Copia y traduce al español: (Copy and translate into Spanish) 1. The elephant is a land animal. _______ _______________________________ 2. The light blue.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Start working on this!. martes, el 7 de enero ilovespanish.net calendar on website, website has homework on top now. Tonights Homework: Study vocabulary.
Advertisements

Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Ahora Write out each equation in words, and solve = ? 7 – 1 = ?
Hoy es miércoles. Es el 14 de mayo La pregunta: For each of the sentences below, fill in the correct form of SER OR ESTAR. Also note which letter of the.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
SP1 19/9/11. Hoy: We will learn how to ask about the weather A variety of ways to respond to that question Look at pictures and forecasts and describe.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Español de octubre.
9-10 de octubre. 1.____________ es muy alta. 2.____________ es feo. 3.Yo tengo los ojos _____________. 4.____________ es muy muy guapo. 5.MI papá tiene.
Juego de traducción Situaciones 1 -8
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students.
Lunes el 14 de marzoEl ajolote tiene/es Objetivo: to be able to describe the animals of Mexico, what they look like and where they live.
Hoy es martes, el tres de junio
SPONGE: To begin the day, re-join your groups and continue working on the skits you began last Thursday (jueves en espanol). You will only have minutes.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
DO NOW: Solve each math problem
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Completa las frases con ser o estar: (Complete the phrases with ser or estar) 1. Los músicos ______ trabajadores. 2. ¿_______ tú en el templo ahora? 3.
ALC 6 La fecha es miércoles el 7de septiembre Por favor make a nameplate and place it on your desk.
Copia y traduce las frases al español: (Copy and translate the sentences into Spanish) 1. The elephant is gray and white. _______________________________.
Completa y responde las preguntas: (Complete and answer the phrases) 1. ¿____ hora es? _______________________________ 2. ¿________ estudiantes hay? (…are.
Hoy es martes, el 3 de diciembre
Chapter 6A En mi dormitorio.  I can talk about my bedroom.  I can describe bedroom items and electronic equipment.  I can identify adjectives to describe.
ALC 20 lunes el 17 de octubre. Class format/procedure/ritual change.
Bienvenida. ALC 27 martes el 13 de octubre objetivos Learn vocabulary to describe oneself.
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Objetivo: to create a dialog in Spanish and prepare for our test. Hagan Ahora: 1)Activity 23 in the workbook packet. 2)Look at your notes, handouts, quizzes.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es jueves, el 2 de febrero 1. The slave wears the blue toga. 2. The consul does not have the.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce study skills Agenda: 1.BR, discussion 2.Define.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
¿Cómo se dice en español? How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 6 de noviembre 1.Mario is a tall and brunette student. 2. I am from West Islip.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Al azarA ver. Hagan ahora Repasemos Translate the following phrases from English to Spanish Good morning, sir. Good evening, ma’am ____________________________.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Hagan ahora: “Hay” means there is/there are
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
702 COPY THE FOLLOWING LESSON INTO YOUR NOTEBOOK. COMPLETE ALL THE WORK THIS WORK WILL BE CHECKED ON FRIDAY ALONG WITH Proposito and Tarea # 35.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Hoy es martes, el tres de junio
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Hoy es miércoles el 30 de marzo Today is Wednesday, March 30  Complete the following sentences by answering yes or no and writing complete sentences.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Los animales.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Vámonos Traduce las frases a español usando el vocabulario de la semana pasada. Usa el imperfecto para los verbos. Every day, the monster ate in the kingdom.
Transcripción de la presentación:

Copia y traduce al español: (Copy and translate into Spanish) 1. The elephant is a land animal. _______ _______________________________ 2. The light blue dolphin is medium-sized. _______________________________________ 3.The eagle is an air and land animal. ______________________________________ Tarea: 14 flashcards for vocabulary list All numbers Hoy es miércoles, el cuatro de marzo

Tarea 14 flashcards with vocabulary list. Numbers 1 to 14 One side: Phrase in Spanish The other side: A picture to explain the phrase in Spanish.

¿En qué hábitats están los animales del zoológico? (In what habitats are the zoo animals?)

ACTIVIDAD Listen and repeat the following words:

A: ¿En qué hábitats están los animales del zoológico? (In what habitats are the zoo animals?) B: Los animales del zoológico está/están… (Zoo animals are…)

en la selva (in the jungle)

en el desierto (in the desert)

en el bosque (in the forest)

en el lago (in the lake)

en la granja (in the farm)

en la montaña (in the mountain)

en la pradera (in the grassland, in the meadow)

en el océano (in the ocean)

en el subsuelo (in the subsoil)

en el arrecife (in the reef)

en la tundra (in the tundra)

en la taiga (in the Siberian forest)

en la sabana (in the savannah)

en el estanque (in the pond)

Copia y traduce al español: (Copy and translate into Spanish) 1. El delfín está en el = 2.El mono está en la = 3.La mariposa está en el = 4.La salamandra está en el = 5.El hipopótamo está en la = 6.La hormiga está en el = 7.El gallo está en la = Hoy es martes, el diez de marzo

Tarea (homework) Bring in your notes to continue working on your dialogue tomorrow.

Dialogue: ¿Cómo es tu animal favorito? You and an assigned partner will work on a dialogue to describe and give clues about your favorite animal. Each of you will give two wrong choices and one right choice two guess the correct animal.

A: Buenos días, ¿cómo estás tú? B: ¿Qué tal? Yo estoy un poco cansado/cansada (I am a little tired) ¿y tú, cómo estás? A: Oh, lo siento. Yo estoy bien, gracias. B: ¿Cómo es tu animal favorito? (How does your favorite animal look like?) A: Mi animal favorito es mediano y es rojo. Mi animal favorito está en el océano. B: ¿Es la tortuga? A: No, no es la tortuga. B: ¿ Es la langosta? A: No, lo siento

B: ¿Es el cangrejo? (Is it the crab?) A: Sí, muy bien. ¿Y tú?¿Cómo es tu animal favorito? (How does your favorite animal look like?) B: Mi animal favorito es pequeño, rojo y negro. Mi animal favorito está en el bosque. B: ¿Es la mariposa? A: No, no es la mariposa. B: ¿Es la araña? A: No, lo siento. B: ¿Es la mariquita? (Is it the ladybug?) A: Sí, muy bien. Hasta luego.