Preparación/ Review Hoy es viernes el 6 de noviembre de 2015 Today is Friday, November 6, 2015 Due Now: You may open your book and see phrases in ch2A.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En la escuela In the following powerpoint you will see different classes and the materials needed for the classes. Please translate the words on your paper.
Advertisements

Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
El horario de Alicia Vocabulario y gramática en contexto.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Tu día en la escuela Unidad 2A. CLASS la clase …CLASS la clase de…
Vocabulario – Español 1 Capítulo 2A. el almuerzo lunch.
Tu dia en la escuela Your day in school Tu dia en la escuela In Chapter 2A we will learn: Class periods/ordinal numbers Classes describing classes what.
Vocabulario del Capítulo 2A Tu Día en la Escuela.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Tu día en la escuela Capítulo 2A, Realidades 1 In this chapter, you will learn: How to talk about your school schedule and subjects Discuss what students.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 28 de octubre Toma asiento
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 16 de octubre de 2015 Today is Friday, October 16, 2015 Try your best to fill in the blank with words that make sense.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
1A. REQUIRED Inglés matemáticas ciencias sociales Ciencias naturales.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 28 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 28, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
Due Now: Write on your notebook the following phrases
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 18 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 18, 2015 Practice for oral Due Now: Prepare for oral by reviewig.
Due Now: Write on your notebook:
Hoy es vienes el 18 de noviembre
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Hoy es lunes el 28 de noviembre
Hoy es jueves el 17 de noviembre
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 13 de noviembre de 2015 Today is Friday, November 13, 2015 Due Now: Prepare for oral by reviewig with graphic organizer.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparacion Hoy es lunes el 7 de diciembre. Today is Monday, December 7. DO NOW: The infinitive is the basic form of a verb. In Enlgish infinitives have.
Write in Spanish (See pag 96)
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Due Now: Write on your notebook: Write 5 school subjects:
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Transcripción de la presentación:

Preparación/ Review Hoy es viernes el 6 de noviembre de 2015 Today is Friday, November 6, 2015 Due Now: You may open your book and see phrases in ch2A vocab. Write on your notebook: 3 complete phrases describing of your own school subjects:

Homework for Nov practice writing Textbook Pg 80 #9 2. Describe 3 classes you take. Make a chart and fill it out with que information from textbook pg 93: information of 3 of your classes. Divide your chart in four columns and label them: hora, clase, comentarios, profesor. (schedule, class, description and teacher.) 3.Use the above information to write 3 short paragraphs describing each class with complete sentences. On same page make 3 drawings of the descriptions of your classes. See rubric I posted on google classroom and homework page. 4. Practice at home. If you fill ready present.

Agenda 8:3o Do now. 8:40 Go over objectives 8:45 Review vocabulary in contexto 8:50 Practice formulating questions and answers with verb tener. Do examples 8:55 Practice formulating questions and answers with verb necesitar 9:00 Review class descriptive words: aburrido/a, dificil, facil, divertido/a, interesante, favorito/a. 9:10 students give examples of class descriptions to elbow partner 9:15 class practice with 2 other classmates 9:20 Class corrects quiz mistakes about schedules, subjects and uses verb tener and necesitar.

Objectives/Objetivos  Students will be able to know: what are objectives? (whole class answer)  Describe school Vocabulary Useful Words and how to formulate questions with the phrases: I have and I need found on Worksheet pg 34 ¿Qué necesitas? by practicing with 80% of accuracy the words  Tengo  Estudio  Necesito and by comparing previous quiz page using the above verbs and correcting mistakes Write descriptions of class subjects by reviewing 6 descriptions of school subjects with 100% accuracy by practicing with graphic organizer from board and asking classmates what is their schedule like.

tengo (I have) Question: ¿Tienes la tarea? Do you have homework? tarea (homework) estudio (I study) necesito (I need) Question: ¿Necesitas una calculadora? Do you need a calculator? enseña (he teaches, or she teaches) carpeta de argollas (three-ring binder) Vocabulario en contexto

Class descriptions: aburrido/a difícil, fácil, divertido/a, favorito/a, interesante

¿Qué te gusta mas? Te gusta más la clase de inglés o la clase de español? la clase de español La clase de_________ es ____ (write verb) más divertida que más (adjective) que la clase de inglés.La clase de__________

?Que te gusta más? Te gusta más la clase de…… Name subject: La clase de tecnologia Name verb ____ Add :más Say adjective of class: _______________ Compare with other class: que la clase de musica

¿Qué te gusta más? ¿Te gusta más la clase de ______ o la clase de___________? La clase de_______es más ________ que la clase de Class descriptions: aburrido/a, difícil, fácil,divertido/a, favorito/a, interesante

La clase de….. es más (adjective) que la clase de_____ Subject La clase de matemáticas es más difícil que Description La clase de arte

Mi horario( Worksheet Pg 32) En la primera hora tengo la clase de… Tengo la clase de ingles en la primera hora Hora Clase Profesor La primera hora La clase de inglés La Sra. Moses La clase de tecnologia El Almuerzo La clase de ciencias sociales La clase de arte La clase de educacion fisica

¿Cómo es la clase de……? Class descriptions: aburrido/a, difícil, fácil,divertido/a, favorito/a, interesante, Hora La Clase de_______ es mas description que la clase de_____________ La clase de historia interesante La clase de arte La clase de musica

TecnologíaArte

Ciencias sociales Antropología, la Arqueología, laSociología, las Ciencias políticas, la Economía, la Geografía, la Historia e Historiografía, el Derecho, la Psicología, la Criminología y la Psicología Social.AntropologíaArqueologíaSociologíaCiencias políticasEconomíaGeografíaHistoriaHistoriografíaDerechoPsicologíaCriminologíaPsicología Social

Ciencias Naturales Química, Astronomía, Geología,Física y BiologíaQuímicaAstronomíaGeologíaFísicaBiologí

Matemáticas

Educación Física

El Almuerzo

Subject Pronouns Español Inglés Español Inglés yo I nosotros nosotras we (masculine, masc and fem) we (femenine) tú (informal) usted (formal) you (familiar) you (formal) vosotros * (Spain) vosotras * (Spain) Ustedes (Uds) you (masculine, masc and fem) you (femenine) You (formal) él ella he She ellos ellas they( masculine and femenine) they (femenine) SingularPlural

Conjugacion de pronombres singulares. Single subject pronouns conjugation. Website for song SpanishEnglish (Yo) soy.I am. Tú eres.You are. El es. Ella es. He is. She is

Exit ticket write on slate board and show teacher: 1. suject pronouns 2. schedule of school. 3. Class descriptions

Subject Pronouns SingularPlural I1st personWe You2 nd personYou all He She It 3 rd personThey