La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Preparación/ Review Hoy es miercoles el 18 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 18, 2015 Practice for oral Due Now: Prepare for oral by reviewig.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Preparación/ Review Hoy es miercoles el 18 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 18, 2015 Practice for oral Due Now: Prepare for oral by reviewig."— Transcripción de la presentación:

1 Preparación/ Review Hoy es miercoles el 18 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 18, 2015 Practice for oral Due Now: Prepare for oral by reviewig with graphic organizer Hora  Clase  Profesor  La primera hora La clase de inglés  La Sra. Moses es la profesora.  segunda  La clase de tecnologia  El Sr. Hennager es el profesor.  tercera  El Almuerzo  cuarta  La clase de ciencias sociales  quinta  La clase de arte  sexta  La clase de educacion fisica  séptima  la clase de español

2 Mi horario de clases segunda tercera cuarta quinta arte sexta Horario
Descripcion de clase Profesor/Profesora  La primera hora  tengo la clase de ingles  Es dificil.  La Sra. Zimmerman es la profesora.  segunda  tecnologia  tercera  el almuerzo  cuarta  ciencias sociales  quinta  arte  sexta  educacion fisica

3 Homework for Nov 16: Prepare for oral summative. 1
Homework for Nov 16: Prepare for oral summative. 1. Practice writing Textbook Pg 80 #9. IT IS EASY THIS WAY. FOLLOW THE EXAMPLE YOU WON”T GO WRONG 2. Describe 3 classes you take. Make a chart and fill it out with que information from textbook pg 93: information of 3 of your classes. Divide your chart in four columns and label them: hora, clase, comentarios, profesor. (schedule, class, description and teacher.) 3.Use the above information to write 3 short paragraphs describing each class with complete sentences. On same page make 3 drawings of the descriptions of your classes. See rubric I posted on google classroom and homework page. 4. Practice at home and present on Monday, Nov 16.

4 Agenda 8:3o Do now 8:35 objectives 8:40 – 9:10 presentations .
9:10 – single subject pronouns with class.

5 Objectives/Objetivos
Students will be able to know: what are objectives? (whole class answer) Practice for oral presentation about class schedules, descriptions of class subjects and who teach classes by using graphic organizer and and page with drawings by practicing with classmate with 100% of accuracy. Present oral. 2.LEARN IN GROUPS ABOUT SINGLE SUBJECT PRONOUNS with activities such as pointing at each other to represent the single subject pronouns, by writing sentences in both languages, by making drqwings and by doing activity in groups KNOW ROLES OF GROUPS WITH ACTIVITY

6 Class descriptions: write in English. aburrido/a__________
Class descriptions: write in English aburrido/a__________ difícil, ____________ fácil, ____________ divertido/a, ____________ favorito/a, ____________ interesante ____________ más…..que ____________

7 Vocabulario en contexto
tengo (I have) Question: ¿Tienes la tarea? Do you have homework? tarea (homework) estudio (I study) necesito (I need) Question: ¿Necesitas una calculadora? Do you need a calculator? enseña (he teaches, or she teaches) habla (he speaks or she speaks) carpeta de argollas (three-ring binder)

8 Pg 80 Ex #9 Class Practice

9 ¿Qué clase te gusta más? La clase de_______es más ________ que la clase de La clase de tecnología es mas difícil que la clase de arte. Class descriptions: aburrido/a, difícil, fácil,divertido/a, favorito/a, interesante

10 ¿Cómo es la clase de……. How is the músic class
¿Cómo es la clase de……? How is the músic class? La clase de música es mi clase favorita. Class descriptions: aburrido/a, difícil, fácil,divertido/a, favorito/a, interesante, Hora La Clase de_______ description Teacher  Primera hora   La clase de Ciencias sociales  interesante  El Sr. Lopez es el profesor. Mr. Lopez is the teacher.  La clase de arte  En la séptima hora tengo….  La clase de música Es mi clase favorita.  La Sra. Dayton eseña la clase. Mrs. Dayton teaches the class.

11 ¿En qué hora tienes la clase de inglés. When do you have English
¿En qué hora tienes la clase de inglés? When do you have English? En la primera hora tengo la clase de inglés. Mi horario. My schedule Hora  Clase  Profesor  La primera hora La clase de inglés  La Sra. Moses es la profesora.  segunda  La clase de tecnologia  El Sr. Hennager es el profesor.  tercera  El Almuerzo  cuarta  La clase de ciencias sociales  quinta  La clase de arte  sexta  La clase de educacion fisica  séptima  la clase de español

12 ¿Tienes mucha tarea en la clase de español
¿Tienes mucha tarea en la clase de español? Sí, tengo mucha tarea en la clase de español. ¿Tienes mucha tarea en la clase de inglés? No, no tengo mucha tarea en la clase de inglés

13 ¿Quién enseña la clase de…? Who teaches (subjcect)…..?

14 Tecnología Arte

15 Ciencias sociales  Antropología, la Arqueología, laSociología, las Ciencias políticas, la Economía, la Geografía, la Historia e Historiografía, el Derecho, la Psicología, la Criminología y la Psicología Social.

16 Ciencias Naturales Química, Astronomía, Geología,Física y Biología

17 Matemáticas

18 Educación Física

19 El Almuerzo

20 What are subject pronouns?

21 Subject Pronouns Singular Plural I 1st person You 2nd person He She It
3rd person

22 Single Subject Pronouns Group Learning Activity. See text pg 82
In groups of 4 students get together and follow directions: SEE VIDEOS Take roles as follow Predictor, Clarifier, Questioner, Summarizer 1.In your own words describe in writing what subject pronouns are. 2.Point to oneself, and every one necessary to understand Single Subject Pronouns. 3.Make 1 phrase with each single subject pronoun: First in English , then in Spanish. 4.Make same phrase and replace it with a name: first in English then in Spanish . 5.Draw on a page the Single subject pronouns and explain to each other. 6.Make a simple skit explaining single subject Pronouns. You can label person.

23 Conjugacion de pronombres singulares
Conjugacion de pronombres singulares. Single subject pronouns conjugation. Website for song Spanish English (Yo) soy. I am. Tú eres. You are. El es. Ella es. He is. She is

24 Single subject pronouns Yo

25

26 ¿Cómo está usted? (The boys are greeting the adult)

27 El

28 ella

29 Nosotros

30 Exit ticket write on slate board and show teacher: 1
Exit ticket write on slate board and show teacher: 1. suject single subject pronouns 2. schedule of school. 3. Class descriptions

31 Subject Pronouns https://www.youtube.com/watch?v=vrLS5gaBaus
Singular Plural Español Inglés  yo  I  nosotros nosotras  we (masculine, masc and fem) we (femenine) tú (informal) usted (formal) you (familiar) you (formal) vosotros * (Spain) vosotras * (Spain) Ustedes (Uds) you (masculine, you (femenine) You (formal)  él ella  he She  ellos ellas  they( masculine and femenine) they (femenine)


Descargar ppt "Preparación/ Review Hoy es miercoles el 18 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 18, 2015 Practice for oral Due Now: Prepare for oral by reviewig."

Presentaciones similares


Anuncios Google