1. aurkezpena: Oinarrizko kontzeptuak

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Programa CA/AC. Curs El PROGRAMA CA/AC (Cooperar para Aprender / Aprender a Cooperar) PARA ENSEÑAR A APRENDER EN EQUIPO Proyecto PAC: Programa.
Advertisements

Marco teórico II: Ámbitos de intervención del Programa CA/AC
Ámbitos de intervención del Programa CA/AC:
Marco teórico I: Algunos conceptos básicos
Ámbitos de intervención del Programa CA/AC:
JOLAS KOOPERATIBOA, zer da? ¿Qué es EL JUEGO COOPERATIVO?
LA TUTORÍA EN LA EDUCACIÓN SECUNDARIA DE MENORES
Estrategias De Aprendizaje; cuestión de Motivación y Expectativas
Aprendizaje entre iguales
APRENDIZAJE COOPERATIVO
PLANIFICACIÓN APRENDIZAJE COOPERATIVO NIVELL… de Enero-17 de Febrero
Laboratori de Psicopedagogia. Universitat de Vic (2009) PLANIFICACIÓN APRENDIZAJE COOPERATIVO NIVELL… de Enero-17 de Febrero ENERO, FEBRERO.
RECORDAR LOS OBJETIVOS DE LAS ETAPAS
FORMACIÓN DE DELEGADOS.
Zer da denboraren kutxa? ¿Que es el banco del tiempo?
(Espacio reservado para el nombre del centro)
Nikoren etorkizuna ahalbideratzen Ayundando a construir el futuro de Niko Beasaingo Kale Heziketa Programaren Kale Hezitzaileak Beasaingo Ongizate Zerbitzuetako.
Presentación 2b: Proceso de formación/asesoramiento
© Universidad de Vic, año Todos los derechos reservados Proyecto PAC (2): Estudio de casos sobre el desarrollo y el proceso de asesoramiento del.
P LANES DE A CCIÓN. D ISEÑO DE P LANES DE A CCIÓN Prof. Sol Bendayán Planificación Estratégica Octubre 2014.
© Universidad de Vic, año Todos los derechos reservados 1 Proyecto PAC (2): Estudio de casos sobre el desarrollo y el proceso de asesoramiento del.
GURASO ESKOLA ESCUELA DE MADRES Y PADRES. ESCUELA DE MADRES Y PADRES “EDUCAR ES UN ARTE” ¿QUÉ ES UNA ESCUELA DE MADRES Y PADRES? El programa de Escuelas.
Proyecto PAC: Programa didáctico inclusivo para atender en el aula al alumnado con necesidades educativas diversas. Una investigación evaluativa. Ministerio.
LANKIDETZA PROIEKTU TELEMATIKOAK Metodologia On!.
Bizikidetzaren pedagogian eragin zuzena duten prozesu sakonak:
© Universidad de Vic, año Todos los derechos reservados 1 El PROGRAMA CA/AC (“Cooperar para Aprender/Aprender a Cooperar”) PARA ENSEÑAR A APRENDER.
Protagonistas del método 1.Casos o problemas  Determinación de los objetivos educativo - Objetivos primarios,( aquellos que deben alcanzarse en todos.
SANTA TERESA IKASTETXEA CURSO 09/10 IKASTURTEA El paso de E. Infantil A E. Primaria Haur Hezkuntzatik Lehen Hezkuntzara.
Aprendizaje cooperativo
ARGIA, ZURIA AL DA? Es blanca la luz?. Hiruhileko honetan, aritu garen esperientziak sei saiotan banatu dira: 1. saioa: argia kolore askotakoa dela ikusi.
Presentación 3: Ámbitos de Intervención
Los métodos de aprendizaje colaborativo comparten la idea de que los estudiantes trabajan juntos para aprender y son responsables del aprendizaje de.
Dinámica de trabajo cooperativo Pamplona – apoyo..
Proyecto PAC: Programa didáctico inclusivo para atender en el aula al alumnado con necesidades educativas diversas. Una investigación evaluativa. Ministerio.
Programa CA/AC. Curs El PROGRAMA CA/AC (“Cooperar para Aprender/ Aprender a Cooperar”) PARA ENSEÑAR A APRENDER EN EQUIPO Proyecto PAC: Programa.
Etapa de Generalización
(Espacio reservado para el nombre del centro)
Koldo Mitxelena LHI, Euskara Eskolan Eskolan eta Familian Kafe Tertulia.
