Vamonos Translate the following phrases: 1) The Guatemalan girl 2) The Bolivian hero 3) The Peruvian friends (male) 4) The Nicaraguan teachers (female)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿De qué color es la bandera?
Advertisements

Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
2.4 Numbers 100-… Texto p. 64.
3.1 Descriptive Adjectives
Las noticias. el artículo el autor la autora la crítica.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Do Now Translate the following phrases: 1) The Guatemalan girl 2) The Bolivian hero 3) The Peruvian friends (male) 4) The Nicaraguan teachers (female)
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Quasimodo: (son las doce)
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Los Adjetivos. Hoy veremos… How adjectives work in Spanish Practice the use of adjectives.
6.2 Needs + Plans. Write two Spanish sentences describing this photo. Kobe is wearing… His shirt is … Get out vocab sheet. Llevar--to wear Vámonos.
Superlatives Page 400 Superlatives  In English, Superlatives are when we use adjectives with an “est” as a suffix.  For example, the fastest runner,
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Martes, el 21 de octubre.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Spanish I 1B Day 30.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
 El diario  el lápiz  La computadora  El mapa  La foto Quasimodo: Masculine or Feminine? marker boardsmarkers erasers First person in each row grab.
Adjective/Noun Agreement It all has to match! SPANISH I – TAKE NOTES.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vámonos pero por con a de porque
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
Vámonos Match the following terms with their descriptions. Write vocab word and description out. 1) Artículo 2) Editor 3) Periodista 4) Tira Cómica 5)
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
Description Sentences
Vámonos Relabel your passports: 3rd period → el 17, 18, 20, 21, 24
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
El 28 de octubre El 1 de noviembre
1.4 Numbers.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Vamonos Translate the following into Spanish. I WONT STAMP IF YOU HAVE AN AGREEMENT ERROR: The pants are brown The shirt is red The socks are white.
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Vámonos Match the following terms with their descriptions. You don’t have to write it out. 1)Artículo 2)Editor 3)Periodista 4)Tira Cómica 5)Fotógrafo 6)Detalle.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
6.2 Needs + Plans.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Vámonos a)Una persona que toma fotos de eventos
Transcripción de la presentación:

Vamonos Translate the following phrases: 1) The Guatemalan girl 2) The Bolivian hero 3) The Peruvian friends (male) 4) The Nicaraguan teachers (female) 5) The Paraguayan heroine 6) The Dominican doctor (female) Keep in mind: 1)Nationalities in Spanish are not capitalized 2)Nationalities are adjectives- do they go before or after the noun?

Telecomunicación y televisión 13 y 14 de octubre, 2014

Telecomunicación EspañolInglésEspañolInglés ArtículoArticleEscritor(a)Writer CámaraCameraHechoFact CausaCausePeriodismoJournalism DetalleDetailPeriodistaJournalist Editor(a)EditorTira CómicaComic Strip

Práctica Guiada Match the following terms with their descriptions. Write vocab word and description out. 1) Artículo 2) Editor 3) Periodista 4) Tira Cómica 5) Fotógrafo 6) Detalle 7) Hecho a)Una persona que toma fotos de eventos b)Información adicional c)Fotos que tienen mensajes o texto para contar (tell) una historia d)Acción inmutable (unchangeable) e)Una persona que lee libros o artículos para editarlos f)Texto que contiene (contains) información importante g)Una persona que se dedica al periodismo

Televisión EspañolInglésEspañolInglés AnuncioCommercial/ Ad ReportajeReport NoticieroNews ProgramTelevidenteViewer

Práctica Guiada Translate the following paragraph into English. Write in Spanish and English: Anoche, el noticiero fue sobre (about) un restaurante local. El restaurante es en Stockbridge, y anoche hubo un robo. El dueño (owner) del restaurante reportó que un ladrón robó $2,000. El dueño es costarricense y el restaurante es internacional. La reportera pidió (asked for) información de los televidentes.

Práctica Independiente For your Independent Practice, you will make una tira cómica (a comic strip) either alone or with one partner that includes the following: At least three nationalities (from last week’s lesson) At least three newspaper vocabulary words (from last week’s lesson) At least three telecommunication vocabulary words (from today) At least three TV vocabulary words (from today) You will color it in and draw images to match (stick figures are fine); underline each vocabulary word you use Best comic strip in each class will earn +5 passport points

Billete de salida Translate the following from Spanish to English: 1. La reportera guatemalteca 2. El canal de noticias 3. El televidente boliviano 4. La editora peruana 5. El periodista salvadoreño