P.30 Actividad Inicial 9/16/11 Lee las siguientes oraciones y escribe C para cierto o F para falso. Corrige (correct) las oraciones falsas. 1. Una actividad.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español III Capítulo 1 EL VOCABULARIO.
Advertisements

¿Te toca lavar los platos?
LOS ADJETIVOS DEMOSTRATIVOS
Demonstrative adjectives
La Ropa.
Let’s talk about this that ‘n maybe these and those.
Demonstrative Adjectives Show where things are. This (the one I have) That (the one close to the person I am talking to) That (the one far from both of.
El calentamiento Write a comparison for each pair of items listed using más que, menos que, and tanto como. 1.La falda ($65) y el saco ($127) 2.Las sandalias.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
REVIEW OF FIRST SEMESTER PRESENTATION OF VOCAB 5A SPORTS AND COLORS SPANISH I SPANISH I Chapter 5.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
HOY ES LUNES, VEINTIDÓS DE OCTUBRE Lección 6: Cuarta parte.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
ESPAÑOL 2 24 de septiembre de La Campana  Write the statements in English:  1. La dependiente es muy guapa.  2. Busco un sombrero verde.  3.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
 Demonstrative adjectives point out things. Use forms of este for things close to you. Use forms of ese for things farther away. MasculineFeminine This.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
 Demonstrative pronouns are used to say “this one,” “that one,” “these,” or “those.”  They also agree in gender and in number with the nouns they represent.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
El uso del artículo como sustantivo
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Quasimodo: Get out your homework Get out your vocab sheet
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Demonstrative Adjectives. Pre-Test: 1) That shirt is pretty! 2) That skirt is cute! 3) This soup is delicious! 4) Is that your jacket? 5) These students.
Definition
Mi dormitorio My bedroom
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Los adjetivos demostrativos Cap. 2B, pág You are already familiar with the concepts of adjectives as words used to modify a noun. In Spanish, adjectives.
Los Adjetivos Demostrativos (Demonstrative Adjectives)
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Para hablar del verano pasado…
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Los adjetivos demostrativos
Do Now.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
EL VOCABULARIO.  Dar una caminata  La ciudad  Acampar  El bosque  la estación de autobuses  la catedral  los monumentos  Pasear  Los grados Farenheit/centigrados.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
Actividad Inicial Turn in your study guide to the tray!! Get a crossword puzzle from the front table and start working on it.
La tarea que entregan: crucigrama de vocabulario
Actividad Inicial #3Answer the following questions in complete sentences in Spanish: 1. ¿Cuánto cuesta una bolsa? 2. Necesito unas botas. ¿Cuánto cuestan?
Gramática 8.1 Demonstrative adjectives
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Vocabulario aburrirse16- hacer windsurfing 2- acampar17- jugar naipes 3-¿Adónde fuiste?18- lo/la encontré insteresante 4- el bosque19- lo pasé de.
Los Adjetivos Demonstrativos
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Los Adjetivos Demostrativos Objective-Today we are learning about demonstrative adjectives in Spanish.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Campanada in your composition notebook ¿Qué hay en tu habitación? 28/3-29/3 Use pg. 2 of your new vocab packet from the center table to answer the question.
Essential Questions for Ch. 9.3 How can we “express preferences”? How can we talk about our preferences by only referring to the “color” OR “the material.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Transcripción de la presentación:

p.30 Actividad Inicial 9/16/11 Lee las siguientes oraciones y escribe C para cierto o F para falso. Corrige (correct) las oraciones falsas. 1. Una actividad popular en la playa es ver televisión. 2. A veces, hay tuenos y relámpagos cuando hay una tormenta. 3. Disfrutar es sinónimo de divertirse. 4. Los ritos religiosos se celebran en una estación de trenes. 5. Caperucita Roja juega en el río. 6. Me aburro en la clase de historia. 7. Otra manera de decir “pasear” es “coleccionar caracoles.”

