Study on Gender Inequity in Latin America.  Analyze the underlying causes of gender inequity in the region from different perspectives.  Analyze what.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Madrid 7 de junio de 2011 Eficacia de la cooperación en salud La Cooperación española y el objetivo específico en salud del III Plan Director: Contribuir.
Advertisements

CONTENIDO DEL CURSO 1) Procedencia de los informes de evaluación del impacto en función del género, tanto a nivel teórico como jurídico. 2) Papel de la.
Thiago Botelho Azeredo NAF/ENSP/FIOCRUZ, Brasil PROGRAMA DE LÍDERES EN SALUD INTERNACIONAL 2012 MODULO 8 ACCESO A MEDICAMENTOS, COMERCIO Y ACUERDOS INTERNACIONALES.
Red Interamericana de Cooperación para la Protección Social
Interviews to specialists by Martín Alzugaray, Natalie Bassano and Ignacio Santomil.
Mujeres afro e indígena en dialogo internacional para un movimiento intercultural e intergeneracional.
The Inter-American Development Bank Discussion Papers and Presentations are documents prepared by both Bank and non-Bank personnel.
OPORTUNIDADES DE COLABORACIÓN
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Extracting justice? Una visión común de la propuesta de investigación.
Expressing Posession in Spanish
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
Cómo compartimos el planeta / Sharing the Planet/Los Organismos Vivos y  Los Organismos No Vivos: Por: Jeena Clavijo.
PROGRAMA DEMOCRACIA Y CIUDADANÍA. POR QUÉ ESTE PROGRAMA Despite being a middle income country, dominated by a large inequality (class, gender, racial,
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Implantación de la Educación a Distancia: El punto de vista gerencial Juan Meléndez Universidad Central del Caribe.
What can you work out from this government campaign?
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
Subject pronouns In order to use verbs, you will need to learn about subject pronouns. A subject pronoun replaces the name or title of a person or thing.
Subject Pronouns and Regular –AR Verb Conjugation The most important grammar presentation you will have this school year.
DEBATE 1: INMIGRACIÓN Economía Internacional Term 4 – EMBA ’09 5 de Febrero de 2009 Team 1.
Captulo I Espanol I. Articles In English, we always use “the”, “a” or “an” when we are talking about something. “the boy”, “a boy”, “an apple” …you get.
Red IDEEA-ODMs Red de Intercambio y Difusión de Experiencias Exitosas para Alcanzar los Objetivos del Milenio DEVELOPMENT ACCOUNT, 5th TRANCHE, PROJECT.
Road to Panama: 1 st Policy Dialogue on Prosperity with Equity Camino a Panamá: 1 er Diálogo de Póliticas sobre Prosperidad con Equidad.
Workshop: Llevando Responsible Care y la Gestión de Producto a un nivel más alto en Sud América.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
Indirect Object Pronouns
Seminario Enfoque Territorial del Desarrollo Local La facilitación de procesos Qué significa y como jugar este papel? Presentación por J. Bossuyt (ECDPM)
Organización de los Estados Americanos Organização dos Estados Americanos Organisation des États Américains Organization of American States FIRST INTER-AMERICAN.
GÉNERO, EQUIDAD Y SALUD Programa Mujer, Salud y Desarrollo
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
The Present Subjunctive P. 410 Realidades 2. The Subjunctive Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts.
Angel Rene Soria Cortes Lindsay High School Class of 2015.
Promoting participation spaces for young people Gerardo Berthin Asesor de Políticas de Gobernabilidad & Descentralización Centro Regional de Servicios.
Exploring the Dynamic of Youth Political Participation at Local Governance in Latin America Gerardo Berthin Policy Advisor Governance & Descentralization.
Políticas públicas con perspectiva de género
IHR Risk Communication Capacity Building Workshop Bryna Brennan, Senior Advisor, Risk and Outbreak Communication PAHO/WHO Lima, Peru – March 2010.
SCHOOLS We started our exchange programme two years ago Helene-Lange-Gymnasium (HLG) Fürth Santa Mª de la Capilla (Maristas) Jaén.
HUMAN WATER CYCLE.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
Caught in the act: The Present Progressive The present progressive is used when the action is happening RIGHT NOW.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
El proceso Administrativo Área Académica: Licenciatura en Contaduría Profesor(a): Luis Miguel Spínola Elías Periodo: Agosto-Diciembre
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
EL ROL DE LA JUVENTUD EN RÍO +20. Ambiental Económico Social Los Tres Pilares del Desarrollo Sostenible "Desarrollo sostenible es un desarrollo que satisface.
Igualdad de género en una transición justa 1 IGUALDAD DE GÉNERO.
Formando Mujeres Trabajadoras Sexuales activistas en Centroamérica María Consuelo Raymundo Orquídeas del Mar / El Salvador RedTraSex de Latinoamérica y.
Taller sobre Apoyo a las Mipymes exportadoras con un enfoque de genero – LAC Flavors 2012 Alejandra Eguíluz, Especialista de Integracion y Comercio. 13.
Learning Objectives: In SPANISH I will: 1. Know the names of some occupations 2. Say the sentence “I want to be a…”. 3. Give reasons for your interest.
Business Schools in Latin America teaching Sustainable Development and Corporate Social Responsability CSR Preliminary Survey Presented during the Cladea.
Overseas Private Investment Corporation Access to Finance : OPIC Support for Small Business Lending in Latin America Deborah Moronese, Insurance October.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
Gloria Bonder Abril, 2015 Recorrido histórico de conceptos y enfoques fundamentales en el campo de género y políticas públicas. Debates en torno al proceso.
Aportes para pensar en nuestro trabajo en el Territorio Perspectiva de Género  Material Elaborado por Solange Borau.
ATHENA: Advancing Gender Equity and Human Rights in the Global Response to HIV/AIDS.
Los Pronombres relativos Relative pronouns. Relative pronouns are words that:  Connect ideas within one sentence  Most frequently refer back to a noun.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
FUNDACIÓN DE SOLIDARIDAD AMARANTA
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Gender Equality By Sandra y Estela.
Preposiciones y objetos de preposiciones
Globalization Politics and the preservation of nation state.
Transcripción de la presentación:

