¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Quasimodo: (son las doce)
Oraciones ordenadas estudiante / soy / trabajador / un
Warm Up ¿Cómo eres? 1.Describe yourself with a list of Spanish adjectives. Please list as many as apply from our list. At LEAST 5 2. Then write.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen tu hoja azul del poema y una hoja de papel. Get out your blue poem sheet and a lined sheet of paper. 2. Guarden.
Trabajo del timbre: 1. Saquen la hoja del c írculo de conversación. Get out the Circle Conversation sheet. 3. Practiquen las preguntas con sus compañeros.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Tienes que dibujar tu profesor favorito: 1) Draw the teacher (and colour) 2) Label all of the body parts (including articles) 3) Write 10 sentences using.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the adj. for the quiz today! La familia es muy importante, ¿verdad? Your HW was: green sheet & orange sheet writing activities Fill out your Missing Work Log if you don’t have your HW! !

Las metas de hoy…Para tener éxito… I am learning to…I’ll know I am successful when I can…  identify, pronounce, correctly use calendar, adjectives & family vocab  describe the personality of myself & others, using multiple traits & new useful words in complete sentences  hold conversations, using questioning strategies & responding appropriately to the questions posed by my partner  predict & decode the meaning of new words complete the listening evidence, showing I can recognize each of the adjectives & their gender & quantity use the correct forms of adjectives, the 3 parts of a complete sentence, and all of the useful words at least once in a charla, charla, charla work alone & with a team to create complex descriptions of people in writing draw a conclusion & make predictions of a meaning of new family vocab using context clues, background knowledge & cognates to help me.

La evidencia de Criterio A Listening evidence – hear each one twice 15 minutes or less Three parts: – Part 1: translate & circle the gender – Part 2: translate & circle the quantity – Part 3: translate only

Preguntas importantes ¿Cómo eres (tú)? – (Yo) soy … – (Yo) no soy … ¿ Cómo no eres (tú)? – (Yo) no soy … ¿Eres …? – Sí, (yo) soy … – No, (yo) no soy … *pero = but

La práctica Hagan una charla, charla, charla y tengan como diez o más conversaciones. Necesiten una hoja anaranjada. Tengan diez minutos. 3 EXPECTATIONS: 1.PURE SPANISH 2. COMPLETE SENTENCES 3.USE AS MANY WORDS AS POSSIBLE.

Palabras útiles españolinglésespañolinglés yun poco ni…ni…siempre peroa veces más…que..nunca tambiénen general tampocosegún muypues

Preguntas importantes ¿Cómo eres (tú)? – (Yo) soy … – (Yo) no soy … ¿ Cómo no eres (tú)? – (Yo) no soy … ¿Eres …? – Sí, (yo) soy … – No, (yo) no soy … *pero = but

Práctica: Las formas de ADJ & SER Independent practice Focus on grammar & accuracy Pista (hint): Always determine the subject of the sentence first, then select an adjective & verb that agrees with the subject. Ana y yo __________ __________ (nice).

Yo soy sociable. y en general también ni … ni pero a veces mas … quenunca siempre tampoco según (mi familia/mis amigos) un poco muy

Mi amigo es reservado. y en general también ni … ni pero a veces mas … quenunca siempre tampoco según (mi familia/mis amigos) un poco muy

Mis amigas son talentosas. y en general también ni … ni pero a veces mas … quenunca siempre tampoco según (mi familia/mis amigos) un poco muy

Mis compañeros y yo somos inteligentes. y en general también ni … ni pero a veces mas … quenunca siempre tampoco según (mi familia/mis amigos) un poco muy

El presidente es trabajador. y en general también ni … ni pero a veces mas … quenunca siempre tampoco según (mi familia/mis amigos) un poco muy

La familia ¿Cómo es tu familia?