Announcements Vocabulary 1.1 Quiz TODAY! Escudo project due NEXT CLASS!

coleccionar caracoles Verbos: jugar naipes aburrirse cansarse de divertirse (to have fun) hacer crucigramas disfrutar de conversar (to enjoy) pasear (to go for a walk) Repaso de vocabulario coleccionar caracoles dar una caminata acampar (to take a walk) hacer windsurf montar a caballo trotar

la estación de autobuses Actividades: La Naturaleza: Lugares: la natación el bosque la catedral los monumentos el patinaje las montañas Repaso de vocabulario el patinaje en línea la estación de autobuses el río la estación de trenes el esquí acuático la costa la ciudad

¡Yo tengo calor porque hace calor! El Clima: la brisa el trueno los grados centígrados los grados Fahrenheit la llovizna el relámpago ¡Yo tengo calor porque hace calor! Repaso de vocabulario hacer calor la tormenta llover a cántaros

Quiz No electronic devices. No shady bizzness. Keep your eyes on your own paper. Keep your paper covered. If you have a question, raise your hand, I’ll come to you. When you finish, turn your quiz in to the folder on the front table and start on the assignment on the board.

After the Quiz Get your journal off the table. Skip a line after the previous entry and set up for the next entry: Write at least 30 words on the topic. Use a dictionary to figure out what the topic is if you don’t understand it. Total the words at the bottom. GO! Tema: Cuéntame de tus clases este año. 15 septiembre 2011 # words: ___

Demonstrative Adjectives & Comparisons 9-16-11 Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! Demonstrative Adjectives & Comparisons Summary 31

moreno/morena rubio/rubia simpático/simpática bonito/bonita alto/alta bajo/baja atlético/atlética activo/activa serio/seria pelirrojo/pelirroja

antipático/antipática tonto/tonta aburrido/aburrida romántico/romántica inteligente intelectual perezoso/perezosa antipático/antipática cómico/cómica tonto/tonta gracioso/graciosa tímido/tímida trabajador/trabajadora

Demonstrative Adjectives and Comparisons Demonstrative adjectives point out which things we are talking about. In English, demonstrative adjectives are this, that, these, and those. ¿Te gusta este vestido? Masculine Feminine This Singular este esta These Plural estos estas That ese esa Those esos esas physically near you physically far from you Me gusta más esa falda.

¿Cuál vestido te gusta más? (muy lejos) …o ese vestido? ¿Este vestido…? (muy cerca)

¿Cuál camisa te gusta más? (muy lejos) …o esa camisa? ¿Esta camisa…? (muy cerca)

¿Cuáles botas te gustan más? (muy lejos) …o esas botas? ¿Estas botas…? (muy cerca)

¿Cuáles pantalones te gustan más? (muy lejos) …o esos pantalones? ¿Estos pantalones…? (muy cerca)

Practice: Fill in the blanks with a demonstrative adjective. Mira (this) vestido negro. Es mucho más elegante que (that)falda amarilla, ¿no? ________(this)camisa blanca me gusta más que __(that) camisa azul. La voy a comprar. ________(this) saco gris me parece tan bonito como __________(that)chaqueta blanca. ________(this) traje de baño morado me queda más grande que ___________(that) traje de baño anaranjado.

Comparisons Use these expressions with adjectives to compare things más + adjective + que more___than Esta camiseta es más bonita que esa camiseta. tan + adjective + como as____as Esta camiseta es tan bonita como esa camiseta. menos + adjective + que less____than Esta camiseta es menos bonita que esa camiseta.

más + adjective + que more___than tan + adjective + como as____as menos + adjective + que less____than

Pass the Picture Go to your Chile partner (see p.15). Get one scratch sheet for your team. Write a sentence comparing the two things or people pictured. One partner writes it on the picture page, one partner writes it on the scratch page. Write the # of the picture on your scratch page! Pass the picture and get a new one. Write about 5 different pictures! Use a variety of adjectives because YOU CAN’T REPEAT ANYTHING THAT HAS ALREADY BEEN WRITTEN!

Do not use bueno/malo in your sentences! alto/alta bajo/baja aburrido/aburrida simpático/simpática antipático/antipática pelirrojo/pelirroja moreno/morena romántico/romántica rubio/rubia bonito/bonita serio/seria atlético/atlética activo/activa perezoso/perezosa trabajador/trabajadora Do not use bueno/malo in your sentences! cómico/cómica gracioso/graciosa inteligente intelectual tonto/tonta tímido/tímida

Escudo Same partner. Run through your presentation with your partner. As your partner presents his/her escudo to you, take notes about what he/she can improve. Go over any mistakes. Switch. Write down any important notes on your note card!

Tarea Perfect your Escudo presentation! We will present them next class! NO ENGLISH! Lots of detail!