La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to."— Transcripción de la presentación:

1 I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. ask and respond ¿Qué hora es? identify non-scripted question

2 DOL n o 1… Identify the mistake(s) and make the correction(s). (5) 1. Buenos dias Senor Lopez. Como esta Usted? (1) 2. Hola Sofía, ¿Que tal? (1) 3. Me llamo es Paco. (2) 4. ¿Cuál es tú telefono? (4) 5. Mi cumpleanos es el veinta y sies de Mayo. (2) 6. Hoy es Lunes, el uno de octubre. I can identify common mistakes in Spanish and explain how to correct them. ¿ X e ei X X m X l X primero

3 DOL n o 1… Continuado I can identify common mistakes in Spanish and explain how to correct them. (2) 7. Hay uno escritorio en el clase. (2) 8. Hay una mapa y treinta y unos pupitres en la clase. (2) 9. ¿Cuantos puertas hay en la clase? (2) 10. Necesitamos unos plumas y unos papels para la clase. X la a a papeles

4 I can ask and respond to the question “¿Qué hora es?”. Intro to telling time in Spanish Part 2… Telling time Part 3… Telling time ¿A qué hora…?

5 Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 19)¿Qué día es mañana? Mañana es __________. 20)¿Cuál es la fecha de mañana? (Mañana) es el ___ de ________. 21)¿Cuándo es el cumpleaños de ______. El cumpleaños de ____ es el __ de ___. 22)¿Qué hora es? Es la una. (o) Son las ______. 23)¿A qué hora es __________? A la una. (o) A las ______. I can ask and respond to the question “¿Qué hora es?”.

6

7

8 La Improvisación 2 a Situation: You and your partner are just meeting for the first time in class. Role play this situation where you both find out information about the other person. I can respond to a non-scripted question and resume a normal conversation in Spanish.

9 Improv. requirements: Each person will ask equal amount of questions. Include the following information in your improv.: Greetings Names How each person is feeling Where each person is from The age of each person Birthdays for each person The day and date Classroom objects needed for the class Farewells

10 Improv. grades will be based on the following: Voice Interaction Fluency Pronunciation Accuracy Each group will be assigned to interrupt another group.

11 Classroom objects needed for the class A: ¿Qué necesitamos para la clase? B: Necesitamos … ( ¡ La concordancia ! )

12 La interrupción C: Disculpe… A: Hola. (Then turn to B) Quiero presentarte a mi amigo/amiga, (nombre de C ). (Te presento a mi amigo/amiga (nombre de C ). B: Mucho gusto / un placer / encantado/a. C: El gusto es mío….¿Cómo te llamas? B: Me llamo _______ (Mi nombre es _____). C: Una pregunta a la persona A y una pregunta a B A/B/C: Adiós… I can respond to a non-scripted question and resume a normal conversation in Spanish.

13 Demonstrate your verbal fluency by performing Improv. 2 with your new partner until you have it memorized.

14 LaLa Duplicado 11 Estudien Uds.  La improvisación 2  La lista de preguntas y respuestas  El vocabulario de la hora  Los números 0-199


Descargar ppt "I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to."

Presentaciones similares


Anuncios Google