SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Advertisements

SRA. IMHOFF El cine a través de la cultura. GAIN ORAL PROFICIENCY IN THE LANGUAGE THEY ARE STUDYING –DEVELOP ALL FOUR SKILLS (SPEAKING, LISTENING, READING.
Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.
Listening activities The basics.
Spanish Level 2 Talking about yourself Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom.
Aplicada Una persona que le gusta aprender; estudia mucho.
Sentence formation Español 1 Sra. Keller 11 noviembre 2014.
Spanish Level 1 Family First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Spring Term (1): Jan-Feb Week Topic – Educación y Trabajo Grammar focusHW (approx.) Mon 7 Jan Wed 9 Jan Lesson 1: Introducción: ¿Qué es la educación? ¿Qué.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
¡ Spanish Level 1 La magia! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Try to translate the titles of the following songs. If you don’t have any clue… GUESS! Write the name in Spanish and English. 1.Loba 2.Suavemente 3.Dímelo.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Gramática comparada I Diferencias foneticas
ENGLISH: The language of science. 11th Grade III Term Project of English “La interdisciplinariedad es algo excelente si se sustenta firmemente en la disciplinariedad.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Spanish 2013 S.Trindade. Course Objectives  By the end of this level, you will have some elementary vocabulary and be able to understand, ask and answer.
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Una Cita (2) Goles: To recap modal verbs querer and poder To arrange to meet up with someone.
Touch the World Through Meaningful Communication
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 16 de octubre de 2015 Today is Friday, October 16, 2015 Try your best to fill in the blank with words that make sense.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Preparación Hoy es miércoles, el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 DUE NOW: Write the number: Dieciséis_____veinte_____quince____.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vivir sin aire y Siempre te querré 10 y 11 de febrero.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
6 th GRADE ENGLISH CONTENT Teacher: Leslie Felce
ENGLISH CONTENT 5 th GRADE Teacher: Leslie Felce
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
ENGLISH CONTENT 4 th GRADE Teacher: Leslie Felce
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
SPN III Mexican Culture Review: The conditional.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
INGLÉS BÁSICA PRIMARIA ASSESSMENT IN LANGUAGE TEACHING.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Chapter 5 Lessons & Materials
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in each of the sentences? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¿Qué hice.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español : ____________
Write in Spanish (See pag 96)
Preparación/ Review Hoy es jueves el 6 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 6, 2016 Draw a Venn diagram. Open pg 55, on Ex 7 there is a word.
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
NB Certified Teacher Area: World Languages Other than English
Transcripción de la presentación:

SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine

GAIN ORAL PROFICIENCY IN SPANISH –DEVELOP ALL FOUR SKILLS (SPEAKING, LISTENING, READING AND WRITING) CULTURAL AWARENESS AND APPRECIATION. ENTHUSIASM AND INTEREST IN LEARNING A SECOND LANGUAGE. K-12 Program Goals

What students can do in the elective program WRITING With clear guidelines, able to write essays and short stories independently with attention to grammar and syntax (1 st draft can be understood by a native reader) READING Able to read with understanding some authentic texts with support of vocabulary and guide questions (see resources) Able to use context to figure out meaning and make some inferences SPEAKING Able to sustain a conversation about familiar topics in different time frames (inaccuracies will occur) Able to state and defend personal opinions about issues other than self with vocabulary support and preparation Able to narrate in present, past and future time frames inaccuracies will occur) LISTENING Able to understand a native speaker when familiar with vocabulary and content (some misunderstandings may occur) Able to comprehend main ideas and some details of a recorded short story, poem or song with vocabulary support and repetition

Diarios de motocicleta Los pobres son pobres porque quieren y no por falta de oportunidades. Es la responsabilidad exclusiva del gobierno de solucionar el problema de la pobreza. Los gobiernos mantienen el poder a través de la manipulación de las masas o la violencia.

Voces inocentes ¿Qué es un niño soldado? ¿Donde reclutan a estos niños? ¿Qué tipo de trato reciben? ¿Cuántos niños soldados hay en el mundo aproximadamente? ¿En que países existen? ¿Qué ha ocurrido con los niños de El Salvador que inmigraron a los Estados Unidos? ¿Se reunieron con su familia? ¿Qué ha pasado con la comunidad de salvadoreños en los Estados Unidos? ¿En que condiciones viven? ¿Qué ocurrió en El Salvador después de la guerra? ¿Cuáles fueron los resultados del conflicto? ¿Cuál es la situación económica y política de El Salvador en este momento? ¿Qué pasó con el FLMN?

Inmigración y la guerra de las drogas en México ¿Cual fue tu reacción a los ritos de iniciación? ¿Hay esperanza para chicos como él? Según Casper, el único miedo que tenía era que no sabía cómo y cuando lo iban a matar. ¿Cuál es tu reacción a su posición? ¿Es lógica? ¿Cual crees que sea el futuro de los niños que crecen en barrios donde hay maras? ¿Crees que pueden escapar de esa cultura? ¿Cuál es la solución para terminar el problema de las maras? Da ejemplos.

General Information Content:  Grammar  Vocabulary  20 th Century History in Latin America  Socio-economic realities of Latin America  Immigration Materials Homework Grading  Tests  Regular homework assignments  Projects and presentations  Final portfolio  Class contributions Course Page How to contact me: