Hoy es lunes, el 16 de noviembre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. the jacket 2. the t-shirts 3. a purse 4. the blouses 5. some socks 6. the pants 7. a dress.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Advertisements

Monday – Rubric for oral activity + Start Etapa 2 + new vocab/En Contexto? Tuesday – En Vivo + p. 55 #4-5 + ropa vocabulario Wednesday – llevar + #7/practice.
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
Ser = To Be yo tú usted/Ud. él ella sois = y’all are (Spain) eres = you are (fam) es = he is Infinitive (El Infinitivo) CONJUGATION (La Conjugación): The.
La Ropa.
Definite Articles, el, la, los, las
El Campanero –Complete the sentence with the correct form of the adjective: Es un perro muy (smart). ¡Qué (funny) es Raúl! Miguel es muy (hard-working).
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
The verb “ser” To be.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Hoy es lunes, el 15 de septiembre. Esponja: Take out your notes and find your “introducciones” section. 1. Practice introducing yourself to each of your.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Hoy es lunes, el 8 de diciembre. Esponja: ¿De quienes son las cosas? 1. perro, Adalicia 2. camisetas, los estudiantes 3. zapatos, la señora Márquez 4.
¡A buscar! What do all these words have in common?
Vocabulario Unidad 1, Etapa 2. bad malo, mala bag la bolsa.
The verb tener Used to talk about what you have and how old you are.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
Vámonos In three complete sentences En español, Describe the people in this family …
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Hoy es miércoles, el 14 de enero
Moon Wall (1957) Miró Hay una luna azul y una estrella negra. Hay tres círculos negros y una líneas negras. Tiene un muro hecho de cuadrados y rectángulos.
Monday – SUB!/grade MP 11 y 12 Tuesday – Correct MP practice activities in book Wednesday – Questions + Jeopardy Thursday – quiz Friday – listening.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Hoy es lunes, el 27 de octubre. No esponja today (grab a book from the shelf)! Here is your agenda: 1. You will be discussing the upcoming chapter (Etapa.
Personas (people): el chico = the boyla chica = the girl el muchacho = the boyla muchacha = the girl el niño = little boyla niña = little girl el hombre.
Modelo: ¿Cómo es? – What is he/she like? Responding Es… - he/she is … Appearance  Alto(a)- tall  Bajo (a)- short (height)  Bonito (a)- pretty  Castaño.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Objetivo: What do you like to wear? Hagan Ahora: Quiz on articles.
Esp 130/8/11 ObjectiveBellwork SWBAT identify the personal pronouns in Spanish. What is a pronoun in English? When you finish what are the two personal.
Hoy es lunes, el 8 de septiembre. Esponja: In the following situations, what might you say? 1. Ms. Simpson has come to talk with the class, but you’re.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Unidad 1 – Etapa 2. ¿Qué es? 1. Es una camisa roja. 2. Es una chaqueta verde. 3. Es un sombrero amarillo. 4. Es una falda rosa. 5. Es una camiseta azul.
Vocabulario 5 Physical descriptions
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
Señora Yépez Español II
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
CALENTAMIENTO PUNTOS DE SCORE PARTICIPACION C# 61 ______ ______ C# 62 ______ ______ C# 63 ______ ______ C# 64 ______ ______ C# 65 ______ ______ C# 66 ______.
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
Descripciones fisicas
Repaso del Capítulo 6 Las Respuestas. Listening - A Tipo de ropa Muy grande Muy pequeño El ColorNo le gusta 1. pantalones X 2. blusa X 3. chaqueta X 4.
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
Vámonos ¿Qué llevas? (What are you wearing?) Answer in a complete spanish sentence describing the item and color. List at least two articles of clothing!
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
Para empezar Hoy es jueves el ocho de noviembre ¿Cómo es el chico? Escriba cuatro oraciones. Dos características físicas y dos cosas sobre su personalidad.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
Vamonos Translate the following into Spanish: The pants are blue. The dress is yellow. The t-shirt is green. The blouses are purple. Take out your Independent.
E – ie stem changing verbs Remember that whenever you conjugate “tener” you add an “i” to some of the forms? There are other verbs that do that too. Cerrar.
UNIDAD 1 - Etapa 2 Parte 2.
Tapas la amiga, los perros, el pelo, la ropa, las faldas
Tapas fill in the blank with a definite article- el, la, los, las
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes, el 16 de noviembre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. the jacket 2. the t-shirts 3. a purse 4. the blouses 5. some socks 6. the pants 7. a dress Get out your notes! Hint: For this warm-up, you will need to know your articles (a, an, the)! Check your notes from last chapter!

