Entrada ¿Cuántos años tienes? Tengo… Can I use the verb “tener” to say what people have? Entrada Answer the questions about people’s ages. ¿Cuántos años tienes? Tengo… ¿Cuántos años tiene tu padre? Tiene… ¿Cuántos años tiene tu madre? ¿Cuántos años tiene tu hermano? No hay tarea para hoy
Encargado/a… Buenos días. Buenos días. ¿Cómo estás? Estoy… ¿Qué día es hoy? Hoy es … ¿Qué fecha es? Es el 9 de …
G: Objectivos Can I use the verb “tener” to say what people have? Flashcard test Can I learn Spanish from the computer? Agenda A: Entrada, Review tener N: Flashcard test A: DuoLingo---submit a pic or notes of progress G: Salida
Participation Points 100 pts. Lose 10 points for misuse of technology (games, cell phone) sleeping in class Disruption Negativity Making up points bring a snack for all (with advance permission) write a positive letter to Sra. Kameya
Line up your flashcards Can I use the verb “tener” to say what people have? Flashcard test Line up your flashcards Yo tengo nosotros tenemos (I have) (you have) (he has) (she has) (you polite) have (we have) (you all have) (they have) (you all polite) have Tú tienes vosotros tenéis Él ella usted tiene ellos ellas ustedes tienen
He has a dog. Él tiene un perro.
We have… tenemos perros. Nosotros
She has a dog. Ella tiene un perro.
I have… Yo tengo un perro.
They have... Ellos tienen perros.
You have a dog. Tú tienes un perro.
Use headphones (yours or the class headsets) Can I use the verb “tener” to say what people have? 1. Flashcard test Have your flashcards ready Be ready to test when teacher calls you DuoLingo.com Use headphones (yours or the class headsets) Take notes Stay on task, get as far as you can Submit your progress or notes to Campus assignment called “2.9 DuoLingo progress”
Salida Can I use the verb “tener” to say what people have? In English: What do you think is your strongest point in Spanish? (reading, speaking, grammar, vocabulary, pronunciation) What would you like to practice more as a class?
Entrada Write the dates in Spanish: Remember: el ____ de (month) Can I use the verb “tener” to say what people have? Entrada Write the dates in Spanish: Remember: el ____ de (month) May 1st June 7th Nov. 29th Jan. 11th
Encargado/a… Buenos días. Buenos días. ¿Cómo estás? Estoy… ¿Qué día es hoy? Hoy es … ¿Qué fecha es? Es el 10 de …
G: Objectivos Can I use the verb “tener” to say what people have? Flashcard test Can I learn Spanish from the computer? Agenda A: Entrada, Review tener N: Flashcard test A: DuoLingo---submit a pic or notes of progress G: Salida
Más Práctica p. 29 Actividad 11 Yo Mi papá Mi mamá tengo Ellos tiene Can I use the verb “tener” to say what people have? Más Práctica p. 29 Actividad 11 ¿Tienes una familia grande? Yo Mi papá Mi mamá Ellos Estela y yo (nosotros) Otras primas mi primos nosotros en mi familia ¿Y tú? tengo tiene tienen tenemos tienes
Line up your flashcards Can I use the verb “tener” to say what people have? Flashcard test Line up your flashcards Yo tengo nosotros tenemos (I have) (you have) (he has) (she has) (you polite) have (we have) (you all have) (they have) (you all polite) have Tú tienes vosotros tenéis Él ella usted tiene ellos ellas ustedes tienen
Use headphones (yours or the class headsets) Can I use the verb “tener” to say what people have? 1. Flashcard test Have your flashcards ready Be ready to test when teacher calls you DuoLingo.com Use headphones (yours or the class headsets) Take notes Stay on task, get as far as you can Submit your progress or notes to Campus assignment called “2.9 DuoLingo progress”
Salida Write the missing months in Spanish: Can I use the verb “tener” to say what people have? Salida Write the missing months in Spanish: enero, febrero, ________, abril, mayo, _________ julio, ________, septiembre, ___________, __________, diciembre
How much have I learned up to now? Can I recognize numbers 1-70 in Spanish? 10 diez 20 veinte 30 treinta 40 cuarenta 50 cincuenta 60 sesenta 70 setenta 80 ochenta 90 noventa 100 cien Lotería
Entrada Sign the other person’s entrada. Can I use the verb “tener” to say what people have? Prepare for test tomorrow Speak to someone in Spanish for 2 minutes. See if you can sustain a conversation for 2 minutes without any English! ¿Cómo estas? ¿Cómo te llamas? ¿Te gusta…? ¿Eres un chico? ¿Cómo se llama tu hermano? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Dónde vives? etc. Sign the other person’s entrada. Write in English: Did your partner improve since last time? What did he/she do well? What needs improvement? Tarea: Más Práctica p. 31 - 32
Entrada 1. 2. 3. 4. 5. Lunch 6. 7. In English, list your classes. How do I say school subjects in Spanish? In English, list your classes. 1. 2. 3. 4. 5. Lunch 6. 7. No hay tarea de hoy.
