K IROLAREN BALIOA GIZARTEAREN ETA PERTSONAREN AKTIBO GISA. El valor del deporte como activo social y personal. Asier Zarraga Zarate – Psikologo

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Transcripción de la presentación:

K IROLAREN BALIOA GIZARTEAREN ETA PERTSONAREN AKTIBO GISA. El valor del deporte como activo social y personal. Asier Zarraga Zarate – Psikologo Sheila Muñoz Morato – Psikologa

La actividad física es parte esencial del ser humano. Nos “reconecta” con el cuerpo, nos estabiliza emocionalmente y ayuda a integrarnos. Buen “tónico” para el “cuerpo-mente-alma” Jarduera fisikoa gizakion oinarrizko izatearen zati bat da. Garen gorputzarekin konektatzen gaitu, emozionalki orekatu eta integrazioari laguntzen dio. Gorputz-adimen- arimarentzat “toniko” ona. Introducción al deporte y su influencia bio-psico- social. Kirolerako sarrera eta haren garrantzia biopsikosoziala

Inteligencia Resiliencia o resistencia a las adversidades Actitud Atención Autoconciencia Intuición social Sensibilidad al contexto Adimena Resilientzia Jarrera Arreta Autokonzientzia Giza harremanetarako intuizioa Ingurune/kontestuarenganak o sentsibilitatea Deporte y dimensiones personales. Bienestar físico y mental para alcanzar la integración. Kirola eta alde pertsonala. Ongizate fisikoa eta mentala, integrazioa lortzeko. NEUROPLASTICIDAD (TRANSFORMACIÓN): NEUROCIENCIA AFECTIVA – NEUROBIOLOGÍA INTERPERSONAL NEUROPLASTIZITATEA (ERALDAKETA/TRANSFOR MAZIOA): NEUROZIENTZIA AFEKTIBOAK – NEUROBIOLOGIA INTERPERTSONALA

El deporte es un instrumento de transmisión de cultura. Valores sociales en el deporte. Elemento clave de socialización. Deporte como un identificador social y cultural m/watch?v=0tIl4CCXSp A Kirola ere cultura sortzaile eta igorlea da. Gizarte baloreak kirolean. Sozializatzeko tresna inportantea. Kirola gizarte eta kultura identifikadore bezela. m/watch?v=0tIl4CCXSp A Deporte y valoresKirola eta baloreak

Aumenta la sensación de bienestar general. Controla el peso del cuerpo. Rebaja la grasa corporal. Reduce el riesgo de poder desarrollar diversas patologías como: alteraciones cardíacas, hipertensión. Disminuye el estrés y el insomnio. Mejora la salud física y psicológica de forma general. Fortalece el concepto de autoestima, y de la imagen corporal. Ayudar a controlar el nivel de lípidos, azúcar en sangre, etcétera. Ejercicio físico y enfermedades neurodegenerativas. Ongizatea haunditu egiten du. Pisua kontrolatzen lagundu egiten du. Gorputz gantza jeitsi egiten du. Hainbat gaixotasun pairatzeko arriskuak jeitsi egiten ditu, halaber bihotz gaixotasunak, tentsio altua… Estresa eta loezina murriztu egiten ditu. Orokorrean hobetu egiten ditu osasun fisiko eta psikologikoa. Norberarenganako irudia hobetzen lagundu egiten du. Odolean aurkitu ditzakegun lipidoak kontrolatzen laguntzen du. Jarduera fisikoa eta gaixotasun neurodegeneratiboak. Actividad física y deporte como facilitadora del “envejecimiento activo” Jarduera fisikoa eta kirola zahartze aktiboa errazteko bitarteko gisa

Continúan existiendo importantes condicionantes ligados a la estructura de género, que provocan una vinculación diferente de mujeres y hombres, de niñas y niños, con la práctica físico-deportiva. LA IGUALDAD COMO VALOR EL SEXISMO EN EL LENGUAJE DEPORTIVO atch?v=MJabWMlao8o Oraindik diraute genero estrukturari erantsita datozen baldintzatzaileak, eta hauek lotura ezberdinak sortzen dituzte kirol jardueretan gizon eta emakumeen artean (mutil eta nesken artean),. BERDINTASUNA BALOREA BEZELA SEXISMOA KIROL HIZKUNTZAN tch?v=MJabWMlao8o Actividad física y deporte como medio para incidir en la igualdad de género Jarduera fisikoa eta kirola genero- berdintasunean eragiteko bitarteko gisa