© Universidad de Vic, año Todos los derechos reservados 1 El PROGRAMA CA/AC (“Cooperar para Aprender / Aprender a Cooperar”) PARA ENSEÑAR A APRENDER.
© Universidad de Vic, año Todos los derechos reservados 1 LA ESTRUCTURACIÓN COOPERATIVA DE LA ACTIVIDAD EN EL AULA (II): Algunas ideas prácticas.
© Universidad de Vic, año Todos los derechos reservados 1 El PROGRAMA CA/AC (“Cooperar para Aprender / Aprender a Cooperar”) PARA ENSEÑAR A APRENDER.
© Universidad de Vic, año Todos los derechos reservados 1 El PROGRAMA CA/AC (“Cooperar para Aprender / Aprender a Cooperar”) PARA ENSEÑAR A APRENDER.
© Universidad de Vic, año Todos los derechos reservados 1 El PROGRAMA CA/AC (“Cooperar para Aprender/Aprender a Cooperar”) PARA ENSEÑAR A APRENDER.
© Universitat de Vic, any Tots els drets reservats 1 El PROGRAMA CA/AC (“Cooperar para Aprender / Aprender a Cooperar”) PARA ENSEÑAR A APRENDER EN.
© Universidad de Vic, año Todos los derechos reservados 1 El PROGRAMA CA/AC (“Cooperar para Aprender / Aprender a Cooperar”) PARA ENSEÑAR A APRENDER.
© Universidad de Vic, año Todos los derechos reservados Proyecto PAC (2): Estudio de casos sobre el desarrollo y el proceso de asesoramiento del.
© Universidad de Vic, año Todos los derechos reservados 1 El PROGRAMA CA/AC (“Cooperar para Aprender/Aprender a Cooperar”) PARA ENSEÑAR A APRENDER.
© Universidad de Vic, año Todos los derechos reservados. 1 Proyecto PAC (2): Estudio de casos sobre el desarrollo y el proceso de asesoramiento del.
ATAZAK “Egoera problematikoa irtenbideratzeari begira dagoen jardueren multzoa, testuinguru batean zehaztatuta, beren amaieran ikasleek ekoizpen nabarmena.
© Universidad de Vic, año Todos los derechos reservados. 1 Proyecto PAC (2): Estudio de casos sobre el desarrollo y el proceso de asesoramiento del.
© Universidad de Vic, año Todos los derechos reservados 1 Proyecto PAC (2): Estudio de casos sobre el desarrollo y el proceso de asesoramiento del.
Urteko 32. Igandea (B) Markos 12,38-44 Jose Antonio Pagola Musika:Over 20 Raibow;aurkezp:B.Areskurrinaga HC ;euskaraz:D.Amundarain.
Gurasoen motibazioa lantzeko arrazoirik ba al dugu?
Pere Pujolàs. Universitat de Vic (2007) 1 Recursos didácticos para el aula cooperativa. Jesús Prieto Mendaza Cedido por el equipo de trabajo de Pere Pujolàs.
MUGAK ETA ARAUAK. 1.MUGAK/LIMITEAK Haurrak askotan ezinegon baten aurkitzen dira; dena nahi dute, ezin dute geldirik egon... kontrol eza dute. Haurrari.
Laboratorio de Psicopedagogía ( ) 1 El PROGRAMA CA/AC (“Cooperar para Aprender/Aprender a Cooperar”) PARA ENSEÑAR A APRENDER EN EQUIPO Presentación.
Ekitatea-Kalitatea GUZTIONTZAKO ESKOLA. Gazte guztiek dute eskolak balioesten dituen ikasketa-programetara eta emaitzetara heltzeko eskubidea ≠≠ Ezinbestekoa.
OINEZ ESKOLARA!!!!. ZER DA ESKOLA BIDEA? Herriko umeek etxetik eskolarako bidea modu jasangarri batean egitean datza, hau da, motorizatutako ibilgailurik.
Nork nahi du gozoki bat? ¿Quién quiere un dulce? Zuk ez duzu dirurik behar Zer nahi du Joakinak? ¿Qué quiere Joakina? Nik frantseseko liburuak behar ditut.
IKKI IKASKETA KOOPERATIBOA IKASTEKO KOOPERATU KOOPERATZEN IKASI
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
IKASKETA KOOPERATIBOA
BITARTEKARITZA.
SALMOAREKIN OTOITZEAN
IK-KI (Ikasteko Kooperatu – Kooperatzen ikasi) proiektua
1. aurkezpena: Oinarrizko kontzeptuak
4. aurkezpena: Talde dinamikak (A eremua)
Talde dinamikak (A eremua)
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Transcripción de la presentación:

