ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de 2012. Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
Advertisements

ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
ALC 75 Hoy es lunes el 23 de abril de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
MUST be able to recognise directions SHOULD be able to direct people to places COULD use a dictionary to find more vocabulary ¿Por dondé se va a…? Objetivo;
¿Cómo se va a ___? ¿Dónde queda ____? ¿Dónde está ___? Realidades 3B.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Please time yourself on how long it takes you to do the following: Get the computer, open it, get rid of the test screen, log on, pull up your ALC document.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
ALC 67 Bienvenidos a la clase de español.. ALC 67 Emparejar las columnas. Escribe el español y el inglés. Hoy es martes el 8 de abril. 1.El aeropuerto.
Necesitan su permiso de manejar.. ALC 77 Hoy es viernes el 27 de abril de 2012 Hagan una ALC nueva (2 minutos) En el cuadro 1 ALC En el cuadro 2.
Subject Pronouns and Regular –AR Verb Conjugation The most important grammar presentation you will have this school year.
Los verbos reflexivos Objective:
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Saquen la hoja verde de la carpeta de anillos..  Escribe el nombre y apellido de 7 estudiantes de la clase.  (es posible que tengan que salir del asiento.)
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 60 Hoy es jueves el primero de marzo de 2012.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
El 11 de febrero, 2015 You see a guy/girl that only speaks Spanish and you want to flirt with him/her. What is one thing you can say to him/her IN SPANISH?
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Things to do before we start.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Español III 3B. En grupos: Vas a crear un mapa de una ciudad imaginaria. Necesitas incluir tantas palabras de vocabulario posible. Nada puede ser etiquetada.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
-AR VERBS Español.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
ALC 57 Hoy es miércoles el 22 de febrero Identifica los edificios de la ciudad. You will have a comprehensive test next time You will have to know.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
ALC 50 Hoy es miéroles el primero de febrero Identify in Spanish the action that is taking place in each picture. There are 5. Use the gerund form.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Texto: pá Vocabulario (verbo)
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Gustar, Interesar, Aburrir
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
Transcripción de la presentación:

ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.

Respuestas 1.A pie 2.Bicicleta 3.Patines 4.Monopatín 5.Motocicleta 6.Taxi 7.Autobús 8.Coche 9.Camión 10.Avión 11.Barco 12.Metro 13.Tren 14.Velero 15.Lancha

Objetivo Hoy es martes el 28 de febrero de I can write the necessary vocabulary that is used for driving situations.

Bienvenida Hoy es martes el 28 de febrero de 2012.

Follow the directions. Write all in Spanish. Fill out your name and other required information correctly in the second square. Square 3. Identify three buildings or cultural events and give two facts about each one. Square 4. Draw a Gaucho and identify the clothing and other items used. Should be 7 items labeled. Square 5 and 6. Write about the legend of Iquazu falls. Square 7. Write the names of three songs we listened to/sang in class Square 8 Write the wordson the next bullet. Identify the number of syllables. If they need an accent write it in the correct spot. numero jovenes telefono computadora profesor examenes probablamente español artisitco escribir

Side B In each square draw a building from the room. You may use the buildings around the room. Write a different subject pronoun for each picture. Below tell where the person went and 2 things they did. You may not use the same words each time. Example She went to the store. She looked for food. She paid in cash. When you finish do not talk to others but find something quiet that you can do.

Notas de vocabulario para la unidad.

You will need to be able to use this vocabulary in listening, speaking, reading and writing about driving.

La calle

La carretera

El autopista

La cruce de calles

La cuadra

El puente

La estatua

La fuente

La esquina

La plaza

Las señales

La señal de parada

El semáforo

El trafico

La construcción

El camión

El conductor/a

El/la policia

El peatón los peatones

El permiso de manejar

multa

Use your notes as reference

Dibujar la escena Hay cuatro cruce de calles differentes en el dibjujo. En la distancia puedes ver un autopista o carretera.

Pasando una esquina hay un carro con un conductor recibiendo una multa de un policia. El policia tiene el permiso de manejar del conductor.

Una cuadra tiene cuatro señales de parada. Hay tres coches parados y uno entrando la cruce de calles.

Hay peatones por cada cruce de calle. Un cruce de calle tiene cuatro peatones parados.

Un cruce de calle tiene un semáforo.

comprender ¿Cuántas cuadras hay en el dibujo? ¿Cuántos peatones hay? ¿Cuántas calles hay? ¿Cuántas cruce de calles hay?