Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

Estás, Está,(singular) and Están (plural)
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Español I – Vocabulario 2B Study Guide
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Preposciones de Lugar U2.2.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Español de septiembre. La Campana Hoy es martes el 23 de septiembre de ¡Matemáticas! ◦1. seis + ocho = ◦2. veinte – once = ◦3. dos x nueve.
La Sala de Clase Srta Holmes.
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Hoy es miércoles el trece de noviembre. Ahora I. Saca la tarea. II. Traduce al español. I.Juan and I are intelligent. II.Juan and I are in Spanish class.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (5 people’s birthdays). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
¿Qué te gusta hacer?.
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Capítulo 2B – Apuntes #2 del o de la Preposiciones.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 58 traducir Hoy es lunes el 27 de febrero Debajo 2.Encima 3.A la izquierda de 4.A la derecha de 5.Centro 6.Delante de 7.Detrás de.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Realidades 1 2B Español 1.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en la cesta. DON’T put your HW in the basket – set out at your seat please. 2.Hagan el trabajo del.
ALC 52 Hoy es jueves el 9 de febrero Draw and label in Spanish 5 classroom objects. 2.Ejemplo El escritorio.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Trabajo de Entrada NP39 Semana 29. Trabajo de Entrada 11/4: NP 39-Copien- Copy and complete with “estar”.  1.Él _____ en la 6. Vosotros ___ en sala de.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Review Questions – How are you doing? NOTES: Items in a classroom
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Antes de empezar – Write these phrases into your composition books:
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Transcripción de la presentación:

Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite article. Draft- Write a rough draft of between six and ten sentences giving the location of the various objects you chose to label in your drawing. Make sure to vary the use of direction vocabulary. Revise- Share your prewrite and draft with a partner to see if it makes sense to him or her. Make sure the sentences are easy to understand, you have at least ten items labeled with the definite article in the prewrite and accurate spelling/accents marks. Final Copy- This should be typed with a proper heading and turned in no later than Friday, the 16 th of November. Classroom objects need to be underlined or in bold face print.

En mi salón de clase hay dos ventanas. Mi pupitre está al lado del escritorio de la profesora. La puerta está detrás de mi pupitre. Hay una bandera encima de la mesa de computadoras. Hay una pantalla delante de la clase también. En el salón de clase hay unos carteles españoles y un reloj a la derecha de un cartel del mundo.

HoraClaseComentariosProfesor/a PrimeraLa clase de arte Me gusta dibujarLa Señora Heller A.Complete the chart with information about three of your classes. B.Write your presentation by linking the information in the chart and creating complete Spanish sentences. C.Practice with a partner by reading your presentation aloud to him/her. It is also important to practice without using your notes. D.When performing your presentation make sure you speak clearly, use accurate pronunciation and complete sentences. E.This oral presentation will be performed on Friday, November 16 th. I will ask you to come up and discuss one of your classes. You may not use any notes. You will be grading you on: how complete your presentation is, how much information you communicate, and how easy it is to understand you.

En la primera hora tengo la clase de arte. Me gusta dibujar. La clase es mi favorita. La Sra. Heller es la profesora.