HISD GLOBAL GRADUATE 1 With the help of community and business partners, as well as leaders from Houston’s largest industries, HISD has developed the Global.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Learning to learn network for low skilled senior learners ME GUSTA APRENDER, PERO... CUÁL ES MI ESTILO? Learning to Learn Training Aprender en cualquier.
Advertisements

Vocabulary 10-1 Sp. 3 VC Talking about accomplishments, Talking about future plans, Expressing cause and effect, Expressing intention and purpose.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
IMPLEMENTACIÓN DEL DIPLOMA DE OREGON IMPLEMENTACIÓN DEL DIPLOMA DE OREGON.
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
WASC HOME GROUP MEETING: SCHOOLWIDE LEARNER OUTCOMES.
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
Educación en Ingeniería para la ciudadanía, la innovación y la competitividad en Iberoamérica: ciencia, tecnología, ingeniería, matemáticas y el rol de.
Learning Assessment: Principles of Best Practice Evaluación de Aprendizaje: Principios de una Buena Práctica Drs. Kim Dooley and James Lindner Facilitators.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
Subjunctivo – Cláusulas Adverbiales
State of the School Community Meeting/ El Estado de la Escuela Valdez 3/24/15.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Enero 2014 Información y Oportunidades para Practicar para Padres, Estudiantes, y la Comunidad ESTANDARES ESTATALES BASICOS COMUNES DEL ESTADO DE CALIFORNIA.
Martes diez de diciembre Los jóvenes estudiantes ¿son responsables y disciplinados? El objetivo= Analizar la actitud de los estudiantes hacia la educación.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Gestionando cumplimiento y riesgo operacional en un nuevo ambiente CLAIN 2015, Perú
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
Workshop: Llevando Responsible Care y la Gestión de Producto a un nivel más alto en Sud América.
Actividades del Sistema Interamericano de Metrología Marzo de 2015 Washington DC Héctor Laiz Presidente del SIM.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Somos Ciudadanos Del Mundo
What will the future be like? ¿Cómo será el futuro?
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
 What are some questions you could ask someone in Spanish about pastimes using the vocab and grammar we’ve learned so far this year?  Write down as many.
Circle the information What is the density of an object with a of 12.5g; who when placed in a graduated cylinder the water rises from 7ml to 12 ml?
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
-AR verbs. -AR Verbs  As you know, an “INFINITIVE” in English is the not-conjugated verb:  To dance, to swim, to run.  In Spanish, an INFINITIVE ends.
Fortaleciendo las condiciones para el progreso académico estudiantil Decanato de Asuntos de Académicos Dra. Sonia Balet, Decana 20 de agosto de 2009.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Vicerrectoría de Relaciones Internacionales INSTITUTO VIRTUAL DE LENGUAS Básico Intermedio A2.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Excuse me ??? I need..., Where can I go for...,Please help me to find…
BUENOS DÍAS Bell Slides – compound sentences oraciones compuestas I think There are many issues It is an idea He says I know it is important we need.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
School Leader Reflection Sheet Ahead of the presentation, identify your school’s areas of strength from the School Experience Survey results. What decisions/events.
Access ASU Arizona State University ASU is committed to serving schools, students and families of Arizona by helping prepare students for the university.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Información para los padres El 9 de diciembre, 2015.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
Summary Design & Outcome Standards Jóvenes Constructores El Salvador.
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
+ A Foundation for Assessment Una fundación para la evaluación Alison Bixby Stone School 13 November/noviembre 2013.
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
California Migrant Education State Speech & Debate Tournament May 2016  Last weekend over 350 Migrant Education students traveled from across California.
Maestros Cooperadores Metodología y Práctica PPMES-UPRM Adaptación de instrumento de evaluación de Práctica Docente alineado a.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Dirección Académica de la RZMM Competencias para el Acceso y Uso de la Información (CAUI) / Information Literacy Un aprendizaje para la vida... Octubre.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Conjugating -ar verbs Spanish 1 Sra. Lear.
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Transcripción de la presentación:

HISD GLOBAL GRADUATE 1 With the help of community and business partners, as well as leaders from Houston’s largest industries, HISD has developed the Global Graduate profile. In order to be successful in college and to compete in today’s global workforce, HISD students must be prepared with the necessary skills.

HISD GLOBAL GRADUATE 2 Con la ayuda de la comunidad, de sus socios comerciales y con la de los líderes de las más grandes industrias e instituciones de educación superior de Houston, ha desarrollado el perfil del Graduado Global. Para tener éxito en la universidad y poder competir en la fuerza laboral mundial de hoy, los estudiantes de HISD deben estar preparados con las habilidades necesarias

HISD GLOBAL GRADUATE AN HISD GLOBAL GRADUATE IS: 3

COLLEGE-READY LEARNER CRITICAL THINKER ADAPTABLE & PRODUCTIVE LEADERRESPONSIBLE DECISION MAKER SKILLED COMMUNICATOR HISD 4 UN GRADUADO GLOBAL ES:

COLLEGE-READY LEARNER CRITICAL THINKER ADAPTABLE & PRODUCTIVE LEADERRESPONSIBLE DECISION MAKER SKILLED COMMUNICATOR HISD AN HISD GLOBAL GRADUATE IS: UN GRADUADO GLOBAL ES: 5 LEADER Works collaboratively and leads by example. Embraces new ideas and technologies, and motivates others to be open to change. LÍDER Trabaja en colaboración y como un líder, pone el ejemplo. Acepta ideas y tecnologías nuevas y motiva a los demás a aceptar los cambios.

