Study Island Mrs. Kleiner & Ms. Monje Back to School Night-Fall 2014.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las obligaciones.
Advertisements

Los Verbos Irregulares en el Presente
John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Gustar- To like (to please)
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
PRUEBA DE UBICACION PARA HISPANOHABLANTES
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Back to School Night Stella Middle Charter Academy Mr. Walder September 15, 2011.
Telling Time.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Capítulo 1 Tema: Qué te gusta hacer? Presentadores : ________________________________________________ Vocabulary – pg. 46 Infinitives – pg. 32 Negatives.
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
“C ONOCER ” Y LA “ A PERSONAL ” “Conocer”and the “personal a”
Please sign up for your presentation.. ALC 47 ¿Cuáles son las nueve bebidas?
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Storyboard guión gráfico Public Service Announcement Anuncio de servicio público.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Objective: Read the sentence in Spanish & conjugate the verb appropriately. Then translate the full sentence to English. Students play in groups of 2-5.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Rogers School District When: Saturday, October 25th Time: 9 am to 2 pm Where: Annex-2922 South First Street, Rogers Paper work will be done at the clinic;
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
Getting Started Download the App from Google Play or the App Store Descarga la App de Google Play o en el App Store Open the App and choose the school(s)
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Study Island Mrs. Kleiner & Ms. Monje Back to School Night-Fall 2014

Agenda/ Horario 1.Study Island Promotion Goal 2.SMCA Study Island Procedures 3.Study Island Navigation 4.Q & A 5.Study Island Practice Session 1.Study Island- la meta para promoción 2.Procedimientos de SMCA Study Island 3.La navigación de el programa de Study Island 4.Preguntas y Respuestas 5.Una oportunidad para practicar con el programa 2

Objective/ Objetivo Parents will be able to understand SMCA’s Study Island program and support their students in completing Blue Ribbons in each subject. Los padres podrán entender el programa de Study Island que tenemos en SMCA y tambien podrán apoyar a sus estudiantes en completar los listones azules en cada tema. 3

Study Island Promotion goal/ La meta de Study Island Study Island (SI) is a standards based, online practice program Each subject has its own work in the form of quizzes Students need to earn 80% of their Blue Ribbons Study Island es un programa de computadora que está en el Internet Cada tema tiene tarea en la forma de pruebas y preguntas Estudiantes tienen que completar 80% de los listones azules 4

Study Island Promotion goal/ La Meta Students must complete 80% of their Study Island (SI) in each academic subject to earn the Study Island promotion goal: – Math (CA CCSS) – ELA (CA CCSS) – Science – History Nuestros estudiantes tienen que completar 80% de los listones azules en cada tema para ganar esta meta: -Matemáticas -Inglés -Ciencias -Historia 5

Earning blue ribbons/ Para ganar listones azules Each topic on SI has its own passing percentage. Underneath the section titled “Passing Goal Items: Score”, students are able to see the number of questions needed and passing percentage needed to earn a blue ribbon Cada tarea en cada tema tiene su propio porcentaje. Debajo de la sección que se llama “Passing Goal Items: Score,” pueden ver cuantas preguntas necesita completar y el porcentaje para pasar y completar el listón azul 6

E ARNING B LUE R IBBONS /P ARA C OMPLETAR LISTONES AZULES 7

Blue ribbon vs. White ribbon/ Listones azules vs. Listones blancos When students pass a SI topic, they earn a Blue Ribbon When students struggle on a SI topic, SI will automatically bump students down to a lower grade level Students must work their way back up to grade level by earning White Ribbons Cuando estudiantes pasan una tarea en Study Island, agarran un listón azul Pero, cuando tienen dificultades en una tarea, y no pueden pasar, el programa automáticamente va a bajar a su estudiante a un nivel más básico Estudiantes tienen que trabajar más para agarrar un listón blanco primero, y eventualmente un azul 8

A N EXAMPLE / P OR EJEMPLO 9

Study Island Reminders/ Recordatorios Students must complete at least 10 practice problems during one SI session Estudiantes tienen que completar por lo menos diez preguntas en cada tarea, en cada tema 10

S TUDY I SLAND Computer username: student Computer password: student Username: Stella Student Password: welcome 11

Practice session/ Oportunidad para practicar If you would like to try logging in, you are welcome to use one of the computers in the room We will provide you with your student’s login information so that you can check their assignments and make sure that they are completing their work Si quieren ver el programa, pueden usar una de las computadoras aquí Les daremos el nombre de usuario y la contraseña para que puedan chequear las tareas y asegurarse de que su estudiante las está completando 12

I NFORMATION /I NFORMACIÓN Y OLISMA M ONJE (H ISTORY /H ISTORIA ) - BRIGHTSTARSCHOOLS. ORG E RIN K LEINER (S CIENCE /C IENCIAS ) - BRIGHTSTARSCHOOLS. ORG 13