1. aurkezpena: Oinarrizko kontzeptuak PAK proiektua: askotariko hezkuntza-premiak dituzten ikasleak gelan bertan artatzeko programa didaktiko inklusiboa. Ikerketa ebaluatzailea. Zientzia eta Berrikuntza Ministerioa (Erreferentzia: SEJ2006-01495/EDUC) TALDEAN IKASTEN IRAKASTEKO IK/KI PROGRAMA («Ikasteko kooperatu/Kooperatzen ikasi») 1. aurkezpena: Oinarrizko kontzeptuak Lantaldea: Pere Pujolàs eta José Ramón Lago (koord.), Mila Naranjo, Olga Pedragosa, Gemma Riera, Jesús Soldevila, Glòria Olmos, Alba Torner eta Carles Rodrigo Psikopedagogia laborategia (2010-2011)

Ikasketa kooperatiboa ezartzea Esku-hartze eremuak... … gelan ikasketa kooperatiboa ezartzeko Ikasle-talde handia, talde txikiak, bikoteak… noizbehinkakoak edo egonkorrak A Taldearen kohesioa Gelako dinamikak edo taldeetakoak ko hesiorako, ezagutzeko jolasak, koopera zioa, distentsioa eta gatazkak konpontzea… B Taldeko lana irakasteko baliabide gisa Noizbehinkako ak edo egonkorrak, homogeneoak edo heterogeneoak Talde egonkorrak heterogeneoak (Oinarri taldeak) C Taldeko lana irakatsi beharreko eduki gisa Lankidetza egitura sinpleak konplexuak (lankidetza tek- nikak) Taldeak antolatzeko balia- bideak lana taldean planifikatzea eta gaitasun sozialak irakastea www.uvic.cat Psikopedagogia laborategia (2010-2011)

3. C esku-hartze eremua: Taldeko lana eduki gisa C EREMUA: Taldeko lana eduki gisa Taldean lan egitea zirudiena baino zailagoa dela eta ikasleek taldean lan egiten ez dakitela egiaztatzean, zera egin behar da: Ikasleei pixkanaka taldean lan egiten irakatsi, honako hau lortzeko: sortuko diren arazoak gainditzea (taldearen funtzionamendua autoerregulatzea) Talde gisa gero eta hobeto antolatzea www.uvic.cat Psikopedagogia laborategia (2010-2011)

3. C esku-hartze eremua: Taldeko lana eduki gisa Taldean lan egiten irakasteak, besteak beste, ikasleei honako hau irakastea dakar: Talde kontzientzia izaten. A Norberaren taldearen funtzionamendua autoerregulatzen. B www.uvic.cat Psikopedagogia laborategia (2010-2011)

3. C esku-hartze eremua: Taldeko lana eduki gisa Taldean lan egiten irakasteak, besteak beste, ikasleei honako hau irakastea dakar: Talde eta komunitate kontzientzia izaten. A Taldearen helburuak oso argi izaten, honako hau elkarrekin lortzeko batzen baititu: ikasketan aurrera egitea eta batzuek besteei hori lortzen laguntzea. Ikasgela osoko ikasleen artean proiektu komunak gauzatzea, talde bakoitzaren ekarpenekin. Elkarrekin ospatzea –taldean eta ikasgela osoan– lortutako arrakastak www.uvic.cat Psikopedagogia laborategia (2010-2011)

