Developmental Education for the Early Years

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Guía hacia la educación superior
H IGHLIGHTING P ARENT I NVOLVEMENT IN E DUCATION L A I MPORTANCIA DE LA P ARTICIPACIÓN DE LOS P ADRES EN LA E DUCACIÓN DE SUS HIJOS ( AS ) Created By:
RESILIENCE / RESILIENCIA. BOUNCING BACK / REBOTAR.
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
03/ Individualized Education What is it? Educación Individualizada: ¿Qué es? By Por Dave Batty PSNC #3.
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
CHAPTER 11: The Social Self: Fostering Self- Discipline and Conflict Resolution Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Chapter 1/ Sec What is Child Development? De dónde viene el estudio del desarrollo infantil? Psychology is the scientific study of human behavior;
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Ensenándoles a los niños como caminar seguramente mientras crecen y desarrollan Teaching children to walk safely as they grow and develop.
PARA QUIÉN ESTA DIRIGIDA ESTA CONFERENCIA? Para las familias Hispanas con niños con necesidades especiales y profesionales trabajando con ellos. Este evento.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer. They cannot be used interchangeably.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
CHAPTER 12: Fostering the Development of Language Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Romans 13: 7-8 NIV 7 Give to everyone what you owe them: If you owe taxes, pay taxes; if revenue, then revenue; if respect, then respect; if honor, then.
Subject pronouns In order to use verbs, you will need to learn about subject pronouns. A subject pronoun replaces the name or title of a person or thing.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
Language = Culture “Language is not simply how people speak; it is who they are.” - Craig Storti “The Art of Crossing Cultures” 10/3/15 Before we start.
Hace + Time Expressions
The Six Pillars of Character Advisory Program
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Programa Círculos de Estudio.  To build a unified group of diverse parents, teachers, and students that understand the challenges and benefits of a diverse.
decir  (yo) digo tener  (yo) tengo venir  (yo) vengo
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Las Identidades Unidad 1 Ms. Garcia. ¿Qué es la identidad? What is identity?
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
3.3-1 In Lección 2, you learned how to form the present tense of regular -ar verbs. You also learned about the importance of verb forms, which change to.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
STUDENT MINDSET ESTUDIANTE MENTALIDAD
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Transcripción de la presentación:

Developmental Education for the Early Years CHAPTER 10: The Social Self: Encouraging Social Competence in Young Children The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne Hendrick

The Importance of Helping Young Children Develop Social Competence What the Research Tells Us /Lo que nos dice la investigación Behavior and social problems in preschool predict academic problems in elementary school. Comportamiento y problemas sociales en preescolar predicen problemas académicos en la escuela primaria. Los niños que tenían problemas para llevarse bien con sus compañeros terminaron teniendo dificultades para el aprendizaje de las habilidades esenciales para el éxito académico, tales como las competencias lingüísticas y de alfabetización. Children who had trouble getting along with their peers ended up having a hard time learning essential skills for academic success such as language and literacy competencies.

Developmental Trends in Social Growth Six Goals to Model and Teach Young Children: Seis Objetivos de modelar y enseñar a los niños: Value each person’s integrity (each child, each family member, each educator). Valor integridad de cada persona (cada niño, cada miembro de la familia, cada educador). Reach out to people in caring ways; model altruism. Llegar a las personas en el cuidado maneras; altruismo modelo. Respect human differences. Respetar las diferencias humanas. Demonstrate how to serve and care for others. Demostrar cómo servir y cuidar a los demás. Engage in charitable behavior; teach children it feels good to give. Participar en el comportamiento de caridad; enseñar a los niños que se siente bien para dar. Develop and express a belief in the goodness of peopleDesarrollar y expresar una creencia en la bondad de la gente

Developmental Trends in Social Growth How Do Children Become Socialized? Social Learning Theory Developmental Interactionist Theory Implications for Teaching Be a Good Role Model Reinforce Positive Social Behaviors Provide Opportunities for Socialization The Development of Social Skills Typical Patterns of Development

Tendencias de desarrollo en el crecimiento social ¿Cómo los niños se socializan? Teoría del aprendizaje social Teoría del Desarrollo Interaccionista Implicaciones para la enseñanza Sea un buen modelo Reforzar las conductas sociales positivas Proporcionar oportunidades para la socialización El Desarrollo de Habilidades Sociales Los patrones típicos de Desarrollo

