U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
test My name is Your name is His name is I’m 13 years old
Advertisements

El verbo ser y los adjetivos
Los Verbos Regulares que terminan en -AR. Spanish Infinitive verbs have two parts. 1. The ENDING There are 3 possible endings for Spanish verb infinitives.
The verb Ser To be. Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic characteristics.
Using “de” and possessive adjectives to show ownership
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
U2E2/ Tener que (have to) A B yo estudiar mucho hoy.
Ser = To Be yo tú usted/Ud. él ella sois = y’all are (Spain) eres = you are (fam) es = he is Infinitive (El Infinitivo) CONJUGATION (La Conjugación): The.
Exámen Preliminar.
La Ropa.
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
Create sentences with the following: 1. Familia/es/ grande/mi 2. Nuestros/son/rojos/lápices 3. Clase/fácil/tu/de/es/español 4. Sus/muy/no/libros/son/interesantes.
Adjetivos.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
El Examen de Repaso What you need to know for the test.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
2/7 A- Answer these questions using the given person. 1.¿De quién es el libro? (Arturo) 2.¿De quién es la chaqueta? (Diana) 3.¿Quién es tu primo favorito?
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
El objetivo We are learning to define the verb “estar”. We are learning to conjugate the verb “estar” for all subjects. We are learning to create complete.
Warm Up Spanish I Ella (montar) en bicicleta Yo (hablar) por teléfono
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Name the classroom item Answers 1.La mochila 2.El profesor 3.La calculadora 4.El libro 5.El papel 6.El escritorio 7.La pizarra.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
La Ropa.
Fill these charts with pronouns and the verb ser Pronouns The verb ser-to be.
Modelo: ¿Cómo es? – What is he/she like? Responding Es… - he/she is … Appearance  Alto(a)- tall  Bajo (a)- short (height)  Bonito (a)- pretty  Castaño.
11 O CTOBER 2010 REJOICE for the projector!! Saquen su tarea por favor Ideas de los libros ¡En español! I, Español Santillana y Dime.
Me llamo __________ Clase 801 La fecha es el 16 de septiembre del 2014 Proposito # 5: ¿Cómo repasamos para la Prueba: Repaso A? Actividad Inicial: Write.
Hoy es el 9 de enero.. La cita del día El objetivo We are learning to define the verb “estar”. We are learning to conjugate the verb “estar” for all.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Calentamiento 10/18/13 ¿Cómo es él? ¿Cómo es ella?
Para hacer ahora 1) ¿De qué color es la bufanda? 2) ¿De qué color es la camiseta? 3) ¿De qué color son los pantalones cortos? 4) ¿De qué color son los.
EL VERBO SER. Las formas singulares 1. The verb to be in Spanish is ser yo soyI am tú eresYou are él esHe is ella esShe is usted esYou are 2. You use:
Calentamientos 1st 6 semanas
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
Expressing Obligation with TENER QUE and HAY QUE.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Unidad 1: Juego de repaso. A. Finish each sentence. Use a form of SER (to be). Say that each person is a boy, girl, man, or woman.
LISTENING COMPREHENSION TEST
CALENTAMIENTO PUNTOS DE SCORE PARTICIPACION C# 61 ______ ______ C# 62 ______ ______ C# 63 ______ ______ C# 64 ______ ______ C# 65 ______ ______ C# 66 ______.
Examen de unidad 1 leccion 2
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 18 de noviembre Complete each sentence below with the correct article. 1. ¿Cómo es _________ amiga de Alicia? a. la.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Empecemos: fill in the blank w/ the correct form of SER Yo _______ inteligente. Tú __________ cómico. Ella __________ rubia. Nosotros _________ perezosos.
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
Spanish Verb Conjugation
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
REPASO Spanish 1 Final Exam. COMPLETE THE FOLLOWING PAGES IN PREPARATION FOR YOUR FINAL. UPLOAD TO SCHOOLFUSION. SAVE AS YOUR NAME.
HW -Página cuarenta y nueve actividades ocho y nueve Prueba – TENER – miércoles 25/2 Hoy es el veintitrés de febrero. -1°C / 29°F.
Fill these charts with pronouns and the verb ser Pronouns The verb ser-to be.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
Transcripción de la presentación:

U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots another friend (C); A and C greet; A introduces C to B; they all say good-bye. U2E1

