Entrada ¿Cuántos años tienes? Tengo…

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Advertisements

El horario. El horario El Almuerzo La clase Arte.
Capítulo 3- Primer Paso ¿Qué materias tienes?
Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.
¿Qué materias estudias?
Tu día en la escuela Spanish One Vocabulary ch.2A.
Me at School Warm-up:organize in 2 groups the answers
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
¿Quién eres? Who are you?.
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Unidad 9 Preguntas Unit 2ª Questions.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Entrada Answer the questions about people’s ages. 1.¿Cuántos años tienes? Tengo… 2.¿Cuántos años tiene tu padre? Tiene… 3.¿Cuántos años tiene tu madre?
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Entrada trece nueve veintidós quince once diez
Encargado/a… Buenos días. … ¿Cómo estás? Estoy… ¿Qué día es hoy? Hoy es ... ¿Qué fecha es? Es el 26 de ...
Entrada Write the Spanish: (look at your song vocab for help) 1.I don’t have money. 2.I don’t have a car. 3.I don’t have an airplane. 4.I have love in.
Entrada Conjugate this –ar verb: tomar = to drink yonosotros túvosotros él, ella usted ellos, ellas, uds. How can I use –er verbs?
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Entrada How do you say these verbs in Spanish? See how many you remember! No hay tarea para hoy How can I say how often I do.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Ahora Mismo 10Revisa los errores del vocbulario… (Correct the mistakes) Hay 10 errores. –El almuerzo = recess –Las sciencias sociales = social studies.
Completa y responde las preguntas: (Complete and answer the phrases) 1. ¿____ hora es? _______________________________ 2. ¿________ estudiantes hay? (…are.
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 28 de octubre Toma asiento
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vocabulario C3P1. el almuerzo el arte las ciencias.
Español 1 5 de noviembre de La Campana Hoy es jueves el 5 de noviembre de  La chica es alta y delgada. Ella tiene el pelo rubio que es muy.
El Instituto OBJETIVO: Aprender las asignaturas. What do these words mean? las ciencias la tecnología la educación física el francés la geografía la historia.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
Mi colegio y mis opiniones el colegio - school la clase- class el profesór/la profesora - teacher matemática - maths geografía – geography historia - history.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Entrada 1. to eat 2.to read 3.to drink 4. to dance 1. to eat 2.to read 3.to drink 4. to dance ¿Cómo se dice? How do you say the following in Spanish?
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Entrada 1.Dec. 3rd 2.Oct. 31st 3.Jan. 15th 1.Dec. 3rd 2.Oct. 31st 3.Jan. 15th Write the dates in Spanish: Ex. el 11 de marzo.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
TARGET: I CAN SAY AND WRITE THE DAYS OF THE WEEK AND THE MONTHS OF THE YEAR IN SPANISH. WARM UP: For each of these sentences, decide whether you need.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Transcripción de la presentación:

Entrada ¿Cuántos años tienes? Tengo… Can I use the verb “tener” to say what people have?  Entrada Answer the questions about people’s ages. ¿Cuántos años tienes? Tengo… ¿Cuántos años tiene tu padre? Tiene… ¿Cuántos años tiene tu madre? ¿Cuántos años tiene tu hermano? No hay tarea para hoy

Encargado/a… Buenos días. Buenos días. ¿Cómo estás? Estoy… ¿Qué día es hoy? Hoy es … ¿Qué fecha es? Es el 9 de …

G: Objectivos Can I use the verb “tener” to say what people have? Flashcard test Can I learn Spanish from the computer? Agenda A: Entrada, Review tener N: Flashcard test A: DuoLingo---submit a pic or notes of progress G: Salida

Participation Points 100 pts. Lose 10 points for misuse of technology (games, cell phone) sleeping in class Disruption Negativity Making up points bring a snack for all (with advance permission) write a positive letter to Sra. Kameya

Line up your flashcards Can I use the verb “tener” to say what people have?  Flashcard test Line up your flashcards Yo tengo nosotros tenemos (I have) (you have) (he has) (she has) (you polite) have (we have) (you all have) (they have) (you all polite) have Tú tienes vosotros tenéis Él ella usted tiene ellos ellas ustedes tienen

He has a dog. Él tiene un perro.

We have… tenemos perros. Nosotros

She has a dog. Ella tiene un perro.

I have… Yo tengo un perro.

They have... Ellos tienen perros.

