Trabajo del timbre: 1. Saquen la hoja del c írculo de conversación. Get out the Circle Conversation sheet. 3. Practiquen las preguntas con sus compañeros.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Advertisements

In English: We have three articles: We have three articles: –A (indefinite) –An(indefinite) –The(definite)
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
Articles in Spanish Por Señora Myers. Paso 1: Identify a noun as masculine or feminine.
Singular Definite Articles
CORNELL STYLE. What are the definite articles in Spanish? “el” “la” “los” “las” What do they mean? “The” Where do they go?In front of the noun How do.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Español I Sra Spampinato
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Noun – Adjective Agreement. ¡Vámonos! Grab a new pasaporte on your way in and get started! Translate the following 3 sentences:  I like soccer. (el fútbol)
Making Words Plural. cartel-cartelescruz-cruces libro-librosflor-flores luz-lucessilla-sillas papel-papelesdulce-dulces 1. If a word ends with a vowel-----add.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Página 61 – Avancemos Unidad 1, Lección 2.  Definite articles (the) are used with nouns to indicate specific persons, places or things.  Example) The.
Spanish I 1B Day 30.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Definite and Indefinite Articles Álamo. Definite Articles O (In English, “the”) are used with nouns to indicate specific persons, places, or things. Álamo.
Apuntes 1B Definite and Indefinite articles. la chica el chico la amiga el amigo ¿Cómo se llama? Ans. Se llama ______. ¿Cómo es? Ans. Él/ella es __________.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen tu hoja azul del poema y una hoja de papel. Get out your blue poem sheet and a lined sheet of paper. 2. Guarden.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
 El diario  el lápiz  La computadora  El mapa  La foto Quasimodo: Masculine or Feminine? marker boardsmarkers erasers First person in each row grab.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
Spanish I Week 14. Para Empezar El dieciseis de noviembre Please translate the following sentence into Spanish: I go to the mall in order to go shopping.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea vieja en la cesta. P ut your old LATE homework in the basket & keep your Flipped Classroom notes for.
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
Los Artículos Los Nombres (Nouns)  Name of a person, place or thing is a noun  In Spanish, every noun has a gender, either masculine or feminine 
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Adjective Grammar WORD ORDER.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea vieja en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

Trabajo del timbre: 1. Saquen la hoja del c írculo de conversación. Get out the Circle Conversation sheet. 3. Practiquen las preguntas con sus compañeros. Practice the questions with your partners. ¡Buenos días!

¡La evidencia! Record your grade in your Spanish 1 Unit Portfolio. Decide whether or not more action needs to be taken: – If you want a higher grade, analyze the red underlined errors. Come in this Wed. or next Wed. with your stapled packet & fix up to improve. – If you want your AD piece of writing hung up, add color/drawings/pics/symbols & give back to Sra. M.

Las metas de hoy…Para tener éxito… We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  identify, pronounce, and correctly use essential vocabulary describe ourselves and others  ask and answer both general and specific questions in complete sentences.  understand how articles & nouns work in Spanish  create more elaborate sentence structures to communicate ideas like: He is an interesting boy. participate in the Circle Conversations in pure Spanish take notes, participate in the discussion and use the words ‘el, la, los, las’ correctly evaluate how to unscramble sentences (pronoun + form of ser + article + noun + adjective) AND complete a practice sheet independently with ease

Los art ículos indefinidos Los art ículos definidos (the) MasculineFeminine Singular Plural MasculineFeminine Singular Plural Los art ículos indefinidos ( Words that mean: a, an, and some)

Vocabuario nuevo Record any vocabulary you already know in your notes. Use the correct indefinite article (un or una) for each term. inglésespañol girl woman boy man student teacher friend daughter son player (sports) athlete artist musician/singer

Vocabuario nuevo Record vocabulary in your notes: inglésespañol girl una chica woman una mujer boy un chico man un hombre student un/una estudiante (m/f) teacher un/una profesor/a friend un/una daughter una hija son un hijo player (sports) un/una jugador/a athlete un/una atleta (m/f) artist un/una artista (m/f) Musician/singer un/una m un/una cantante (m/f)

Un video para recorder… &feature=share &feature=share

Más detalles… Word Order: Placement of Adjectives (hoja) Frases desordenadas ellos lalas Definite articles = “the” ununos unaunas Indefinite articles “a” or “an” “some”

Frases desordernadas

Quick set-up: 4 people 4 whiteboards & markers Write one of the following in the corner of each board: – 1 – subject – 2 – verb – 3 – article/noun – 4 – adjective

es Mariana una paciente chica

es una Hollyann ordenada estudiante

Terrance gracioso amigo un es

talentosa Alianna una artista es

Kevon amable es un hijo

y Thalia inteligentes unas son Desiray estudiantes

deportista y un atleta es Victor simp á tico muy

Sra. Herbst trabajadoras son unas mujeres Srta. Kramer y pacientes