Study on Gender Inequity in Latin America

 Analyze the underlying causes of gender inequity in the region from different perspectives.  Analyze what have been the most successful strategies for addressing gender inequity in the region – what has worked, what has not?  Dialogue about what CARE could do in order to more strategically address gender inequity in Latin America. Objectives of the study

 65 interviews in 7 countries with representatives of women’s movement, universities, policy makers, partners, etc.  Reflection by Sofía Montenegro from the women’s movement on strategic roles for CARE. Methods

 Existe más disponibilidad para financiar trabajo sobre VIH/SIDA y violencia, que derechos sexuales y reproductivos.  Los derechos de las mujeres ya no están de moda entre los donantes, sino que se inclinan por “temas seguros”: salud de las mujeres o derechos relacionados con la esfera pública.  Cooperación enfocada en gobiernos (locales y nacionales) y ya no en actores sociales (0.6% ayuda para igualdad de género). Mujeres organizadas reportan que es más difícil acceder a fondos. ($billones World Vision - $76 millones organizaciones líderes en derechos de las mujeres).  Han transferido apoyo de programas específicos a la “transversalización de género” (visto como concepto abstracto que debe ser integrado, en vez de cambio fundamental en relaciones de poder). Perspectivas del movimiento de mujeres

 El género se ha convertido en un componente compensatorio para grupos desprotegidos de mujeres y no una categoría que se refiere a la desigualdad de poder y la subordinación de las mujeres.  Las agendas políticas de instituciones internacionales compiten por recursos: en la actualidad es por los Objetivos de Desarrollo del Milenio, donde casi no figura la desigualdad de género y es un paso atrás en relación a la Conferencia de Beijing.  Se han trasladado modelos de gestión empresarial a la cooperación al desarrollo que ha sido puesta en manos de expertos administrativos, no de funcionarios con visión sobre el tema. Perspectivas del movimiento de mujeres

 Destinar programas y fondos a las necesidades prácticas de las mujeres: aquellas que comparten con la familia y se dirigen a modificar la situación o calidad de vida de las mujeres a partir de sus requerimientos inmediatos en un contexto específico (acceso al agua, servicios sanitarios, educación, salud, vivienda, etc.). Estas necesidades son de corto plazo y su satisfacción no altera los roles y las relaciones tradicionales entre hombres y mujeres y no modifican su posición en la sociedad.  Destinar programas y fondos a las necesidades estratégicas de las mujeres que son todas aquellas que tienden a lograr un cambio en la posición o estatus social, en la división sexual del trabajo y en las relaciones entre los géneros, así como a facilitar su acceso o las oportunidades de empleo, capacitación, tenencia de la tierra y toma de decisiones. Están relacionadas con su posición de desventaja en la sociedad, son de largo plazo y consisten en igualar con equidad la posición de hombres y mujeres en la sociedad. Fortalecer movimiento de mujeres.. Recomendaciones desde el movimiento de mujeres

 Crear un espacio de discusión sobre los planteamientos de fondo del documento para crear una perspectiva común de cara a las necesidades estratégicas de género en la región.  Intercambiar información y análisis con ciertos donantes de CARE proclives a buscar mayor trascendencia en el impacto y dispuestos a financiar programas de trascendencia política para la integración de las mujeres en la región.  Identificar nuevas contrapartes, entre los movimientos de mujeres, que puedan ser protagonistas de cambios en los distintos países de la región. Recomendaciones desde el movimiento de mujeres

Defining clear goals in regard to what we want to achieve.  Strengthening and supporting associations of women in public office.  Identifying leaders around women’s rights and strengthen their capacity and voice; strengthening women’s political capacities.  Supporting the women’s movement and its objectives.  Facilitating processes which help women organize themselves.  Advocating for policy changes that promote participation and empowerment of women.  Strengthening women’s economic opportunities through cooperatives; microfinance for women.  Working with men – strategies for addressing gender inequity from that side, too.  Addressing gender inequity from early in life, particularly in school programs. What works? Summary from the interviews

 Ensuring that gender issues are not fragmented in different programs and sectors which lose sight of the bigger issues.  Avoiding that “gender is the newest trend” approach.  Supporting the women’s movement and its objectives, without imposing/demanding “development project” logic from them.  Supporting women’s rights groups and the women’s movement with funding.  Ensuring that a local partner does not have to adapt to CARE’s logic, but the opposite. Reflecting on whether that is happening or not regularly.  Ensuring that women and men participate in conditions of equality in the spaces an NGO does control. Setting there an example. Roles for CARE (Summary from the interviews )

 Strengthening women’s self-esteem in all processes.  Walking the talk: promoting policies that are then applied within CARE, too.  Weaving in the issue of gender inequity in programs that combat the most extreme poverty. Talking about gender inequity alone is not enough.  Coordinate extensively with those working on women’s rights.  Sharing CARE’s strategies with others for open debate and dialogue.  Strategically working with girls and boys – both in schools and in other spheres, too. Roles for CARE (Summary from the interviews )

 What is the most important program priority I want to commit to with my team for deepening the shift to programs?  What is the most important program support priority I want to commit to with my team for deepening the shift to programs? Questions for dialogue: What will we do to deepen the shift to programs?