You have a dog. Tú tienes un perro.

Use headphones (yours or the class headsets) Can I use the verb “tener” to say what people have?  1. Flashcard test Have your flashcards ready Be ready to test when teacher calls you DuoLingo.com Use headphones (yours or the class headsets) Take notes Stay on task, get as far as you can Submit your progress or notes to Campus assignment called “2.9 DuoLingo progress”

Salida Can I use the verb “tener” to say what people have?  In English: What do you think is your strongest point in Spanish? (reading, speaking, grammar, vocabulary, pronunciation) What would you like to practice more as a class?

Entrada Write the dates in Spanish: Remember: el ____ de (month) Can I use the verb “tener” to say what people have?  Entrada Write the dates in Spanish: Remember: el ____ de (month) May 1st June 7th Nov. 29th Jan. 11th

Encargado/a… Buenos días. Buenos días. ¿Cómo estás? Estoy… ¿Qué día es hoy? Hoy es … ¿Qué fecha es? Es el 10 de …

G: Objectivos Can I use the verb “tener” to say what people have? Flashcard test Can I learn Spanish from the computer? Agenda A: Entrada, Review tener N: Flashcard test A: DuoLingo---submit a pic or notes of progress G: Salida

Más Práctica p. 29 Actividad 11 Yo Mi papá Mi mamá tengo Ellos tiene Can I use the verb “tener” to say what people have?  Más Práctica p. 29 Actividad 11 ¿Tienes una familia grande? Yo Mi papá Mi mamá Ellos Estela y yo (nosotros) Otras primas mi primos nosotros en mi familia ¿Y tú? tengo tiene tienen tenemos tienes

Line up your flashcards Can I use the verb “tener” to say what people have?  Flashcard test Line up your flashcards Yo tengo nosotros tenemos (I have) (you have) (he has) (she has) (you polite) have (we have) (you all have) (they have) (you all polite) have Tú tienes vosotros tenéis Él ella usted tiene ellos ellas ustedes tienen

Use headphones (yours or the class headsets) Can I use the verb “tener” to say what people have?  1. Flashcard test Have your flashcards ready Be ready to test when teacher calls you DuoLingo.com Use headphones (yours or the class headsets) Take notes Stay on task, get as far as you can Submit your progress or notes to Campus assignment called “2.9 DuoLingo progress”

Salida Write the missing months in Spanish: Can I use the verb “tener” to say what people have?  Salida Write the missing months in Spanish: enero, febrero, ________, abril, mayo, _________ julio, ________, septiembre, ___________, __________, diciembre

How much have I learned up to now? Can I recognize numbers 1-70 in Spanish? 10 diez 20 veinte 30 treinta 40 cuarenta 50 cincuenta 60 sesenta 70 setenta 80 ochenta 90 noventa 100 cien Lotería

Entrada Sign the other person’s entrada. Can I use the verb “tener” to say what people have?  Prepare for test tomorrow Speak to someone in Spanish for 2 minutes. See if you can sustain a conversation for 2 minutes without any English! ¿Cómo estas? ¿Cómo te llamas? ¿Te gusta…? ¿Eres un chico? ¿Cómo se llama tu hermano? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Dónde vives? etc. Sign the other person’s entrada. Write in English: Did your partner improve since last time? What did he/she do well? What needs improvement? Tarea: Más Práctica p. 31 - 32

Entrada 1. 2. 3. 4. 5. Lunch 6. 7. In English, list your classes. How do I say school subjects in Spanish? In English, list your classes. 1. 2. 3. 4. 5. Lunch 6. 7. No hay tarea de hoy.

Encargado/a… Buenos días. Buenos días. ¿Cómo estás? Estoy… ¿Qué día es hoy? Hoy es … ¿Qué fecha es? Es el 11 de …

G: Objectivos How do I say school subjects in Spanish? Agenda A: Entrada N: School subject vocabulary A: Subject vocab activity G: Salida

How do I say school subjects in Spanish?

How do I say school subjects in Spanish?

How do I say school subjects in Spanish?

How do I say school subjects in Spanish? El español

How do I say school subjects in Spanish?

How do I say school subjects in Spanish?

How do I say school subjects in Spanish?

How do I say school subjects in Spanish?

