Barcelona, 20 de novembre de 2010 Dr. Xavier Clèries El pacient té la paraula.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
T4. MOTIVACIÓ i SATISFACCIÓ LABORAL
Advertisements

UD 3. La professió dinfermeria. El procès datenció dinfermeria (PAI) Coneixer les necessitats humanes ajuda a saber quina és lajuda que.
ESCOLA DE PARES I MARES “El «oficio» de ser padre no se aprende en ningún sitio y es al mismo tiempo una de las tareas más delicadas que emprendemos los.
LIDERATGE Objectius: 1.- Diferenciar DIRECCIÓ i LIDERATGE
LART A LESCOLA Trabajo realizado por el alumnado de P3 y P4.
Update 2011 Fuengirola, Málaga Update 201 Fuengirola, Málaga Lo mejor de 2010 en prevención cardiovascular, hipertensión arterial y lípidos. Dr. J.J. Gómez.
El Médico Residente como Educador
SAPS TOT ALLÒ QUE ET POT INTERESSAR DE LES DROGUES PER PODER PRENDRE LES DECISIONS QUE MÉS ET CONVINGIN?
Sentir l’esperit Sentir el espíritu L’esperit no creix en els arbres, però es nodreix del nostre entorn, com el cos es nodreix del menjar. El espíritu.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
LES DISSOLUCIONS Definició: una dissolució és una mescla homogènia formada per un component majoritari, que s'anomena dissolvent, i una o diverses substàncies.
LA CASTANYERA.
INFLUÈNCIA INSTITUCIONAL I SALUT MENTAL EN JOVES DELINQÜENTS INTERNATS EN CENTRES DE JUSTÍCIA JUVENIL.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
AUDIFONOS Son una especie de micrófonos diminutos. Amplifican los sonidos e incluso permiten captarlos mejor, para que la persona los oiga con mayor claridad.
CULTURA.
Servicio Medico.
ETÍCA MEDICA Y MORAL CLASE 1.
TRÀMITS NAIXEMENT D’UN FILL A CATALUNYA
Université Jean Monnet (Saint-Étienne)
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
LES PARAULES DOLCES.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
La tecnologia té edat?.
iPediatric El consultori pediàtric mòbil per a
UD. IV. GENÈTICA. Ll. IV. 5. Biotecnologia
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
EL CONTE DEL DOFÍ.
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
Estem on estem perquè és on hem arribat (no on ens han portat)
III Jornada de transport sanitari
Innovar a la consulta és cosa de tots
EL POBLE DE LA FANTASIA.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Benvinguts a: FARMACÉUTICO.
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
DRAMES RURALS DALTABAIX
Necessita Catalunya un nou finançament?
Obesitat en edat pediàtrica
Què son? Les instruccions són textos que exposen de manera molt clara els processos, ordres o obligacions que cal fer en un cas determinat. El text instructiu.
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
SALUT MENTAL.
ELABORACIÓ D’UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN TEXT ESTÀNDARD
Diagnòstic de la depressió i l’ansietat mitjançant les TIC
La Bíblia, font de valors humans i socials
EL PARE CLARET.
EL PARE CLARET.
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
El pensament de John Locke.
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
CONCURS.
SALUT MENTAL.
PLAN DIAGNÓSTICO.
XIII a Setmana de la solidaritat
CICLE INICIAL Visita a la Fundació CRAM
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
Explica amb detall com ho has fet per decidir el tros que pintes.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
VIDA SALUDABLE I CONSUM
WebQuest “ L’esport, ha de ser violent? ”.
CLAUDIA CARDONA PEREZ 4D
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Transcripción de la presentación:

Barcelona, 20 de novembre de 2010 Dr. Xavier Clèries El pacient té la paraula

Afavorir la comunicació amb els professionals de la salut

I per què millorar la comunicació? Proporciona beneficis tangibles: en el procés clínic i en la satisfacció dels pacients i dels propis professionals

I com sha de fer? Centrats en el cas clínic Centrats en les persones Activitat assistencial en termes humans Observa el problema del pacient Es vol la decisió del pacient completament informat El pacient bàsicament igual al professional El professional habitualment escolta molt Font: Engel, 1977;De Monchy, Richardson, Brown i Harden, 1998 Activitat assistencial en termes professionals Necessitat dun diagnòstic (físic) de la malaltia L opinió del professional és decisiva El pacient bàsicament no-igual al professional El professional habitualment parla molt Font: Engel, 1977;De Monchy, Richardson, Brown i Harden, 1998

5

Disease: presència objectiva de malaltia Illness: percepció subjectiva envers un trastorn determinat

Sentiment de malaltia no expressat Manifestació de malaltia expressada Tipificació de malaltia objectiva 1 2 Coincideix la percepció subjectiva del pacient amb levidència objectiva mèdica Es pateix el trastorn, però no hi ha evidència mèdica

Del zoom (cas clínic)

Al gran angular (la persona i el seu entorn)

UNIDISCIPLINARIETAT Pacient Metge de família Endocrí Neuròleg Psiquiatre i/o psicòleg

INTERDISCIPLINARIETAT Metge de família Neuròleg Psiquiatre i/o psicòleg Endocrí

Cal integrar Entorn social i cultural Psicologia Biologia

Lorenzo's Oil (1992) El nen Lorenzo Odone és víctima duna estranya malaltia, ladrenoleucodistròfia (ALD). És una malaltia genètica de pronòstic molt greu. El gen afectat codifica un enzim defectuós que provoca dificultats en la transmissió nerviosa de diverses àrees del cervell.

Els pares prenen la paraula

Els límits de la ciència

Els interessos de la societat

Què és important en la comunicació dels professionals? Escoltar Dir

Indicis esperançadors

Què cal aprendre en comunicació? Respect e a la persona EmocionsDiversitat Principis ètics Incertesa Relacions interprofes sionals Contextos clínics Font: Fragstein M. UK consensus statment on the content of communication curricula In undergraduate medical education. Medical Education 2008: 42:100-7

Barcelona, 20 de novembre de 2010 Dr. Xavier Clèries Moltes gràcies