1 Encourage your child to name the shape of the refrigerator and identify other shapes at home. 2 Ask your child to share what he learned about homes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Advertisements

AR VERBS -AR Verbs You Should Know cantar bailar hablar estudiar ayudar buscar dibujar pasar enseñar comprar patinar escuchar.
Hoy es el 20 de mayo. Es martes. La pregunta:  ¿Adónde vas durante la semana?  ¿Adónde vas los fines de semana? La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam.
Practice rhyming words with your child. Use holiday words: bell, tell; tree, knee, light, night, etc. 18 Create a first aid kit with.
Objetivos  I can demonstrate my knowledge of the Direct Object Pronouns  I can shorten sentences using Indirect Object Pronouns  I can respond to questions.
How would you greet a friend at these times?
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Fecha: Hoy es lunes 3 de octubre *Copy and match up these words in your books TengoMy name is SoyHello Me llamoI am HolaListen EscuchaI have.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
2 Labor Day Holiday 23 Find words in a book that have the letter c. 9 Discuss body parts and ask your child to show how that part moves. 16 Discuss senses.
1 Discuss your child’s initials. Name the first letter in their first name and last name. 2 Provide play dough or sticks to make triangles in different.
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Presentaciones… Introductions….
1 Discuss your child’s initials. Name the first letter in their first name and last name. 2 Provide play dough or sticks to make triangles in different.
MORE CONVERSATION TOOLS
1 Encourage your child to pour water into various sizes of cups. Ask him to sort the cups from those with the most water to those with the least amount.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Los saludos Greetings.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY Bring glass bottle, cotton and beans Coloring plant Worksheet (plant parts) Worksheet (Count by 2) Study vocabulary.
ALC 50 Hoy es miéroles el primero de febrero Identify in Spanish the action that is taking place in each picture. There are 10.
English Lesson 3.
El Verbo “GUSTA” En español gusta means“is pleasing” when you want to talk about Use gusta when you want to talk about whether you like or dislike an.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
Semana del 4-8 DE NOVIEMBRE
El Verbo “GUSTA” En español gusta means“is pleasing” when you want to talk about Use gusta when you want to talk about whether you like or dislike an.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
El Verbo “GUSTA” En español gusta means“is pleasing” when you want to talk about Use gusta when you want to talk about whether you like or dislike to.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
ALC 80 Jueves el 20 de enero. objetivo Yo puedo planear los pasatiempos para la semana.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
16 Practice rhyming words with your child. Use holiday words: bell, tell; tree, knee, light, night, etc. Create a first aid kit with your child for your.
Completa la pagina 32 en el libro de trabajo.. Objetivo: yo puedo hablar de mi día escolar. Agenda: 1. Hacer Ahora: la página Práctica de escribir.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
1 Ask your child to share what he learned about homes. 2 Discuss your child’s initials. Name the first letter in their first name and last name. 3 Provide.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
El Verbo “GUSTA” En español gusta means“is pleasing” when you want to talk about Use gusta when you want to talk about whether you like or dislike an.
Direct Objects And Direct Object Pronouns (DOP). What is a Direct Object? A Direct Object is a noun A Direct Object is a noun It can be a person, place.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
Lauren Kelly.  To learn how to ask someone’s name and how to give someone your name.  We will also learn a little bit about the difference between the.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Para hacer ahora 1) What is an infinitive? 2) What do we do when we conjugate a verb? 3) Define the following subjects in English: yo, tú, él, ella, usted,
Direct Object Pronouns TreeHouseSpanish.blogspot.com.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Español 1 7 de febrero de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

1 Encourage your child to name the shape of the refrigerator and identify other shapes at home. 2 Ask your child to share what he learned about homes. 3 Discuss your child’s initials. Name the first letter in their first name and last name. 4 Provide play dough or sticks to make triangles in different sizes and different angles. 5 Encourage your child to share an activity the family enjoys Look for letters f and m in magazines, newspapers or in the environment. 9 Encourage your child to make rectangles using pencils or straws in different sizes. 10 Count objects with your child – plates on the table, doors, windows, etc. 11 Make name puzzles with family names. Write a name on paper then cut between each letter to make the puzzle parts. 12 Invite your child to share “Georgie Porgie” Ask your child to demonstrate the procedure Stop, Drop, and Roll. Crawl Low in Smoke! 16 Make with your child a list of things you do at home to keep everyone healthy, (brush your teeth). 17 Display 4 objects to observe. Ask your child to close her eyes and remove one. Can she name the missing object? 18 Read Ten Best Friends take-home book with your child. Look for letters p and e. 19 Discuss community helpers in the neighborhood. Invite your child to draw a picture of one of them Sing “Itsy Bitsy Spider” with your child. Talk about things that are small and things that are large. 23 Gather your child’s stuffed animals. Ask him to order them from smallest to largest. 24 Measure your child’s height. Compare his height to other family members. Is he taller or shorter? 25 Ask your child to name a dinosaur they discussed at school. It is a long or short name? Count the letters. Look for s and i. 26 Encourage your child to share how to do a giant family handshake Say words that begin with the sound of f and the sound of m with your child. 30 Ask your child what she learned today about oceans. 31 Gather rocks and ask your child to sort them by size and weight.

1 Pregunta a tu niño que forma tiene el refrigerador. Busquen y nombren otras formas en la casa. 2 Pregunta a tu niño que aprendió hoy acerca de los diferentes tipos de casas. 3 Hablen de las iniciales de su hijo. Nombren la primera letra de su nombre y su apellido. 4 Formen triángulos de diferentes tamaños y ángulos con plastilina o palitos de helados. 5 Conversa con tu niño acerca de una actividad que disfrutan haciendola en familia Busquen la letra f y m en revistas o carteles. 9 Invita a tu niño a formar rectángulos de diferentes tamaños usando lápices o pajillas. 10 Cuenta con tu niño objetos en la casa: los platos en la mesa, puertas, ventanas, etc. 11 Construyan rompecabezas: escribir el nombre de una persona de la familia en un papel y luego cortarlo entre las letras para hacer las diferentes piezas. 12 Pregunta a tu niño acerca de “Tatito Luchito” Pídele a tu niño que demuestre : Detente, tírate al suelo y rueda, si hay humo ¡a gatear! 16 Haz con tu niño una lista de cosas que hacen para que todos en la familia estén saludables (cepillarse los dientes, etc) 17 Pon 4 objetos en la mesa. Mientras tu hijo cierra los ojos quita uno. Pregúntale cual falta. 18 Lee con tu niño el libro Mis mejores amigos. Busquen la letra m y e. 19 Habla con tu niño acerca de los trabajadores en la comunidad. Invítalo a que dibuje uno de ellos Canta “La araña chiquitita” con tu niño. Conversen acerca de cosas que son pequeñas y cosas grandes. 23 Invita a tu niño a ordenar sus muñecos de peluche de menor a mayor. 24 Mide la altura de tu niño y otras personas en la familia. Pregúntale si él o ella es más alto o más bajo que los demás Pídele a tu niño que enseñe a la familia como hacer el saludo familiar: todos en rueda van pasando el saludo y agregando un gesto más Digan palabras que comienzen con la letra f o m. 30 Pregúnta a tu niño que aprendió hoy acerca de los oceanos. 31 Junta con tu niño piedras e invítalo a separarlas en grupos por tamaño o el peso. Pregúnta a tu niño el nombre de un dinosaurio aprendido en clase. ¿Es un nombre largo o corto? Cuenten las letras. Busquen la letra e y s.