COLLEGE-READY LEARNER CRITICAL THINKER ADAPTABLE & PRODUCTIVE LEADERRESPONSIBLE DECISION MAKER SKILLED COMMUNICATOR HISD AN HISD GLOBAL GRADUATE IS: UN GRADUADO GLOBAL ES: 6 ADAPTABLE AND PRODUCTIVE Industrious member of a global society. Demonstrates flexibility and cross-cultural skills when fulfilling personal, professional, and community experiences. ADAPTABLE Y PRODUCTIVO Es miembro diligente de una sociedad global. Demuestra tener flexibilidad y habilidades interculturales cuando se trata de estar a cargo de situaciones de carácter personal, profesional y comunitario.

COLLEGE-READY LEARNER CRITICAL THINKER ADAPTABLE & PRODUCTIVE LEADERRESPONSIBLE DECISION MAKER SKILLED COMMUNICATOR HISD AN HISD GLOBAL GRADUATE IS: UN GRADUADO GLOBAL ES: 7 A COLLEGE-READY LEARNER Proficient in the core disciplines as evidenced by successful performance on state and national assessments. Works hard and persists to achieve academic and career goals. PREPARADO PARALA UNIVERSIDAD Es proficiente en las disciplinas principales, tal como lo evidencian los satisfactorios resultados de sus evaluaciones estatales y nacionales. Trabaja arduamente y persiste para alcanzar sus objetivos académicos y de carrera.

COLLEGE-READY LEARNER CRITICAL THINKER ADAPTABLE & PRODUCTIVE LEADERRESPONSIBLE DECISION MAKER SKILLED COMMUNICATOR HISD AN HISD GLOBAL GRADUATE IS: UN GRADUADO GLOBAL ES: 8 A CRITICAL THINKER Identifies and dissects issues, seeks multiple opinions, and critically evaluates various solutions. Understands when additional information is needed and effectively uses technology to research. PENSADOR ANALÍTICO Identifica y analiza situaciones, busca opiniones múltiples y evalúa las soluciones de manera crucial. Entiende cuando se necesita obtener información adicional y utiliza la tecnología con efectividad cuando debe investigar.

COLLEGE-READY LEARNER CRITICAL THINKER ADAPTABLE & PRODUCTIVE LEADERRESPONSIBLE DECISION MAKER SKILLED COMMUNICATOR HISD AN HISD GLOBAL GRADUATE IS: UN GRADUADO GLOBAL ES: 9 A SKILLED COMMUNICATOR Reads, writes, speaks, and listens effectively — adapts to diverse audiences and settings. COMUNICADOR HÁBIL Lee, escribe, habla y escucha eficazmente, es decir, se adapta a diversas audiencias y escenarios.

COLLEGE-READY LEARNER CRITICAL THINKER ADAPTABLE & PRODUCTIVE LEADERRESPONSIBLE DECISION MAKER SKILLED COMMUNICATOR HISD AN HISD GLOBAL GRADUATE IS UN GRADUADO GLOBAL ES: 10 A RESPONSIBLE DECISION MAKER Sets goals, develops action plans, and works hard. When faced with challenges and obstacles, is able to persist to achieve goals. RESPONSABLE DESUS DECISIONES Fija objetivos, desarrolla planes de acción y trabaja con diligencia. Cuando se enfrenta a retos y obstáculos tiene la capacidad de persistir para cumplir con aquellos.

HISD GLOBAL GRADUATE STAY CONNECTED WITH HISD 11 FOLLOW

HISD GLOBAL GRADUATE STAY CONNECTED WITH HISD 12 LIKE US ONFACEBOOK Facebook.com/HoustonISD Facebook.com/HISDEspanol

HISD GLOBAL GRADUATE STAY CONNECTED WITH HISD 13 FOLLOW US

HISD GLOBAL GRADUATE STAY CONNECTED WITH HISD 14 SIGN UP FOR eNEWS eNEWS HoustonISD.org/Subscribe

HISD GLOBAL GRADUATE STAY CONNECTED WITH HISD 15 WATCH US ON YOUTUBE YOUTUBE YouTube.com/TheHISD

HISD GLOBAL GRADUATE STAY CONNECTED WITH HISD 16 CHECK YOUR CHILD’S GRADES & ATTENDANCE HoustonISD.org/GradeSpeed

HISD GLOBAL GRADUATE STAY CONNECTED WITH HISD 17 PRE-PAY FOR SCHOOL LUNCHES SCHOOL LUNCHES ParentOnline.net

HISD GLOBAL GRADUATE STAY CONNECTED WITH HISD 18 SCHOOL BUSTRACKER HoustonISD.org/BusTracker

HISD GLOBAL GRADUATE STAY CONNECTED WITH HISD 19 CAFETERIAMENUS HoustonISD.org/Menus

HISD GLOBAL GRADUATE STAY CONNECTED WITH HISD 20 SIGN UP FOR TEXT ALERTS Text “YES” to 68453

HISD GLOBAL GRADUATE Insert your school content here 21

HISD GLOBAL GRADUATE Insert your school content here 22

HISD GLOBAL GRADUATE Insert your school content here 23

HISD GLOBAL GRADUATE Insert your school content here 24