3. C esku-hartze eremua: Taldeko lana eduki gisa Taldean lan egiten irakasteak, besteak beste, ikasleei honako hau irakastea dakar: Talde eta komunitate kontzientzia izaten. A Talde bat zertxobait antolatuta dagoela ulertuko dugu kide guztiek lortu nahi dituzten helburuak argi dituztenean eta haiek lortzeko ahalegina egiten dutenean (helburuen interdependentzia positiboa) www.uvic.cat Psikopedagogia laborategia (2010-2011)

3. C esku-hartze eremua: Taldeko lana eduki gisa Taldean lan egiten irakasteak, besteak beste, ikasleei honako hau irakastea dakar: Norberaren taldearen funtzionamendua autoerregulatzen. B Arazo baten aurrean... Arau bat ezarriko da... Norbaitek honako ardura hau hartuko du bere gain... Taldean lan egiten dutenean oihu asko egiten dute eta zarata asko dago gelan. Ahots apalean hitz egingo dugu ez enbarazurik egiteko. Ahotsaren tonua kontrolatzea. Norbaitek bere ikuspuntua inposatzen du eta besteek ezin dute ia beren iritzia eman... Guztien ikuspuntua entzungo dugu. Jarduera neurtzea: «Egiturak» ondo aplikatzen direla kontrolatzea. Guztiona den materiala gehienetan nahaspilatuta dago Taldearen materiala errespetatuko dugu. Taldearen materiala ondo zaintzea Taldeko norbaitek arazo gehiago ditu parte hartzeko unean... Elkarri lagunduko diogu parte hartzeko unean. Behar duen norbaiti laguntzea. www.uvic.cat Psikopedagogia laborategia (2010-2011)

3. C esku-hartze eremua: Taldeko lana eduki gisa Taldean lan egiten irakasteak, besteak beste, ikasleei honako hau irakastea dakar: Norberaren taldearen funtzionamendua autoerregulatzen. B Talde bat zertxobait antolatuta dagoela ulertuko dugu kide bakoitzak funtzio bat betetzen duenean taldearen onerako (rolen interdependentzia positiboa) Kargua Zereginak eta erantzukizunak Koordinatzailea Neurtu jarduerak: erabilitako egituraren urratsak jarraitzen direla kontrolatu Idazkaria Ahotsaren tonua kontrolatu Laguntzailea Eman laguntza behar duenari Materialaren arduraduna Taldearen materiala zaindu www.uvic.cat Psikopedagogia laborategia (2010-2011)

3. C esku-hartze eremua: Taldeko lana eduki gisa Taldean lan egiten irakasteko baliabideak Taldeko planak: Horien bitartez –talde bezala denbora-tarte jakin batean lortu nahi dutena planifikatuz eta aldizka berrikusiz– taldeak autoerregulatzen joango dira, talde gisa hobeto funtzionatuko dute eta kideek, hortaz, taldean lan egiten ikasiko dute pixkanaka. Taldearen koadernoa: Bertan, taldeek beren «nortasun ikurrak» eta beren «historiala» idatziko dute (izena, kideak, arauak, karguak eta zereginak, Taldeko planak, «saioen egunerokoa», aldizkako berrikuspenak… www.uvic.cat Psikopedagogia laborategia (2010-2011)

A B C 5. La enseñanza y la evaluación del trabajo en equipo 5.1 Enseñar a trabajar en equipo Enseñar a trabajar en equipo a los alumnos y a las alumnas, entre otras cosas, consiste en... Ayudarles a tener conciencia de equipo, a tener muy claros los objetivos que persiguen, y a descubrir que juntos los alcanzarán mejor. A Ayudarles a autorregular el funcionamiento de su equipo, a descubrir lo que aún no hacen bien y que perjudica a su equipo y a encontrar la manera de mejorar el funcionamiento de su equipo. B Ayudarles a planificar el trabajo en equipo y a ser responsables en la realización de las tareas acordadas y asignadas a cada uno y en el cumplimiento de los compromisos personales contraídos por cada uno en bien del equipo. C www.uvic.cat

