Avances del primer año del Proyecto Basal S cience T echnology E ngineering M ath Avances del primer año del Proyecto Basal S cience T echnology E ngineering.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué materias estudias?
Advertisements

WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
TENER +QUE+INFINITIVE. chart for tener SINGULARPLURAL 1 ST PERSONTENGOTENEMOS 2 ND PERSONTIENESXXX 3 RD PERSONTIENETIENEN.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Ms. Joyce Dual Language Teacher Language Arts/Spanish/Social Studies Robert Frost Junior High School
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Back to School Night Stella Middle Charter Academy Mr. Walder September 15, 2011.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
El enfoque AICLE: La planificación en EP
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Propuesta Estudio de Clases con Apoyo TIC Propuesta Estudio de Clases con Apoyo TIC Roberto Araya
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Las Clases. Las lenguas La clase de español La clase de francés La clase de inglés.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¿Cómo se dice en español? I never order tuna. You never order salad. Would you like something for dessert? (use desear) Could you bring me the dessert?
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
El calendario y la fecha. el lunesel martesel miércoles el juevesel viernes el sábadoel domingo  days of the week are not capitalized  all days are.
The verb Tener English Grammar Connection: Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action. For example, the English verb.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Hoy es lunes el treinta de noviembre HAGAN AHORA: Fill in the blank with the correct form of the verb 1.En la clase de español, yo ____________ (hablar)
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
BIENVENIDOS A LA CLASE DE ESPAÑOL Miss Fairchild.
English Lesson 4.
U.S. Colleges and Universities Prepared by Danny Hirsch November 24, 2015.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
1EE 2.2. Where have we already seen “estar?” -¿Cómo estás? -Estoy … (bien/ así, así/ mal)  We’ve already used estar to talk about ___________.  In this.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Días y meses Complete the activities on the following slides! If you are lost, try reading the directions! Then ask a neighbor! Then ask Señor Dean!
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Introducing the math power book!
use me gusta to say you like something
Transcripción de la presentación:

Avances del primer año del Proyecto Basal S cience T echnology E ngineering M ath Avances del primer año del Proyecto Basal S cience T echnology E ngineering M ath Carlos Aguirre, Manuel Bahamondez, Ragnar Behncke, Patricio Calfucura, Paulina Jaure Gonzalo Contador, Abelino Jimenez, Camilo Laborda, Amitai Linker, Johan van der Molen Roberto Araya, Pablo Dartnell, Raúl Gormaz, Jorge Soto-Andrade

 1. Objetivos específicos de la línea para el primer año 2. Actividades principales realizadas durante este primer año 3. Redes internacionales generadas 4. Resultados logrados en los ámbitos de: a) investigación (hallazgos, publicaciones, congresos y conferencias, tesis, investigadores visitantes, postdoctorantes, etc) b) transferencia y proyectos desarrollados con el sistema escolar c) difusión d) otros

 1. Objetivos específicos de la línea para el primer año “If you read this before 9am today Friday (22 nd /11) could you tell me how you analysed the data in the paper you have coming out in the lectures in Artificial Intelligence. I want to report briefly about this research but have not been able to find a fulltext version on line”. - Mike Lawson

 2. Actividades principales realizadas durante este primer año ← ← Mike Lawson

 3. Redes internacionales generadas 6B: ¿En qué situaciones de la vida diaria utilizarías el concepto de área? Nose cuando compra algo muy grande cuando hay un perimetro *-­* terreno en el sur es el consepto que uso cuando haga una pieza cuando compro fruta co mis jugetes o autos hootwels NUNCA POR QUE NO Y QUE PASA Tailandia, Japón, Corea del Sur Finlandia, Alemania, Michigan

 4. Resultados logrados en los ámbitos de: a) investigación (hallazgos, publicaciones, congresos y conferencias, tesis, investigadores visitantes, postdoctorantes, etc)  District improved 0.33 sd in SIMCE math  while country only 0.11 sd  matched control 0.07 sd 43 fourth grade classes, studetns, 1 millon excercises completed 4 years 36 fourth graders, 2 months, every day, all day 26,936 faces analyzed - Mike Lawson Slavin et al., Johns Hopkins, US: 0.19 sd Banerje et al, MIT, India: 0.39 sd Lai et al, Stanford,China: 0.14 & 0.16 sd

 4. Resultados logrados en los ámbitos de: a) investigación (hallazgos, publicaciones, congresos y conferencias, tesis, investigadores visitantes, postdoctorantes, etc) Projected Total with Funding from this Contest plus other Sources INDICATORS BASELINE (average of last 3 years) YEAR 1YEAR 2YEAR 3YEAR 4YEAR 5 Baseline+Year 1 Incremental production Baseline+Year 2 Incremental production Baseline+Year 3 Incremental production Baseline+Year 4 Incremental production Baseline+Year 5 Incremental production Number of ISI publications Number of non-ISI publications ISI, submitted Book chapter, in progress Book chapter, in press

 4. Resultados logrados en los ámbitos de: b) transferencia y proyectos desarrollados con el sistema escolar Opportunities to Learn (OTL) Causality between curriculum components Impact of delay Activity during sessions - Mike Lawson

 4. Resultados logrados en los ámbitos de: c) difusión c) difusión 2014, OCDE Center for Educational Research and Innovation (CERI) TORNEOS, selected example from 71 programms in 63 countries, Stéphan Vincent-Lacrin 2014, University of Stockholm: GOLD – MINE project - Staffan Selander, Director, Interaction Design and Learning Unit, Dept. of Computer Sciences. 2015, InterAmerican Development Bank: Promising models using ICT “This is the most directly useful of the chapters I have seen... This is a delightful down-to- earth report on a clearly promising approach.” - Robert Slavin, Director of the Center for Research and Reform in Education at Johns Hopkins University 2014, Fondef AutoSoporte – Tsukuba, estudio de clases, 500 docentes 2014, Futuro del Trabajo y Educación, LTI-CMU, Pellegrino, Presidente Educ. Muniipal. - Mike Lawson

 4. Resultados logrados en los ámbitos de: d) Otros 7 th graders at Santa Rita, a low SES elementary school, at La Pintana 9 th graders at the Junior high school associated to Tsukuba University, Japan “From now on, I would like to study not only to learn mathematics, but also in order to use it in the future”. - Yamamoto 9th grade student Junior High School associated to Tsukuba University, Japan

Carlos Aguirre, Manuel Bahamondez, Ragnar Behncke, Patricio Calfucura, Paulina Jaure Gonzalo Contador, Abelino Jimenez, Camilo Laborda, Amitai Linker, Johan van der Molen Roberto Araya, Pablo Dartnell, Raúl Gormaz, Jorge Soto-Andrade S cience T echnology E ngineering M ath