mi tarea)

¿Cuando? el año pasado- last year el mes pasado- last month la semana pasada- last week el ___ pasado- last _____ ayer- yesterday anoche- last night este mañana/tarde- this morning/afternoon

VOCAB QUIZ TODAY TAKE THIS TIME TO STUDY Para Empezar 15 de enero VOCAB QUIZ TODAY TAKE THIS TIME TO STUDY

Tener Tuvé Tuvimos Tuvíste Tuvisteís Tuvó Tuvieron

Práctica Last Thursday I had to study. Last night I had a lot of homework. Did you have practice yesterday?

Vocabulario Para Ayudarte Cuando- when Me caí- I fell Yo tropecé- I tripped Yo brinqué- I jumped Yo sangré- I bled