El otoño Ya comienza a hacer frio 19 y 20 de octubre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Talking about the Immediate Future with Ir + a + infinitive
Advertisements

Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
20/04/20101 Capítulo 4 – Tercer Paso UN REPASO  Vocabulario: Los días de la semana Página 112 ABRIL lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
ALC 76 Hoy es miércoles el 25 de abril de Match the columns.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…
 Both saber and conocer mean “to know” but they have different uses. (like ser and estar)  Both verbs are irregular in the yo form but are regular in.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
L AS EXPRESIONES DE HACE CON EL TIEMPO Español II.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
¡Bienvenidos al español!
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Gustar with infinitives El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Tema: Conjugating ‘saber’ Pregunta Esencial: How do I use the verb ‘saber’ to talk about WHAT I know?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Beto sabe hacer gimnasia Yo _________ lecciones de voz Ella es una________.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
UNIDAD 6 – LECCIÓN 1 Martes/Miercoles, 16/17 de febrero de dos mil dieciseis Objetivos de lección 1: 1.SWBAT talk about sports 2.Talk about whom you know.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Time Expressions with Hacer
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 4 de octubre 2017 Toma asiento
Practiquen los adjetivos con
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
Practiquen los adjetivos con
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Write in Spanish (See pag 96)
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Meta: 1) I can recall and use vocabulary about classes, school activities and extracurriculars. 2) I can review the rules for stem changing (boot) verbs.
Meta: I can read, listen to, and understand information about daily routines and getting ready for an event. Enfoque: La ropa y los colores.  I will be.
Due Now: Write your name on board for presentations
Transcripción de la presentación:

el otoño Ya comienza a hacer frio 19 y 20 de octubre

Los objetivos y la secuencia I can talk about leisure activities I can talk about some chores I can use communication strategies to avoid English I can understand short passages in Spanish I can talk about leisure activities I can talk about some chores I can use communication strategies to avoid English I can understand short passages in Spanish

Sequence of activities Listening to the song Hoy es Domingo by Ruben Blades y Diego Torres Analysis of words we know and do not know Talking about our Sundays and what we do Evolution—at least three new conversation partners playing piedra, papel tijeras Review resources on website etc Play Evolution or our new game Understanding directions of two games that review new vocabulary for rules and passive “se” constructions The animation automatically begins.

Se prohibe HABLAR DECIR SUSURRAR MURMUREAR MOVER Se permite HACER PANTOMIMA USAR GESTOS Hay que… HABLAR EN PALABRAS, FRASES O FRASES CONECTADAS No traducir INGLES -- ESPANOL LAS REGLAS DE UN JUEGO

I can talk about leisure activities I can talk about some chores I can use communication strategies to avoid English I can understand short passages in Spanish I CAN SAY GOODBYE IN VARIOUS WAYS…. YO PUEDO… TICKET TO LEAVE. BE PREPARED TO SAY HOWWELL YOU CAN DO.