Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LAS VERDURAS. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to identify vegetables. Select.
Advertisements

Español 2 20 de noviembre de 2013.
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
¿Listos? Contesta en oraciones completas en español: 1)¿En qué ciudad hace mucho frío? 2)¿Cuál es la temperatura máxima, en Fahrenheit, en La Habana,
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Extended writing about your city
Listening activities The basics.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Mini-proyecto “La Granja” Español 2H. Mini-Proyecto “La Granja”  For this project you will create a “granja”  Put 2 pages of printer paper together.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Hacer Ahora Jueves, el 24 de febrero 1. List three activities you would do on a vacation at the beach. 2. List three activities you would do on a vacation.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Quasimodo: (son las doce)
¿Qué quieres beber?. Qué vamos a hacer? Nuestros objetivos To be able to order a hot or cold drink To ask other people what they would like to drink Al.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¡Vámonos! (Do Now) Translate. 1.Mi padre es ingeniero. 2.Your sister talks in class. -2 min -Callado e Independiente.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Do Now – 18 de noviembre 2014 Write down your full responses to each of the following questions. Push to your highest level of proficiency! Add details.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¿De qué color es tu fruta favorita?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Create a food Menu and dialogue
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
SWBAT: Read and interpret students likes and dislikes HAGAN AHORA: Escribe tres actividades que te gusta hacer. Escribe tres actividades que no te gusta.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
You have 5 minutes to fill out the information:
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Las profesiones.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
Transcripción de la presentación:

Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School

Learning objectives We are learning to: Understand a range of adjectives to describe personality traits and link to jobs Understand reasons to do a particular job and identify higher level structures (Grades A-C) Describe the job I would like to do in the future and give complex reasons

Up to now … Matching personality cards to specific jobs (cognates) Reading activity to identify the new structures and vocabulary

2 Minutos para pensar 1.¿Cuál es tu personalidad? 2.¿ Qué tipo de trabajo te gustaría hacer? 3.¿ Qué no te gustaría hacer? 2 minutes End

1.¿ Cuál es tu personalidad? 2.¿ Qué tipo de trabajo te gustaría hacer? 3.¿ Qué no te gustaría hacer? Speaker Answer the 3 questions, using as many words from the grid as you can – can you use at least 14/20? You can include extra details if you wish (connectives, time expressions) Listener (has copy of speaker’s grid) Ask your partner the questions and listen carefully. Tick off each word from the grid as they use it.

Peer assessment and feedback

Deberes 1.¿ Cuál es tu personalidad? 2.¿ Qué tipo de trabajo te gustaría hacer? 3.¿ Qué no te gustaría hacer? Write up your answers to the questions above. Write FULL answers, bear in mind the structures/vocabulary from the lesson For Thursday 11 th June