Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ella los las El bolígrafo La mochila Los bolígrafos Las mochilas.
Advertisements

En Clase To be able to name 12 classroom objects To be able to use
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
E SPAÑOL 1 6° Hoy es viernes el 30 de enero. P ARA E MPEZAR Escribe el nuevo vocabulario por 1 The Homework 2.The notebook 3. The day 4. The date 5. The.
Bellwork: Wednesday, 10/16/13 1.Take out your school nouns list. 2.Take out a pen/pencil. I will return your Body Nouns Test and give you your current.
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es el 6 de marzo del 2015
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Primer Paso: Talking about what you want and need Kaylor Productions.
La Sala de Clase Srta Holmes.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hoy es martes. La fecha es el 11 de febrero LA PREGUNTA: Escribe una lista de 5 cosas que ves un nuestra sala de clases. LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Libro.
I can ________ a Spanish – speaking person and ask at least _______ questions. I can _____ all of the ___________________ in Spanish. I can __________.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Quasimodo: (son las doce)
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Determine if the following are masculine or feminine. Remember the rules: MasculineFeminine o, ema, amaa, d, ción el, los, un, unosla, las, una, unas.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
Entrada Write the Spanish: (look at your song vocab for help) 1.I don’t have money. 2.I don’t have a car. 3.I don’t have an airplane. 4.I have love in.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Assignment for today: 1.Take out a piece of paper. 2.Put your name and the date at the top. 3.Title your paper “Adjectivos y Sustanivos” 4.You must create.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
Feminine vs. Masculine Nouns.  In Spanish, all nouns are either masculine or feminine This is mostly arbitrary, which means that just because the noun.
Repasemos la tarea REPASE (review) all articles. HAGA (do) – 1.p. 15, ejercicio 1 1, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14, 15, 16.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Cosas que podemos encontrar en la clase.
Page 110 Realidades 1 Nouns NOUNS Nouns refer to people, animals, places, and things.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
Hoy es martes Es el 13 de octubre del 2011 ¿Qué hay en la clase? COPIE y escribe el número en español : a. Hay ___________ estudiantes en la clase b.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
LA TAREA LEA (read ) la página 35 HAGA (do) el ejercicio “Comprensión” en la página 35.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Hoy es lunes el dieciséis de noviembre
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
1 En la clase 2 ¿Qué es esto? En la clase ¿Qué es esto? En la clase.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
B E L L W O R K 21 – 24 de enero 1, 2, y 5 horas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Prueba: ¡hoy! Hoy: Para Empezar Traducen: I need many things!
Yo tengo… Utiles escolares.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
En la clase Vocabulario
Para hacer ahora Please take five minutes to study for your upcoming quiz on: Basic conversations Names If you have any questions, please ask me!
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Transcripción de la presentación:

Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre La pregunta: ¿Cómo se dice…. el lápiz el libro el papel …en Inglés? La tarea: Study classroom objects Finish mini book

Plan de hoy: Unas cosas de la clase Las metas de hoy: Students will recognize classroom objects in Spanish Students understand that each noun has a gender and how an article denotes gender Plan de hoy: Unas cosas de la clase La hoja de información del capítulo PE 2 Página 6 en el libro de ejercicio

Unas cosas en la sala de clases… Vocabulario adicional Unas cosas en la sala de clases… As you are introduced to each item, write the English word next to the Spanish word on your worksheet

La grapadora

El cuaderno

La caculadora

El calendario

El mapa

La silla

Las tijeras

La sala de clases (el salón, el aula)

La carpeta

La cinta

La basura La papelera

El lápiz

La escuela

¿? el/la estudiante

La hoja de papel

El borrador

El reloj

El libro

La puerta

El profesor/ La profesora El escritorio

El pupitre

La regla

La mochila

El bolígrafo

La mesa

La pizarra

Proyecto - El libro de niños You will be creating a children’s book that introduces classroom objects If you want to use pictures printed from the computer, cut from magazines, etc. you must bring them to class with you tomorrow. If you do not bring them, you must draw the pictures. To have success, follow the model.

El libro de niños MODELO: MODELO: ¿Cómo se dice stapler en español? Se dice la grapadora. ¿Qué quiere decir el reloj en inglés? Quiere decir clock. Add a cover page!! You must use 12 classroom objects. (Classroom Vocab Sheet) Each page should be ¼ of a sheet of paper. It will be worth a total of 40 points You will be graded on the criteria listed below and your adherence to the models. *Make the vocabulary word stand out. *Be creative *Include the articles! *Spelling counts *Use many colors. * Be neat *Keep in mind it is for children. *Use both types of examples (6 of each) *Each page needs to include a picture

Grading Criteria Each page will be graded on the following criteria (3 points per page) 1.) spelling is correct (including the correct article) 2.) the vocabulary word is highlighted/stands out in some way (underlined, different color, etc.) 3.) a picture is included

Grading criteria The overall book will be graded on the following criteria 2 style points: Is it neat, colorful, intended for children 2 points for adhering to the model: 6 objects are introduced using the phrase… ¿Cómo se dice english vocab word en español? ¿Qué quiere decir spanish vocab word en inglés?

La hoja de información Para empezar – parte 2 Complete all of page 1 Complete the section on page 2 titled “to talk about the classroom”

La tarea Pg. 6 libro de ejercicio Study classroom objects Bring printed pictures of classroom objects if you do not want to draw (They should be no bigger than 2 ½ x 2 ½ inches