•Stem-Changing Verbs (e-ie)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
E-> ie verbos- ¿Qué es…?
Advertisements

¿Cuánto cuesta? OBJETIVOS: *to talk about clothes, shopping & prices
El centro comercial shopping center, mall. el centro comercial la tienda ir de compras.
La ropa.
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
El centro comercial. ¿Cuánto cuesta (n)? el dinero.
CapÍtulo 6 22 Slides in Total. to talk about articles of clothing la blusa el calcetín, pl. los calcetines la camisa.
Avancemos 1 Unidad 4 Lección 1
Spanish II Week 5. Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3.
La Tienda El Centro Commercial Ir De Compras El Precio Pagar.
Contesta en oraciones completas ENTREGA LA TAREA (CULTURA DE ESPAÑA)
Avancemos 1 Unidad 4, Lección 1 página 213.
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
¿Qué ropa lleva?. ¿Qué ropa lleva? ¿Qué ropa llevan?
Jeopardy Vocabulary e-ie~ Boot verbs Direct object- What is it? DOPs- Re-write the sentence Translations Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200.
El abrigo La chaqueta La bufanda Las botas Los guantes.
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
La Ropa.
Avancemos 1. DIRECT OBJECT PRONOUNS Unidad 4, Lección 1, p 204.
(Stem changing verbs) SPANISH Boot verbs have specific changes.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es jueves, veinticinco de octubre
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de marzo LA PREGUNTA: ¡Matemáticas! Resuelve. Mi madre compra una camisa - cuesta doscientos quince pesos. Ella compra.
Verbos con cambio en el radical (e – ie) Boot Verbs Stem changing verbs – class I.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Antes de empezar Empareja (match) lo que dice el dependiente con lo que contesta el joven. El dependiente: 1.Buenas tardes. ¿En qué puedo servirle? 2.¿Qué.
La familia.
Pregunta Esencial: How do I talk about clothes, colors and seasons in Spanish? Unidad 4 Lección 1.
Today you will learn: How to use indirect object pronouns to discuss shopping and gift giving Lección 6: Segunda parte.
Shorts Los pantalones cortos. New Nuevo Blouse La blusa.
La Ropa.
Review Chapter 8.1. Trabajo de timbre Copy the following study guide down for Test 8.1 Wednesday. 1. Know Vocab 8.1 of clothes and colors 2. Know how.
Pregunta Escencial: How do I talk about clothes, colors and seasons in Spanish? Unidad 4 Lección 1.
El dólar (pl. los dólares)Ir de compras pagar El precio.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Quasimodo: Get a markerboard! On the test tomorrow:  Saber vs. Conocer  Verbs with irregular yo forms (conducir, traducir, etc.)  Demonstratives (pronouns.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Quasimodo: MARKERBOARDS! What do you remember about Direct Objects from last chapter? What do you remember about Indirect Objects from English classes.
Demonstrative Adjectives
FIN Avancemos 1 Capítulo
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Unidad 4 Lecciόn 1. Talk about shopping el centro comercial.
Verbos con cambio en el radical (e – ie) Boot Verbs
I buy the red dress. Gramática: En inglés TWO steps to direct objects.
Hoy es el ____ de _____ de 2015 El Tema: Vamos a México El Objetvo: I can describe what activities I prefer to do using the stem-changing verbs “querer,”
Hoy es martes. La fecha es el 11 de marzo LA PREGUNTA: Lean la caja de pronunciación en la página trescientos veintinueve. Explain what the letter z sounds.
• Listening Comprehension •Reading Comprehension
VOCABULARIO Avancemos Talk About Shopping.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Español I Repaso del capítulo 4.2 Repaso para el examen:
La moda de la moda o no de la moda Famosos (celebrities) Precio ($) Estaciones (hace frío, hace calor) Colores de algódon, de lana, de seda La talla (sizes)
Stem-Changing Verbs Objective: Today we are learning how to change (conjugate) e to ie stem-changing verbs in Spanish.
DIRECT OBJECTS AND DIRECT OBJECT PRONOUNS (DOPS) LOS OBJETOS DIRECTOS Y LOS COMPLEMENTOS DIRECTOS (DOPS) AVANCEMOS 1 UNIDAD 4.1.
PENSAR, PREFERIR, QUERER STEM CHANGING VERBS E TO IE BY SRA. PEREZ.
Español III Repaso del capítulo 3.1 Repaso para el examen:
ESPAÑOL 1 – 4.1 VOCABULARIO DE LA LECCIÓN. TALK ABOUT SHOPPING EL CENTRO COMERCIAL ¿CUÁNTO CUESTA (N)? CUESTA (N)… EL DINERO EL DÓLAR THE SHOPPING MALL.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
 Remember direct object receives the action of the verb.  They answer the question whom or what? about the verb.  What is the direct object in the.
Unidad 4 Lección 1 ¡Vamos de compras!. Hola. Soy Barbie. Voy de compras al centro comercial King of Prussia. Llevo un vestido que me gusta mucho, pero.
Essential Questions for Ch. 7.2 How can we talk about what we “are going” to do? How can we talk about what we “plan” to do? How can we talk about what.
Unit 7 practice Possessive adjectives Here are the possessive adjectives in Spanish Mi(s) Nuestro(s) Nuestra(s) Tu(s)Vuestro(s) Vuestra(s) Su(s)
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Stem changing verbs AKA... BOOT VERBS ¡Yo quiero Taco-Bell! U7L2_Jorgensen_TJMS.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
El Espectáculo de Moda…. Requísitos: 1.You will work in groups of 3. Decide which one of you will be the “modelo/modela”. The other two will be the commentators.
Transcripción de la presentación:

•Stem-Changing Verbs (e-ie) Español I Repaso del capítulo 4.1 Repaso para el examen: •Talk about shopping •Describe clothing •expressions with tener •Colors •Discuss seasons •Numbers to reflect prices •Stem-Changing Verbs (e-ie) • Direct Object Pronouns • Listening Comprehension •Reading Comprehension

Listening Comprehension (10 puntos) Escucha a Paula hablar de la ropa. Para cada artículo de ropa indica si quiere comprarlo o no. Usa pronombres de objetos directos. (Listen to Paula and indicate whether she wants to buy each article of clothing or not. Use direct object pronouns. Modelo: Ella (no) quiere comprar(lo, las, los, las). 1. 2. 3. 4. 5. 6.