Helping Children Become Socially Competent: Suggestions for Teaching Appropriate Social Skills Goal I: Help Children Develop Empathy Encourage Role Playing Help the Child Understand How the Other Person Feels Discuss Feelings Objetivo I: ayudar a los niños desarrollar la empatía Anime Juego de Roles Ayude al niño a entender cómo la otra persona se siente Discuta Sentimientos

Helping Children Become Socially Competent: Suggestions for Teaching Appropriate Social Skills Goal II: Help Children Learn to Be Generous, Altruistic, and Able to Share Equipment, Experiences, and People with Other Children Help Children Learn to Share Equipment Help Children Learn to Share the Teacher ObjetivoII: ayudar a los niños aprender a ser generoso, altruista, y poder compartir equipo, experiencias y personas con otros niños Ayude a los niños a aprender a compartir el equipo Ayude a los niños a aprender a compartir el Maestro

Helping Children Become Socially Competent: Suggestions for Teaching Appropriate Social Skills Goal III: Help Children Learn That Being Kind to Other People Feels Good Helping Other People is One Way of Expressing Kindness The Presence of Children Who Have Disabilities Presents Special Opportunities for Children to Be Kind and Considerate Not Doing Something Can Also Be a Way of Being Kind to Someone

Ayudar a los niños a ser socialmente competente: Sugerencias para la enseñanza de habilidades sociales adecuadas Meta III: ayudar a los niños aprenden que ser amable con otras personas se siente bien Ayudar a otras personas es una forma de expresar la Bondad La presencia de niños que tienen discapacidades presenta oportunidades especiales para los niños a ser amables y considerados No hacer algo también puede ser una manera de ser amable con alguien

Helping Children Become Socially Competent: Suggestions for Teaching Appropriate Social Skills Goal IV: Teach Children That Everyone Has Rights and That These Rights Are Respected by All Be Impartial in Enforcement of Rules Ask Children to Help Establish Classroom Rules Conduct Regular Class Meetings Discuss What is Just and Fair With the Children Teach Children That Rules Apply to Everyone Objetivo IV: Enseñe a los niños que todos tenemos derechos y que estos derechos sean respetados por todos Ser imparcial en Aplicación de Normas Pida a los niños para ayudar a establecer Reglas de Clase Llevar a cabo reuniones de clase periódicas Discuta lo que es justo y razonable con los niños Enseñe a los niños que las reglas se aplican a todos

Helping Children Become Socially Competent: Suggestions for Teaching Appropriate Social Skills Goal V: Emphasize the Value of Cooperation and Compromise Rather Than Stress Competition and Winning In Place of Fostering Competition, Model Cooperation and Helping Behavior Yourself Teach the Art of Compromise Teach Children to Work Together Objetivo V: Haga hincapié en el valor de la cooperación y el compromiso más que la competencia Estrés y Ganar En lugar de fomentar la competencia, modelo de cooperación y la conducta de ayuda usted mismo Enseñar el arte del compromiso Enseñe a los niños a trabajar juntos

Helping Children Become Socially Competent: Suggestions for Teaching Appropriate Social Skills Goal VI: Help Children Discover the Pleasures of Friendship Facilitate Friendliness by Using Reinforcement to Reduce Isolated Behavior Increase the Social Skills of Friendless or Excluded Children Pair Children Together Help Children When a Friend Departs or When They Are Rejected

Ayudar a los niños a ser socialmente competente: Sugerencias para la enseñanza de habilidades sociales adecuadas Meta VI: ayudar a los niños descubrir los placeres de la amistad Facilitar Amabilidad por Uso de Refuerzo para reducir el comportamiento aislado Aumentar las habilidades sociales de los niños sin amigos o excluidos Pareja Niños Juntos Ayude a los niños cuando un amigo o Salidas Cuando son rechazados

Todos los niños se benefician de la inclusión Helping Children Become Socially Competent: Suggestions for Teaching Appropriate Social Skills Goal VII: Help Children with Special Needs Fit into the Life of the Group All Children Benefit From Inclusion Group Learns Children are More Alike Than Different Child With Disabilities Learns to How to Get Along With Peers Objetivo VII: ayudar a los niños con necesidades especiales encajar en la vida del grupo Todos los niños se benefician de la inclusión Grupo Aprende los niños son más parecidos que diferentes Niño con Discapacidad Aprende a cómo llevarse bien con sus compañeros