¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Advertisements

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
Quasimodo: (son las doce)
Español de octubre.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
¡Hola! Hoy es el 14 de agosto. Trabajo del timbre: 1.Abran sus carpetas de argollas (la tarea). Open your binders – the organization was HW! And set out.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen tu hoja azul del poema y una hoja de papel. Get out your blue poem sheet and a lined sheet of paper. 2. Guarden.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Hoy es el 8 de agosto. Por favor, entren y sientense en sus propios pupitres. Saquen sus tareas. `
Preparación/ Review Hoy es viernes el 16 de octubre de 2015 Today is Friday, October 16, 2015 Try your best to fill in the blank with words that make sense.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea vieja en la cesta. P ut your old LATE homework in the basket & keep your Flipped Classroom notes for.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Can you do the third level now? If not, start with level 2!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con Review the adj. with your partner, quizzing each other.

Las metas…Para tener éxito… We’re learning to…We’ll know we’re successful when we can…  use essential vocabulary in a variety of contexts: calendar, months, days, personality traits, family members, useful words  evaluate language, determining what is negative & what is positive, & use it appropriately  read in Spanish and identify vocabulary, main ideas, and supporting details complete the circle conversation sheet correctly participate in the circle conversation, asking & answering each type of question correctly complete the practice sheet focusing on yo también/yo tampoco & use both phrases appropriately in a game understand the passage we read and describe each person in the passage and compare/contrast them with each other based on the information we learn know what is expected of us on the evidence next class

D ía de los Muertos 1/11-2/11 El calendario ¿Qué día es hoy? Hoy es. ¿Cuál es la fecha? Es el de. octubre lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo 1*el primer d ía de… ‘La noche de Brujas’ 3031

“ Yo también ” v. “ Yo tampoco ” only used when two people have something in common if the same idea is not shared, it’s not appropriate to use either phrase one is positive/means “ I am too.” one is negative/means “ I’m not either.”

¡Un Juego de correr! Vamos a tener dos equipos. (2 teams) Vamos a tener parejas por cada vuelta. (pair/round) Vamos a preguntar/responder con las frases apropriadas. (Q&A) ¿Eres tú deportista? Sí, yo soy. Yo también. ¿Eres tú deportista? No, yo no soy. Yo tampoco.

¿Eres tú talentoso? ¿Eres tú sociable? ¿Eres tú atrevido? ¿Eres tú reservado?

¿Eres tú inteligente? ¿Eres tú sarcástico? ¿Eres tú torpe? ¿Eres tú optimista?

¿Eres tú pesimista? ¿Eres tú perezoso? ¿Eres tú positivo? ¿Eres tú flojo?

¿Eres tú negativo? ¿Eres tú deportista? ¿Eres tú amable? ¿Eres tú antipático?

La Lectura: Los miembros de mi familia 1) Read alone & try to understand. 2) Read with a partner, try to understand, and color code the piece using the key. 3) Read as a class. 4) Complete the comprehension check as a small group. 5) Discuss the passage as a class.

¡Tenemos una evidencia la clase próxima!  Must know how to use the essential vocabulary correctly  all forms of ser (soy, eres, es, somos, son)  family member vocabulary  adjectives  palabras útiles  May practice all of the above using the resources on our website and even writing practice sentences, but your actual poem must be written in class on the day of the evidence.  Must bring in all of your Spanish materials on the day of the evidence, including your blue sheet. You are able to use your materials during the evidence – a rare opportunity!  Must think creatively & bring in any photos/craft supplies needed to make the presentation reflect your awesome personality

PRONOUN CONJUGATION OF ‘SER’ ENGLISH TRANSLATION Yosoy I am... Túeres You (informal) are … Él/Ella Usted es He/she is … You (formal) are … Nosotros/nosotrassomos We are … Ellos/Ellas Ustedes son They are … You all are … Ser = To be (permanent)