B 5. La enseñanza y la evaluación del trabajo en equipo 5.1 Enseñar a trabajar en equipo Ayudarles a autorregular el funcionamiento de su equipo, a descubrir lo que aún no hacen bien y que perjudica a su equipo y a encontrar la manera de mejorar el funcionamiento de su equipo. B ¿Cómo hacerlo? Frente a un problema... Se determina una norma... I alguien se encarga de... Cuando trabajan en equi-po gritan mucho y hay mucho ruido en el aula. Hablaremos en voz baja para no molestar. Controlar el tono de voz. Alguien impone su punto de vista, y los demás apenas pueden opinar... Escucharemos el punto de vista de todos. Moderar la actividad: Controlar que las “estruc-turas” se apliquen bien. El material común casi siempre está desordenado Respetaremos el material del equipo. Tener cuidado del material del equipo Alguien del equipo tiene más problemas a la hora de participar... Nos ayudaremos a la hora de participar. Ayudar a alguien que lo necesite. www.uvic.cat

B 5. La enseñanza y la evaluación del trabajo en equipo 5.1 Enseñar a trabajar en equipo Ayudarles a autorregular el funcionamiento de su equipo, a descubrir lo que aún no hacen bien y que perjudica a su equipo y a encontrar la manera de mejorar el funcionamiento de su equipo. B ¿Cómo hacerlo? Distribuyendo los cargos dentro del equipo y determinando sus funciones Cargo Tareas y responsabilidades (mínimas o básicas) Coordinador/a Modera las actividades: controla que se sigan los pasos de la estructura utilizada Secretario/a Controla el tono de voz Ayudante Ayuda al que lo necesite Intendente Cuida el material del equipo (Portavoz) (Habla en nombre del equipo) www.uvic.cat

C 5. La enseñanza y la evaluación del trabajo en equipo 5.1 Enseñar a trabajar en equipo Ayudarles a planificar el trabajo en equipo y a ser responsables en la realización de las tareas acordadas y asignadas a cada uno y en el cumplimiento de los compromisos personales contraídos por cada uno en bien del equipo. C ¿Cómo hacerlo? Enseñándoles a planificar el trabajo en equipo (es decir, a anticipar lo que hay que hacer para conseguir algo, determinar las tareas concretas a realizar y distribuirlas de forma adecuada). Procurando que la tarea adjudicada a cada miembro sea ajustada a sus características pero tan relevante como sea posible. Teniendo muy en cuenta que el proceso seguido es tanto o más importante que el resultado final obtenido: conseguir la participación de todos y la interacción entre todos a la hora de decidir qué hay que hacer y cómo hay que hacerlo es más relevante, a la hora de enseñar a trabajar en equipo, que la calidad final del resultado del trabajo en equipo. www.uvic.cat

5. La enseñanza y la evaluación del trabajo en equipo 5.1 Enseñar a trabajar en equipo Herramientas para enseñar a trabajar en equipo Los Planes de Equipo: A través de ellos –planificando lo que quieren conseguir como equipo en un período de tiempo determinado, y revisándolo periódicamente- los equipos se van autorregulando, funcionan cada vez mejor como equipo y sus miembros, por lo tanto, van aprendiendo a trabajar en equipo. Plantilla El Cuaderno del Equipo: En él los equipos hacen constar sus “señas de identidad” y su “historial” como equipo (nombre, componentes, normas, cargos y funciones, Planes de Equipo, “diario de sesiones”, revisiones periódicas… Plantilla www.uvic.cat

5. La enseñanza y la evaluación del trabajo en equipo 5.1 Enseñar a trabajar en equipo Elementos del Plan del Equipo reguladores de su funcionamiento Interdependencia positiva de finalidades Los objetivos del equipo Progresar en el aprendizaje Ayudarnos unos a otros (Otros objetivos específicos de un equipo). Interdependencia positiva de roles Las funciones propias de cada cargo Responsabilidad individual Los compromisos personales Autoevaluación grupal Las revisiones periódicas del equipo www.uvic.cat