How do I say school subjects in Spanish?

las matemáticas las ciencias el inglés el español How do I say school subjects in Spanish? las matemáticas las ciencias el inglés el español los estudios sociales el arte la computación la educación física la música

¿Tienes clase de _____? Collect 3 pairs! Sí, tengo. No, no tengo. How do I say school subjects in Spanish? Collect 3 pairs! ¿Tienes clase de _____? Sí, tengo. No, no tengo. español estudios sociales ciencias inglés arte computación música matemáticas educación física

Salida How do I say school subjects in Spanish? List as many of your classes in Spanish as possible. Lunch is “almuerzo” 1. 2. 3. 4. Almuerzo 5. 6. 7.

Entrada math physical education social studies Spanish class science What are the most popular school subjects in our class? Write the Spanish for the following school subjects: math physical education social studies Spanish class science No hay tarea para hoy

Encargado/a… Buenos días. ... ¿Cómo estás? Estoy… ¿Qué día es hoy? Hoy es … ¿Qué fecha es? Es el 12 de …

G: Objectivos What are the most popular school subjects in our class? Agenda A: Entrada N: Why you like or hate a class A: Entrevista G: Salida

las matemáticas el español las ciencias el inglés What are the most popular school subjects in our class? las matemáticas las ciencias el español el inglés los estudios sociales el arte la computación la educación física la música

difícil fácil aburrido interesante divertido How can I compare sports in Spanish? difícil fácil aburrido interesante divertido

No me gusta nada … porque es … Odio … porque es … Me gusta … porque es … Me encanta … porque es… No me gusta nada … porque es … Odio … porque es … Detesto … porque es … fácil aburrido divertido interesante difícil

Salida ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Por qué? Answer the questions in Spanish: ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Por qué? Mi clase favorita es… porque… ¿Te gusta la clase de estudios sociales? ¿Por qué?

Me encanta la clase de … porque… Entrada Can I learn Spanish from the computer? What class do you like and why? What class do you hate and why? Me encanta la clase de … porque… Odio la clase de … porque … Tarea de hoy: Subjects interview graph

Encargado/a… Buenos días. ... ¿Cómo estás? Estoy… ¿Qué día es hoy? Hoy es … ¿Qué fecha es? Es el 12 de …

G: Objectivos How can I say my “favorite” things? Agenda A: Entrada N: Why you like or hate a class A: Entrevista, tarea G: Salida

¿Te gusta la clase de _____? Can I graph what subjects are most popular? ¿Te gusta la clase de _____? Sí, me gusta porque es… No, no me gusta porque es… los estudios sociales las ciencias el arte el inglés clase de español las matemáticas la computación la educación física la música ¿Cuál es tu clase favorita?

No me gusta nada … porque es … Odio … porque es … Me gusta … porque es … Me encanta … porque es… No me gusta nada … porque es … Odio … porque es … Detesto … porque es … fácil aburrido divertido interesante difícil

How do I say my “favorite”? Stamp for Monday Choose 7 subjects and write like/don’t like sentences giving reasons why. Me gusta … porque es … Me encanta … porque es… No me gusta nada … porque es … Odio … porque es … Detesto … porque es … fácil interesante aburrido divertido difícil

Salida 1. Cuál es tu música favorita? Mi música favorita es… How do I say my “favorite”? Answer the questions in Spanish: 1. Cuál es tu música favorita? Mi música favorita es… 2. ¿Cuál es tu restaurante favorito? Mi restaurante favorito es…

What are the most popular school subjects in our class?

What are the most popular school subjects in our class?

What are the most popular school subjects in our class?

What are the most popular school subjects in our class?

What are the most popular school subjects in our class?

What are the most popular school subjects in our class?

lectura química geografía historia biología cocina What are the most popular school subjects in our class? lectura química geografía historia biología cocina

¿Te gusta la clase de _____? Can I graph what subjects are most popular? What is a “quinceniera”? ¿Te gusta la clase de _____? Sí, me gusta. No, no me gusta. los estudios sociales las ciencias el arte el inglés clase de español las matemáticas la computación cocina biología la educación física la música ¿Cuál es tu clase favorita?

Entrada cooking 3. biology chemistry 4. history Can I learn Spanish from the computer? Write the Spanish for these classes: cooking 3. biology chemistry 4. history Tarea de hoy: Subjects interview graph

Salida Can I learn Spanish from the computer? What is the mistake in each sentence? Explain in English, or write the correct sentence in Spanish. Me gusto la clase de español. Mi favorita clase es cocina. Tienes clase de ciencias?