Do Now.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos Irregulares en el Presente
Advertisements

World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Tarjetas postales 4a projecto.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo.
Quasimodo: (son las doce)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
La familia.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
DOS VERDADES Y UNA MENTIRA español III El presente del subjuntivo con expresiones de duda.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
DIRECTIONS: 1.Choose one famous person. Research that person. 2.Create an E-Harmony Dating profile for him/her IN SPANISH. 3. Include a Picture. It MUST.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre  Turn in SER homework.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Examen de unidad 1 leccion 2
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>From Beginning at the top left of the screen. Press the space bar to move.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
JUEVES, 5 DE DICIEMBRE DE 2013 Tarea para el lunes, 9 de diciembre 1. Study for Lesson 2 quiz (TENER, ages, describing a family member)
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
Battleships Write down 5 of the words you have just learned IN SPANISH. Take turns with your partner at guessing which words.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Transcripción de la presentación:

Do Now

BOOM Bag Game

BOOM Bag Game pair up with ONE partner. Your partner will select a Card for you without looking into the bag and show you the Picture (making sure to keep the answer side facing themselves and not their partner). If you guess the class subject correctly (in Spanish), you get to keep the card and gain 1 point. If you get the word wrong, you get 0 points & the card goes back into the bag. You keep guessing until you get something wrong, then you switch with your partner (keeping all of your points/cards out of the bag) If your partner picks the BOOM card, you must put ALL of your cards back into the bag, you lose all the points you have gained, and must start over again.

BOOM Bag Game Classes Vocabulary Whichever partner has won the most cards after you have gone through all vocab cards, or after time is up will win two tickets! 5 Minute Time Limit for Game BOOM Bag Game

By this point in the 2nd week of writing our autobiographies you should have…. Drafted/written 3-4 sentences descibing your school, classes, and teachers Added to that 5-6 sentences describing your family (Physical, personality, type of family, activities they do, etc.) Autobiografias

Read the following 4 sentences and select which one is accurately written, focus on the structure and gender agreement. Mi madre son pelo rizado. La familia me gusta cantar y bailar. Mi tío es gordo y cómico. Una familia pequeña tiene muchas personas. Practica Leer

Read the following 4 sentences and re-write each so that it is correct, focus on the structure and gender agreement. All sentences have 1 or more errors. La madre y el padre es unido. Los hermanos les gustan inteligente. Mi abuelo es muy amable, bonita y ridícula. La hija tiene un bigote y una barba. Practica escribir

Listen to the following description of a person and draw a picture of the person, based on what you hear Label different aspects (I.e. if I say “Ella tiene ojos azules.” write blue eyes, next to her, with arrow pointing to eyes Practica Escuchar

Hola me llamo Amy. Soy de New Jersey. Tengo sesenta y tres años Hola me llamo Amy. Soy de New Jersey. Tengo sesenta y tres años. Tengo pelo negro y rizado. Tengo ojos verdes. Me gusta leer y cocinar. No me gusta los animales. Soy guapa e inteligente. Además soy simpática y loca. Ejemplo

Likes & Dislikes

See Quote Samples

Exit Ticket: Lee y Contesta ¿Como es esta familia? ¿Donde vive la familia? ¿Como se llaman los padres? Los hermanos menores (younger) son _________.

¿Qué le gusta hacer? ¿Con quién? ¿Cuándo? ¿Donde? Y ¿Por que? Hola me llamo Raquel. Me gusta correr durante la primavera porque es muy interesante. Especialmente en el parque y el bosque. A veces, me gusta correr con mi amigo Miguel. Pero, él no es un deportista. ¿Qué le gusta hacer? ¿Con quién? ¿Cuándo? ¿Donde? Y ¿Por que?