5. La enseñanza y la evaluación del trabajo en equipo 5.1 Enseñar a trabajar en equipo Elementos del Plan del Equipo reguladores de su funcionamiento Revisión del Plan del Equipo En el próximo Plan del Equipo Nueva función del “Secretario” (Inés): Recordar a todos (especialmente a Andrés lo que debe traer de su casa. Compromiso personal de Andrés: Traer de su casa lo que se necesita para la clase ¿Qué es lo que no acaba de funcionar en nuestro equipo? Andrés es muy despistado. Siempre se olvida de lo que debe traer de su casa para los experimentos del laboratorio. Julio y Vanesa discuten constantemente: los dos quieren tener razón. Inés se enfada mucho cuando los demás no están de acuerdo con lo que ella dice. En general, durante las sesiones de trabajo en equipo, perdemos mucho tiempo hablando de otras cosas. Compromiso personal de Julio: Tener una buena relación con Vanesa. Compromiso personal de Vanesa: Tener una buena relación con Julio. Compromiso personal de Inés: Tener más buen humor (No enfadarme). Nuevo objetivo (específico del equipo): Ir al grano y no perder tanto el tiempo hablando de otras cosas www.uvic.cat

1 5. La enseñanza y la evaluación del trabajo en equipo 5.1 Enseñar a trabajar en equipo Dimensiones de la evaluación del trabajo en equipo Dimensión grupal: en los equipos de base 1 Se evalúa: El logro de los objetivos (comunes –de todos los equipos- y específicos de un equipo determinado (interdependencia positiva de finalidades) El ejercicio de la funciones propias del cargo de cada miembro del equipo (interdependencia positiva de roles) El cumplimiento de los compromisos personales (responsabilidad individual) Otros aspectos generales: la diligencia en la realización de las tareas, el aprovechamiento del tiempo, el esfuerzo invertido… Se trata de una evaluación cualitativa y de carácter formativo: a través de ella los equipos van “modelando” su propio funcionamiento, reforzando lo que hacen bien y proponiéndose objetivos de mejora www.uvic.cat

2 5. La enseñanza y la evaluación del trabajo en equipo 5.1 Enseñar a trabajar en equipo Dimensiones de la evaluación del trabajo en equipo Dimensión grupal: en el grupo clase 2 Periódicamente (una vez al trimestre, por ejemplo), el grupo clase, reunido en asamblea, pone en común la revisión del funcionamiento de los distintos equipos: qué es lo que hacen mejor, en qué cosas fallan más a menudo… A partir de ahí se establece una especie de Plan del Grupo (similar al Plan del Equipo), con los objetivos generales, comunes a todos los equipos, y los objetivos de mejora propios de cada equipo. También se trata de una evaluación cualitativa y de carácter formativo: a través de ella el grupo clase va “modelando” su propio funcionamiento, reforzando lo que hacen bien y proponiéndose objetivos de mejora. www.uvic.cat

3 5. La enseñanza y la evaluación del trabajo en equipo 5.1 Enseñar a trabajar en equipo Dimensiones de la evaluación del trabajo en equipo Dimensión individual 3 En aquesta dimensió s’avalua la contribució de cada membre de l’equip al bon funcionament del seu equip. És una avaluació independent de la de l’equip: en un equip amb una valoració baixa o molt baixa en relació al seu funcionament com equip, la contribució d’un dels seus membres en particular pot ser molt alta. En aquest cas, es tracta d’una avaluació individual formativa i sumativa, que es tradueix en una qualificació, igual que la que se’ls hi posa com a resultat de l’avaluació de les altres competències de les diferents àrees. Plantilla www.uvic.cat

PLAN DEL EQUIPO número: Período: Centro: Grupo: Nombre del Equipo: OBJECTIVOS DEL EQUIPO: 1 Progresar en el aprendizaje 2 Ayudarnos unos a otros 3 Nombre Cargo dentro del equipo Coordinador o coordinadora Secretario o secretaria Intendente Ayudante Portavoz Nombre Compromiso personal Firma (Modelo 3)