Deporte adaptado: Físico Mental Sensorial Creciente afán de superación y el progreso en la integración social. El deporte puede dar respuestas a diferentes necesidades: Terapéuticas: como parte de un programa de actividad física en el tratamiento de la discapacidad. Educativas: practicado en instituciones donde el fin es la educación integral del alumno. Resalta las capacidades. Recreativas: como actividad para el tiempo libre. Competitivas: Práctica individual o grupal que requiere de entrenamiento, disciplina, superación, respeto de las regla. Kirol egokitua: Fisikoa Mentala Sensoriala Norberaren burua hobetzeko griña eta gizarte integrazioa geroz eta haundiagoa izateko. Kirolak ere hurrengo beharrei erantzun diezaieke: Terapeutikoak: ezgaitasun baten tratamenduaren programa barruan, jarduera fisikoetan integratua. Heziketazkoak: instituzio batzuetan ematen dena, ikaslearen ikaskuntza integrala lortu nahi denean. Ahalmenak nabarmendu egiten ditu. Olgetan ibiltzekoak: denbora librean egitekoak. Konpetitiboak: Jarduera indibidualak edo taldekakoak, eta entreanamendua, disciplina, hobetzeko griña eta arauei errespetua behar dutenak. Deporte y discapacidad: Beneficios sociales, psicológicos, terapéuticos y educativos Kirola eta desgaitasuna: onura sozialak, psikologikoak, terapeutikoak eta heziketakoak

Se relaciona con sus semejantes, comprendiendo las reglas del juego y experimentando. Se hace más colaborador y menos individual, reconociendo y respetando a sus semejantes. Se aprende (a veces poco a poco) a superar la timidez, y amplían sus mecanismos de relación social y la seguridad y confianza en sí mismo. En el deporte en grupo aprende a adquirir responsabilidades y a cooperar. La actividad física puede frenar los impulsos excesivos o el exceso de nervios o de energía. Produce una mejora y un aumento de las posibilidades motoras del niño, movimientos coordinados, fuerza… La actividad física contribuye a una adecuada maduración del sistema muscular y esquelético. Huesos y músculos fuertes son la base para un crecimiento adecuado. Potencia la creación de hábitos saludables Junto a una dieta equilibrada, el ejercicio contribuye a la regulación del peso corporal, evitando la obesidad,. El ejercicio también mejora las funciones cardiovasculares. Y, tal vez lo más importante, que le anime a seguir practicando ejercicio, es que se divierte al considerar la actividad física o el deporte como un juego, en el que la competición y las exigencias están en un nivel inferior al disfrute. E Kideekiko erlazioak landu. Jokoaren arauak ezagutu eta errespetatzen jakin.Kolaboratzaileago bihurtu eta besteekiko errespetua sortu. Lotsa, pixkanaka bada ere, alde batera husten ikasi, Eta giza erlazioak emateko erremintak sortu, norberarenganako konfidantza eta segurtasuna indartuz. Talde lana. Kooperazioa eta errespontsabilitateak. Jarduera fisikoa eta “gehiegizko energía”. Indarra, koordinazioa eta veste gaitasun motoreak. Garapen egoki batentzako hezur eta gihar indartsu batzuk eukitea oinarrizkoa da, eta horretarako jarduera fisikoak (kirolak) asko laguntzen du. Ohitura osasungarriak sortzen lagundu egiten du. Gizentasuna sahiesten lagundu egiten du, orekatutako dieta batekin batera ematen denean. Kirolak ere funtzio kardiobaskularrak hobetu egiten ditu. Eta agian garrantsitsuena kirola egiten jarraitzeko zera izan daiteke, dibertigarria izatea, lehiaketak dituen exijentziei garrantzi txikiagoa ematen. E Deporte infantojuvenil y su influencia en el desarrollo físico, emocional y en la implantación de valores Haur eta gazteen kirola eta garapen fisikoan, emozionalean nahiz balioen ezarpenean duen eragina

Accidente cerebrovascular Cáncer Diabetes tipo 2 Osteoporosis Enfermedades mentales Hipertensión Depresión Istripu zerebrobaskularra Minbizia 2. motako diabetesa Osteoporosia Gaixotasun mentalak Hipertentsioa Depresioa Práctica deportiva en la prevención de enfermedades Hainbat gaixotasunen aurreko prebentzioa eta kirola

A LTA S ENSIBILIDAD, DEPRESIÓN Y OTRAS ENFERMEDADES MENTALES S ENTSIBILITATE ALTUA, D EPRESIOA ETA BESTE GAIXOTASUN MENTALAK. Personas con Alta Sensibilidad Depresión y Ansiedad Otras enfermedades mentales Sentsibilitate Altuko Pertsonak Depresioa eta Antsietatea Beste gaixotasun mentalak Intervenciones desde la práctica deportiva y consejos prácticos Kiroletik emandako interbentzioak eta aholku praktikoak

ESKERRIK ASKO ETORTZEAGATIK Muchas gracias por vuestra asistencia