Vocabulario Norma and Laura tend to be opposites. Complete the sentences below. 1. A Norma le gusta la primavera pero a Laura le gusta _____________. 2. A Laura le gusta una camisa blanca pero a Norma le gusta más una camisa ____________. 3. Cuando Norma tiene calor Laura tiene __________ . 4. A Laura le gusta la ropa vieja pero a Norma le gusta la ropa ______________ . Banco de palabras: nueva negra el otoño frío

Vocabulario Fill in the blank with the appropriate color word. 1. La banana es ________________________ . 2. El cielo (sky) es _________________ . 3. Mi tío es muy viejo. Tiene el cabello ______________ . 4. A mi me gustan las manzanas ____________________. 5. Cuando está muy oscuro (dark), todo es de color _____ .

Indica cuánto cuesta la ropa. Write all numbers as words. El vestido cuesta ________________ euros. (€49) Los jeans cueantan _________________ euros. (€46) Los zapatos cuestan _________________ euros. (€74) La chaquetaa cuesta _________________ euros. (€65). La camiseta cuesta __________________euros. (€33). Los pantalones cortos cuestan _______ euros. (€22) La blusa cuesta ____________ euros. (€28)

Gramática – “querer” (10 puntos) Fill in the following chart with the forms of “querer”: Remember the “boot”! Singular Plural yo Nosotros(as) tú Vosotros(as) Él, ella, y Ud. Ellos, ellas y Uds.

“Boot” verbs continued Maribel quiere comprar un regalo para su hermana. Completa lo que dice. (Complete the paragraph with the correct form of the verb.) Mañana celebramos el cumpleaños de mi Hermana mayor. Voy a la tienda de ropa porque ella _______ (querer) una chaqueta nueva. Ya tiene dos chaquetas, pero ella _______ (pensar) que las otras chaquetas son feas. Mis padres no ______ (entender) por qué necesita tres chaquetas. Pero ahora el otoño ______ (empezar) y a ella no le gusta tener frío. Mis hermanos y yo vamos a la tienda Moda 16. Yo _____(preferir) otra tienda pero ellos tienen el dinero. Tenemos que llegar antes de las ocho porque la tienda _____ (cerrar) a las ocho.

Gramática – direct object pronouns “D. O Gramática – direct object pronouns “D.O.P” (10 puntos) Fill in the following chart with the forms of the direct object pronouns: Singular Plural Me Us You fam. España You (form.), him, her, it You-all (pl.), them (f, m).

Gramática – Direct Object Pronouns Indica lo que Enrique quiere y no quiere comprar. Usa pronombres. (Use direct object pronouns to tell what Enrique wants or doesn’t want to buy.) Modelo: No le gustan los zapatos anaranjados. No los quiere comprar. Or No quiere comprarlos. 1. Los pantalones son feos. 2. Le gustan mucho las camisas. 3. El sombrero es horrible. 4. Prefiero los zapatos azules. 5. No necesita pantalones cortos. 6. Prefiere la chaqueta blanca.

La Tienda Las Cuatro Estaciones Read the Serrano family invitation. Then, read each sentence and circle C for cierto (true)or F for falso (false). La Tienda Las Cuatro Estaciones Pienso que la tienda, Las Cuatro Estaciones, no es muy buena. ¡Tienen zapatos anaranjados pero no tienen zapatos negros! ¡ No los queremos comprar! Los pantalones son feos y cuestan mucho. Empieza el verano y venden chaquetas horribles, camisas de invierno y ¡gorros.! Hay unas chaquetas buenas pero son muy grandes o son muy pequeñas. Los jeans son bonitos. La tienda Las Cuatro Estaciones no tienen buenos precios y tiene ropa de colores feos. Las personas prefieren la tienda Moda porque tiene buenos precios y ropa bonita.

¿Comprendiste? Read the following review of a new store at the mall, written by a fashion critic. Then tell whether the statements are true (cierto) or false (falso). ¿Comprendiste? Read the following review of a new store at the mall, written by a fashion critic. Then tell whether the statements are true (cierto) or false (falso). 1. Ahora es otoño. cierto falso 2. En Las Cuatro Estaciones las chaquetas son feas. 3. La tienda vende gorros en el verano. 4. En la tienda Moda los precios son mejores.

But wait…. There’s more!  Sra. Lawson will include 10% extra credit! Remember tests are weighted 40% of your grade! Yes, spelling counts! However, I will only take off a ½ point for each spelling error. How can I prepare: Hopefully you have been paying attention. If not, start right now! Go to Quizlet to practice vocab or use your vocabulary sheets. http://quizlet.com/74119650/espanol-i-avancemos-i-capitulo-41-flash-cards/ Direct object pronouns: https://conjuguemos.com/activity.php?id=45&source=public&language=spanish&type=fillin 3. Don’t study for long periods of time – break it up into 15 minute segments.

P. S. No notes! You’re in high school now – time to start working like a young adult! Buena suerte! You can do this! Now… set a realistic goal for this test and decide how you are going to achieve it!