REVISIÓN DEL PLAN DEL EQUIPO Núm.: Período: Centro: Grupo: Nombre del Equipo: 1. ¿Hemos alcanzado los objetivos del equipo? Objetivos que nos habíamos propuesto Sí No Debemos mejorar porqué… 1. Progresar en el aprendizaje 2. Ayudarnos unos a otros 3. 2. ¿Hemos ejercido correctamente nuestro cargo? Cargo Necesito mejorar porqué… Lo ha hecho bien porqué… 3. ¿Ha cumplido cada uno su compromiso? (NM = Necesita mejorar; B = Bien; MB = Muy Bien Nombre: Compromiso personal: NM B MB 4. Valoración global del trabajo en equipo NM B MB ¿Hemos realizado las tareas dentro del tiempo previsto? ¿Hemos aprovechado el tiempo? ¿Nos hemos esforzado? ¿Qué es lo que hacemos especialmente? ¿En qué debemos mejorar? (Modelo 3)

(Espacio reservado para el nombre del centro) CUADERNO DEL EQUIPO (Nombre del Equipo) (Curso y Grupo) (Año académico)

(Espacio reservado para el nombre del centro) Nombre del equipo: Grupo: Curso: El equipo está formado por: Sus principales aficiones y habilidades son: Cargos del equipo Funciones de cada cargo: Coordinador Secretario Ayudante Intendente (Portavoz)

DIARIO DE SESIONES Nombre (o numero) del equipo: Año académico: Fecha de la sesión: Curso: Grupo: ¿Qué hemos hecho? VALORACIÓN: El secretario o la secretaria del Equipo:

TALDEAREN KOADERNOA Maila _______________ Ikasturtea ___________ _________________________________________

TALDEAREN IZENA __________________________________________________ TALDEAREN PARTAIDEAK IZEN-ABIZENAK EZAUGARRIAK ZALETASUNAK, GUSTUAK...

ARDURADUNAK ARDURA EGINKIZUNAK PROIEKTUA EDO GAIA ______________________________________ EPEA ________________ ARDURA EGINKIZUNAK KOORDINATZAILEA _________________________ Taldekideak animatzen ditu lana egiteko. Beste taldeen eta irakaslearen aurrean taldeko bozeramailea da. KOORDINATZAILEAREN LAGUNTZAILEA Lan egitea posiblea izan dadin, besteen abotsaren tonua zaintzen du. Denbora ez galtzea kontrolatzen du IDAZKARIA Taldeko kontrol orriak bete eta oharrak idazten ditu. MATERIALAREN ARDURADUNA __________________________ Taldeko materiala zaintzen du eta beharrezkoa dena lortzen du.

FUNTZIONATZEKO ARAUAK

HELBURUAK PROIEKTUA EDO GAIA ______________________________________ EPEA ____________________ B ALORAPENA 1 2 3 4 5 6 ....

BAKARKAKO LAN PLANGINTZA: HELBURUAK HELBURUAK NOIZ IZENA ________________________________________________ PROIEKTUA EDO GAIA ___________________ _________________EPEA ____________ HELBURUAK 0= Ez dakit 1= Pixkat dakit 2= Nahiko ondo dakit 3= Oso ondo dakit NOIZ HAS. ERD. BUK 1 2 3 4 5 6 7 ...

TALDEAREN PROIEKTUA: PLANGINTZA PROIEKTUA EDO GAIA _______________________________________ EPEA ____________ EGINKIZUNAK NORK EGINGO DUEN

TALDEAREN PROIEKTUA: BAKOITZAREN EBALUAZIOA PROIEKTUA EDO GAIA ___________________________________________ EPEA ______________ PARTAIDEAREN IZENA ______________________________________ EGINDAKO LANA ___________________________________________ ZER EGIN DUT? (0-10 ARTEAN BALORATU) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Zer den azaldu dut? Zertarako balio duen azaldu dut? Nola funtzionatzen duen azaldu dut? Zenbat motatakoak diren azaldu dut? Bere ezaugarriak aurkeztu ditut? .... NOLA EGIN DUT? Informazio asko bilatu dut? Etxekoek lagundu didate? Nola? Nire hitzez azaldu dut edo bakarrik kopiatu besterik ez dur egin? Dana ulertu dut? ..... NIRE IRITZIAK Egin dudana asko/gutxi gustatu zait zeren ... Lan asko/gutxi suposatu zait, zeren ... Nik aldatuko nukeena: Eta gainera...