4 = Describes 2 people (no errors) and includes descriptions or vocabulary not learned in class. 3.2 = Describes 2 people (no errors). Correctly uses class vocabulary and grammar concepts. 2.4 = Describes 1-2 people. Unable to use vocabulary and grammar concepts from Etapa 2, but includes Etapa 1 vocabulary. 1.6 = Unable to describe people in details.

 Más práctica, p. 19  TAREA: Más Práctica, p. 20 (miércoles)

Clothing + “Llevar” APUNTES! Llevar = to wear (also, “to carry”) yo llevo – I wearnosotros llevamos – we wear tú llevas – you wearvosotros lleváis – ya’ll wear él/ella/usted lleva – he/she/you wearellos/ellas llevan – they wear ustedes - you all wear

Apuntes: When describing clothing, follow the same guidelines you use to describe people. You can use colors you already know to describe details about clothes. Modelo: Los pantalones marrones OR Los pantalones son marrones.

Hoy es martes, el 17 de noviembre. Esponja: ¿Qué significa? 1. La chica es alta y lleva un sombrero verde. 2. Las estudiantes llevan camisas amarillas. 3. Yo soy rubia y llevo un vestido. 4. El hombre gordo lleva pantalones grandes. 5. Las mujeres son muy serias. 6. Tú eres muy cómico. 7. Nosotros llevamos suéteres blancos. Ms. Traughber has an assessment idea (and question) for you! Pssst… Ask her what it is!

p. 57 #6

p. 57 #7

p. 58, #8 y 9 ¿Qué llevan las personas?

Hoy es miércoles, el 18 de noviembre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. You all are patient. 2. We wear new t-shirts. 3. I wear brown pants. 4. The boys wear black shoes. 5. She wears a grey dress. 6. You are a good student.

Etapa 2 Assessment Schedule  This week – finish chapter and begin practice and review  Next week - Wednesday 11/25 – Review and Practice  Review and Practice: Monday 11/30 – Tuesday 12/1  Listening Assessment - Wednesday 12/2  Speaking Assessment - Thursday 12/3 – Tuesday 12/8  Written Assessment – Wednesday 12/9  Chapter Assessment (yellow) - Thursday 12/10 (Traughber gone 12/9-12/11)

 Más práctica, p. 20  TAREA: Más Práctica, p. 21 y 22 (viernes)

Tener = “to have” yo tengo = I havenosotros tenemos = we have tú tienes = you have (fam.)vosotros tenéis = you all have él/ella tiene = he/she hasellos/ellas tienen = they have usted tiene = you have (for.)ustedes tienen = you all have

p. 55 #5 PersonVerbDescription They Ellos I Yo are son have tengo smart. inteligentes. blue eyes. ojos azules.

Hoy es jueves, el 19 de noviembre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. We don’t like to wear sweaters. 2. The girls have brown eyes. 3. He wears a t-shirt. 4. I like to wear a jacket. 5. You have grey hair. 6. You all have a white dog. Grab a book from the shelf!

Etapa 2 Assessment Schedule  This week – finish chapter and begin practice and review  Next week - Wednesday 11/25 – Review and Practice  Review and Practice: Monday 11/30 – Tuesday 12/1  Listening Assessment - Wednesday 12/2  Speaking Assessment - Thursday 12/3 – Tuesday 12/8  Written Assessment – Wednesday 12/9  Chapter Assessment (yellow) - Thursday 12/10 (Traughber gone 12/9-12/11)

p. 55 #5 PersonVerbDescription They Ellos I Yo are son have tengo smart. inteligentes. blue eyes. ojos azules.

 p. 63, Actividad 18  ¡Vamos a practicar los adjetivos extraños!

 p. 66 y 67, Actividades 1, 3 y 4

Hoy es viernes, el 20 de noviembre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. I like to wear the yellow hat. 2. You wear black pants. 3. The blonde boy is tall. 4. Ms. Kellogg and I wear skirts. 5. They (all boys) don’t like to wear shoes. 6. The white dog is small. 7. You all (Spain) like to wear pants. 8. You all (not in Spain) like to wear socks.

 Más práctica, p. 21 y 22  p. 23 y 24 (due miércoles)

 p. 66 y 67, Actividades 1, 3 y 4