Viernes el 4 de diciembre Períodos 1, 2 y 9. Have your homework (paquete pgs. 38-39) out and ready to be checked right away. Quiz your partner on vocab.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
Advertisements

Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
DAY 47 IRREGULAR PRETERITE REVIEW PRACTICE WITH 3B VOCABULARY CONMIGO & CONTIGO Español II.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
Turn in Packet to be graded…  If not finished it is due at the end of class but you will have 10 points deducted.  It is worth a 100 point quiz grade.
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
Calentamiento 1) Get a Tic-tac-toe box from the sub 2) Draw a picture of the BELOW vocabulary word in each box on the 1 st board ONLY –total of 8 pictures.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Quasimodo: (son las doce)
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
 6B: En la casa marzo  Para empezar… el 18 y 19 de marzo de 2013 Complete the following sentences with the correct form of the verb in parentheses.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Calentamiento Write the answers to each question.
DO NOW: Directions: Copy these Infinitve verbs/ activities in your notes for future reference! 1. Nadar =To swim 2. Tocar la guitarra = To play the guitar.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
Actividad de Escritura
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
Español 1 lunes el 8 de septiembre Daily Warm-Up: Mott Mini Lesson Fill out book condition form (1 st hour) Vowel Sounds & alphabet practice Tarea (HW):
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Preterite Tense of –er/-ir Verbs. The preterite tense (or simple past) of –er and -ir verbs uses a different set of endings than the present tense of.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Objetivo: to create a dialog in Spanish and prepare for our test. Hagan Ahora: 1)Activity 23 in the workbook packet. 2)Look at your notes, handouts, quizzes.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
Hacer Ahora Write a sentence stating the day of the week and date in Spanish. How do you say “the sports” in Spanish? OBJECTIVES: *vocabulary for sports.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
El pretérito The preterite tense. The preterite is one of 2 past tenses in Spanish. –Both the preterite and the imperfect are used to talk about things.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Transcripción de la presentación:

Viernes el 4 de diciembre Períodos 1, 2 y 9

Have your homework (paquete pgs ) out and ready to be checked right away. Quiz your partner on vocab while Madame Kalmanor checks homework.

Check your homework with the answer sheet. Return the answer sheet to Madame Kalmanor.

Open your textbooks to p. 110 and your packet to p. 55. Cross out the 8 spaces for p. 97 on packet p. 55. We already did that activity in class. Turn to your partner and discuss what adverbs are and how they are formed in Spanish.

Ahora individualmente… Now on your own… In Actividad 1 create adverbs from the adjectives in the bank.

Confirmar las respuestas aquí… 1. Alegremente 2. Difícilmente 3. Fácilmente 4. Lentamente 5. Rápidamente 6. Seriamente 7. Tranquilamente 8. Tristemente

Listen to the audio and match your adverbs to the corresponding sentences.

Confirmar las respuestas aquí… 1.Alegremente (1) 2.Difícilmente 3.Fácilmente (5) 4.Lentamente (2) 5.Rápidamente (4) 6.Seriamente (3) 7.Tranquilamente 8.Tristemente(6)

Turn to your partner and discuss what is the preterite and how er/ir verbs are conjugated in the preterite.

Individualmente… Complete Actividad 2. Just write the verbs.

Confirmar las respuestas correctas aquí. 1. Bebieron 2. Corrí 3. Compartimos 4. Comiste 5. Escribiste 6. Aprendieron

Read p. 100 of the textbook.

Turn to your partner and discuss the key words for demonstrative adjectives and pronouns. The key words are super- duper important. Yes, super duper.

Return to p. 111 and complete Actividad 3 in your packet. I have provided the key words for you.

Confirmar las respuestas aquí. 1. Esta; Ésa 2. Aquella; Ésa 3. Esa; Ésas 4. Estos; aquéllos 5. Este

Read and review textbook pages 86, 87, 96, 102. Add anything you find to interesting or important to your notes. There is information on these pages that we did not discuss in class.

Complete Actividad 4 Just numbers 1-3.

Confirmar las respuestas correctas… 1. Puedes ver casas de colores vivos, museos, cantantes y bailarines de tango. 2. Representa el fútbol porque refleja la vida/cultura de su país. 3. Puedes escuchar los cantos deportivos.

Individualmente… Complete page 56 of the packet.

Confirmar las respuestas correctas aquí. 1. C 2. B 3. A 4. A 1. La República Dominicana y México 2. Que va a ganar el partido 3. Jugar con los jugadores

Tarea:  Para lunes- p. 40  Para miércoles – 20 actividades No video.  Gloves? Socks?