TALDEAREN PROIEKTUA: TALDEAREN EBALUAZIOA PROIEKTUA EDO GAIA ___________________ EPEA ____________ NOLA BETE DITUGU ARDURAK? ARDURAK HOBETU BEHAR DU (ZERGATIAK) ZERGATIK ONDO EGIN DUEN KOORDINATZAILEA KOORDINATZAILEAREN LAGUNA IDAZKARIA MATERIAL ARDURADUNA JARRITAKO HELBURUAK BETE DITUGU? HELBURUAK BAI EZ HOBETU BEHAR DUGUNA (ZERGATIAK TALDEAREN LANAREN EBALUAZIOA Hobetzeko Ondo Oso ondo Lanak garaiz bukatu ditugu Denbora aprobetxatu dugu Danok ikasi dugu Danak saiatu gara Oso ondo egin duguna da: Benetan hobetu behar duguna da:

TALDEAREN PROIEKTUA: BALORAPENA PROIEKTUA EDO GAIA ___________________ EPEA ____________ ESKALA: 1= GUTXIENEZKO BALORAZIOA 4= GEHIENEZKO BALORAZIOA ALDERDIAK 1 2 3 4 Proiektuaren plangintza ona izan da Partaide guztiek partu hartu dute egiterakoan Egin dena planifikatu denarekin ados dago Idatzitakoaren aurkezpena ona da 5 Ahoz egindako aurkezpena ona izan da 6 7 8 9 10. 11. 12 ... Balorazioa egin duen taldeak: _________________________________________________________-

TALDEAN LAN EGITEKO BEHAR DIREN TREBETASUNAK Taldean ondo lan egiteko partaide bakoitzak hausnartu behar du nola egiten duenari buruz. Eta hausnarketa horren arabera hobetu behar duena aldatzeko prest egon behar da. Aurrean dagoen galdetegiak hausnarketa hori egiten lagunduko dizu. 1.- Taldean lan egiten dugunean... a.- Ia ez naute ikusten b.- Ahal dudanean parte hartzen dut c.- Dana antolatzen eta agintzen duena ni naiz 2.- Taldean lan egiten dugunean... a.- Inork nahi ez duen zatia uzten didate b.- Dogokidana egiten dut c.- Bakoitzak egin behar duena esaten dut 3.- Taldean erabakiren bat hartu behar denean... a.- Egin behar dena nire lagunek erabakitzen dute b.- Parte hartzen dut eta nire ikuspuntua azaltzen dut c.- Askotan nik esaten dudana egiten da 4.- Taldean bakoitzaren iritziak esan behar direnean... a.- Ez dut iritzia ematen b.- Iritzia ematen dut, nirea bestearena bezain baliogarria delako c.- Nire iritzia baliogarriena dela pentsatzen dut 5.- Horrelako zein egoerekin zaude ados? a.- Ia beti ixiltzen naiz b.- Nire ideiak azaltzen ditut c.- Nik esaten dudana danok egitea atsegin zait 6.- Nire lagunei laguntzerakoan... a.- Denontzako ona dela eta egin behar dudala uzten dut b.- Batzutan haserratzen naiz, baina geroago merezi duela pentsatzen dut c.- Beti haserratzen naiz 7.- Nire lagunek laguntza edo irrita egiten badidate... a.- Nahiz eta kostatu, gaizki egin dudala onartzen dut eta barkamena eskatzen dut edo lana errepikatzen dut. Nire zergatiak azaltzen ditut eta saiatzen naiz es haserratzen. b.- Haserratzen naiz, baina azkenean onartzen dut c.- Haserre bizian jartzen naiz, ez dut kasorik egiten eta askotan iskanbila handiak sortzen dira OHARRAK: