Para Empezar Label the picture

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mi casa.
Advertisements

WALT By the end of the lesson you will be able to describe your school.
El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
El objetivo: Say what there is in your city.
Extended writing about your city
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
1a apuntes de gramatica GUSTAR- TO BE PLEASING.
Hoy vamos a: crear un folleto turístico para Cambridge
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Use and write in sentences body parts vocabulary.
30 DE SEPTIEMBRE. PARA EMPEZAR (IN YOUR NOTEBOOK) MATCH THE PERSON AND DESCRIPTION 1. this artist was a muralist 2. painted a lot of self portraits; married.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Mi dormitorio My bedroom
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Para empezar: Connect 4! Can you connect any 4 words in a row? ColegioUniformeFeoBonitoAlumno FaldaChicosEspañolAsignaturasInteresante AburridoReglasEstrictoDeberesCorbata.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
Objetivos KNOW: how to say what there is in your town. Know: how to give a more detailed description of your town, Resultados All should be able say what.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
Fecha: ¿Cómo es tu ciudad? K. Q-Can I understand descriptions of different locations? Key Vocab Es- it is Hay- there is/ there are Tiene- it has.
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
My target is: To learn to describe where I live.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.
11 de diciembre. Para Empezar ¿Qué cosas tienes en tu dormitorio?
El calendario y la fecha. el lunesel martesel miércoles el juevesel viernes el sábadoel domingo  days of the week are not capitalized  all days are.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Can you match the country to the nationality?
¿Qué hay? Objetivos Resultados
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Spanish II Week 16. Para Empezar 7 de diciembre With the foods shown below, place them into the categories “comida chatarra” or “comida sana” in Spanish.
If you won the lottery, what would you do?
Objetivos KNOW: how to analyse different advertsTo KNOW: how to analyse different adverts Resultados All should know how to say what an advert is about.
Chapter 1 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know verbs, adjectives, B. Know verbs and activities. Part II Reading (30 points) Adjectives,
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿Como Es Tu Ciudad? To be able to describe your town/city using
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Transcripción de la presentación:

Para Empezar Label the picture

Vocabulary Narrow street: smaller Square: open space in a town sidewalk Office metro entrance/subway/exit traffic light Bus stop Skyscraper/high-rise Avenue crossing/crossing roads

Agenda Hoy es jueves 12 de marzo del 2015. Para Empezar Kahoot it : La casa de Mango street Chapter 6: La Ciudad y el Campo Vocabulary Mas que and Menos que Boleto de Salida: Kahoot vocabulary Reading Log due Today If I do not have your essay you will be added to the mandatory tutoring list.

En la ciudad y el Campo Resultados Objetivos` All should be able say what their town is like. Even better if you can recognize most adjectives to describe the town and country. Excellent when you can write about what your town and compare it to the country using connectives and extra detail to extend your sentences Objetivos` KNOW: how to use “mas que” and “menos que” (more...than and less...then) IDENTIFY: vocabulary related to the city and country DESCRIBE: compare the life of the city and the country DEVELOP: writing skills

En la Ciudad

Medios de transporte urbanos

El parque de atracciones

Check For Understanding Describe la ciudad en que vives. Si no vives en una ciudad describe una que está cerca de donde tú vives. Describe the city you live in. If you do not live in the city describe the closest city to you! Ojo!...Attention! Use as much vocabulary as possible 4-6 sentences

El Campo

¿Más o menos? Los Angeles es más grande que Pomona Chino es menos grande que Lancaster Long Beach es más bonita que Seal Beach San Diego es menos turística que Hollywood Remember: más + adjective + que = more....than menos + adjective + que = less...than

¿Más o menos? Escribe tres descripciones de una ciudad famosa o imaginaria. Por ejemplo: La puente es más tranquila que Los Angeles.

Mi ciudad es… histórica

Mi ciudad es… fea

Mi ciudad es… moderna

Mi ciudad es… bonita

Mi ciudad es… industrial

Mi ciudad es… tranquila

Mi ciudad es… importante

Mi ciudad es… grande

Mi ciudad es… pequeña

Mi ciudad es… turística

¿Cómo es tu ciudad? 1. b 2. a. Industrial b. Bonita 3. c. Moderna c 4. b a. Industrial b. Bonita c. Moderna d. tranquila c d a

3 1 2 5 6 4 7 8 9 10 11 12

3 1 2 4 5 6 8 7 9 10 11 12

¿Cómo es tu ciudad? Mi ciudad es…..

¿Cómo es tu ciudad? Mi ciudad es…..

¿Cómo es tu ciudad? Mi ciudad es…..