Verbos regulares que terminan en -ar yo tú él/ella/usted nosotros(as) ellos/ellas/ ustedes necesitar (to need) necesit pasar (to happen) pas o as a amos an o as a amos an U2E1, p.105 esperar (to wait for) esper o as a amos an

Clothing En los Apuntes: Write what Isabel is wearing in the large picture on p. 98. U2E1

Tener En los Apuntes: Complete the following sentences with the appropriate forms of tener: 1. Tú _______________________________ catorce años. 2. Yo _______________________________ una mochila verde. 3. La impresora no ___________________ papel. 4. Nosotros _________________________ una computadora. 5. Ana y Luisa _______________________ un perro. U2E1

Classroom activities En los Apuntes: Unscramble the following sentences: 1. enseña / profesor / El / las / a / Pérez / dos 2. mucho / clase / en / español / de / Hablamos / la 3. en / biblioteca / Nunca / la / estudio 4. que / mi / Tengo / tarea / preparar U2E1

Possessive adjectives En los Apuntes: Write a sentence using each possessive adjective: 1. mis 2. tu 3. nuestro 4. nuestra 5. sus U2E1

-ar verbs En los Apuntes: Make a list of 5 -ar verb infinitives. Then write a sentence using each one. U2E1

Adverbs and -ar verbs En los Apuntes: Write 5 completions to this sentence: Los buenos estudiantes... U2E1

Hay que/Tener que En los Apuntes: Write 5 completions each of these sentences to this sentence: Para sacar una buena nota, yo tengo que... Para sacar una > en la clase de español hay que... U2E1

Gustar En los Apuntes: Write one complete question and an answer for each item. modelo: Susana / escribir (no) You write: ¿Le gusta escribir? No, no le gusta escribir. 1. tú/leer (si) 2. Ana / trabajar (no) 3. María / patinar (no) 4. tú / nadar (no) 5. Jorge / bailar (sí) U2E1

Tener En los Apuntes: Write complete sentences using the correct form of the verb tener. 1. nosotros / 16 años 2. Raúl y Rosa / un perro 3. yo / una hermana bonita 4. tú / dos primos activos 5. Francisco / 15 años U2E1 tenemos tienen tengo tienes tienen

Tener, numbers, months En los Apuntes: Write 3 sentences that contain the following words: el cumpleaños (a month) a form of the verb tener más cien muy U2E1

Ser significa “to be” en español En los Apuntes: Complete the following with ser. 1. Yo ________________ inteligente. 2. Franciso y Alma ________________ amigos. 3. Bud ________________ un perro gordo. 4. Raúl ________________ cómico. 5. Nosotros ________________ serios. 6. ¡Tú ________________ muy fuerte! soy son es somos U2E1 eres

Adjectives En los Apuntes: Give the opposite of each of the following adjectives: 1. bajo 2. trabajador 3. gordo 4. rubio 5. guapo 6. serio alto perezoso delgado moreno feo U2E1 cómico

Gender of adjectives En los Apuntes: Luis and Luisa are twins who are exactly alike. Read the descriptions for Luis and write the samesentence for Luisa, making any necessary changes. modelo: Luis es alto. Luisa es alta. 1. Luis es rubio. ____________________________________________________ ______ 2. Luis es interesante. ____________________________________________________ ______ 3. Luis es guapo. ____________________________________________________ ______ 4. Luis no es moreno. ____________________________________________________ ______ 5. Luis es serio. ____________________________________________________ ______ Luisa es rubia. Luisa es interesante. Luis es guapa. Luisa no es morena. Luisa es seria. U2E1

Traducir En los Apuntes: Escribe el español para estas frases. I am wearing black shoes. I am from Skokie. I have long hair. I (una chica) am tall. U2E1 Yo llevo zapatos negros. Yo soy de Skokie. Yo tengo el pelo largo. Yo soy alta.

Traducir En los Apuntes: Escribe el español para estas frases. U2E1 He is short. The pencil is short. The pants are black. The flowers are red. The house is small. Él es bajo. El lápiz es corto. Los pantalones son negros. Las flores son rojas. La casa es pequeña.

Descripciones En los Apuntes: 1. La ropa Escribe una descripción de lo que llevas hoy. Es necesario usar los nombres de la ropa que llevas y LOS COLORES. Yo llevo unos pantalones negros y unos zapatos negros. Yo llevo una camiseta blanca...etc. U2E1

Descripcions En los Apuntes: 2. Using vocabulary from Etapas 1 and 2, write a description of two of the musicians on pp. 62–63. (en el libro de texto) U2E1