Encargado/a… Buenos días. Buenos días. ¿Cómo estás? Estoy… ¿Qué día es hoy? Hoy es … ¿Qué fecha es? Es el 11 de …
G: Objectivos How do I say school subjects in Spanish? Agenda A: Entrada N: School subject vocabulary A: Subject vocab activity G: Salida
How do I say school subjects in Spanish?
How do I say school subjects in Spanish?
How do I say school subjects in Spanish?
How do I say school subjects in Spanish? El español
How do I say school subjects in Spanish?
How do I say school subjects in Spanish?
How do I say school subjects in Spanish?
How do I say school subjects in Spanish?
How do I say school subjects in Spanish?
las matemáticas las ciencias el inglés el español How do I say school subjects in Spanish? las matemáticas las ciencias el inglés el español los estudios sociales el arte la computación la educación física la música
¿Tienes clase de _____? Collect 3 pairs! Sí, tengo. No, no tengo. How do I say school subjects in Spanish? Collect 3 pairs! ¿Tienes clase de _____? Sí, tengo. No, no tengo. español estudios sociales ciencias inglés arte computación música matemáticas educación física
Salida How do I say school subjects in Spanish? List as many of your classes in Spanish as possible. Lunch is “almuerzo” 1. 2. 3. 4. Almuerzo 5. 6. 7.
Entrada math physical education social studies Spanish class science What are the most popular school subjects in our class? Write the Spanish for the following school subjects: math physical education social studies Spanish class science No hay tarea para hoy
Encargado/a… Buenos días. ... ¿Cómo estás? Estoy… ¿Qué día es hoy? Hoy es … ¿Qué fecha es? Es el 12 de …
G: Objectivos What are the most popular school subjects in our class? Agenda A: Entrada N: Why you like or hate a class A: Entrevista G: Salida
las matemáticas el español las ciencias el inglés What are the most popular school subjects in our class? las matemáticas las ciencias el español el inglés los estudios sociales el arte la computación la educación física la música
difícil fácil aburrido interesante divertido How can I compare sports in Spanish? difícil fácil aburrido interesante divertido
No me gusta nada … porque es … Odio … porque es … Me gusta … porque es … Me encanta … porque es… No me gusta nada … porque es … Odio … porque es … Detesto … porque es … fácil aburrido divertido interesante difícil
Salida ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Por qué? Answer the questions in Spanish: ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Por qué? Mi clase favorita es… porque… ¿Te gusta la clase de estudios sociales? ¿Por qué?
Me encanta la clase de … porque… Entrada Can I learn Spanish from the computer? What class do you like and why? What class do you hate and why? Me encanta la clase de … porque… Odio la clase de … porque … Tarea de hoy: Subjects interview graph
Encargado/a… Buenos días. ... ¿Cómo estás? Estoy… ¿Qué día es hoy? Hoy es … ¿Qué fecha es? Es el 12 de …
G: Objectivos How can I say my “favorite” things? Agenda A: Entrada N: Why you like or hate a class A: Entrevista, tarea G: Salida
¿Te gusta la clase de _____? Can I graph what subjects are most popular? ¿Te gusta la clase de _____? Sí, me gusta porque es… No, no me gusta porque es… los estudios sociales las ciencias el arte el inglés clase de español las matemáticas la computación la educación física la música ¿Cuál es tu clase favorita?
No me gusta nada … porque es … Odio … porque es … Me gusta … porque es … Me encanta … porque es… No me gusta nada … porque es … Odio … porque es … Detesto … porque es … fácil aburrido divertido interesante difícil
How do I say my “favorite”? Stamp for Monday Choose 7 subjects and write like/don’t like sentences giving reasons why. Me gusta … porque es … Me encanta … porque es… No me gusta nada … porque es … Odio … porque es … Detesto … porque es … fácil interesante aburrido divertido difícil
Salida 1. Cuál es tu música favorita? Mi música favorita es… How do I say my “favorite”? Answer the questions in Spanish: 1. Cuál es tu música favorita? Mi música favorita es… 2. ¿Cuál es tu restaurante favorito? Mi restaurante favorito es…
What are the most popular school subjects in our class?
What are the most popular school subjects in our class?
What are the most popular school subjects in our class?
What are the most popular school subjects in our class?
What are the most popular school subjects in our class?
What are the most popular school subjects in our class?
lectura química geografía historia biología cocina What are the most popular school subjects in our class? lectura química geografía historia biología cocina
¿Te gusta la clase de _____? Can I graph what subjects are most popular? What is a “quinceniera”? ¿Te gusta la clase de _____? Sí, me gusta. No, no me gusta. los estudios sociales las ciencias el arte el inglés clase de español las matemáticas la computación cocina biología la educación física la música ¿Cuál es tu clase favorita?
Entrada cooking 3. biology chemistry 4. history Can I learn Spanish from the computer? Write the Spanish for these classes: cooking 3. biology chemistry 4. history Tarea de hoy: Subjects interview graph
Salida Can I learn Spanish from the computer? What is the mistake in each sentence? Explain in English, or write the correct sentence in Spanish. Me gusto la clase de español. Mi favorita clase es cocina. Tienes clase de ciencias?