Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has five pencils. ______________________________. 2. I have a clock. ______________________________. 3. We have.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es martes el ocho de enero ¿Qué hay en tu cuarto? Write 3 sentences about your room. Escriba tres oraciones sobre tu dormitorio. Use Hay.
Advertisements

Para Empezar Hoy es lunes el veintiocho de enero ¿Qué hay en un cuarto de baño? What is in a bathroom. Write 3 complete sentences. Use hay + item + room.
John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
Pensamientos Agarre las instrucciones para el proyecto “cuaderno de mi fiesta ideal” y escriba en su agenda una pregunta que tiene sobre el proyecto. Get.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Label the following bedroom objects in Spanish
¡Hola! Bienvenidos a mi casa!!!
Unidad 5, Lección 1 Español 2
la bandera flag el cartel poster la computadora computer.
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1. El objetivo:  SWBAT describe the contents of their rooms.  SWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su,
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
CAPÍTULO 2 Español 1. Capítulo 2 2.1: Indefinite articles 2.1: Singular nouns  Plural nouns 2.2: “Hay” (there is; there are) 2.2: mucho vs. cuánto 2.3:
¡Organízate!.
HACER AHORA:Answer the following questions. 1.¿Qué tienes? (a poster) 2.¿Qué tiene Raul? (a magazine) 3.¿Qué tienen Marta y Luis? (some plants) 4.¿Qué.
Bellwork: Wednesday, 10/16/13 1.Take out your school nouns list. 2.Take out a pen/pencil. I will return your Body Nouns Test and give you your current.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
3.2 Possessive Adjectives
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
El cuarto/ dormitorio The room. La mesita The nightstand / side table.
12/11/20091 Capítulo 2 – Segundo Paso: Bedroom Vocabulary Página 52.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
Mi dormitorio My bedroom
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
Unit 4 Project En la casa. Today’s Agenda Today you will be writing your rough draft for the Unit 4 project. You must have 5 sentences for each room of.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Belanova – Baila mi corazón Las partes del cuerpo repaso Dibuja una person en tu diario y escribe las partes del cuerpo: – La cabeza la mano – el pelo,
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Español 1 Vocabulario 2A Primer Paso. Vocabulario 2 A, Primer Paso Talking about what you want and need.
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
Tu sala de clases Capitulo 2B.
Spanish I 1B Day 30.
Repaso A.  You use possessive adjectives to tell what belongs to someone or to show relationships.  In English, the possessive adjectives are my, your,
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Chapter 6A En mi dormitorio.  I can talk about my bedroom.  I can describe bedroom items and electronic equipment.  I can identify adjectives to describe.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Hagan ahora: Answer questions in complete sentences in Spanish. 1.¿Quién es tu profesor(a) de matemáticas? 2. ¿Cómo es la clase de inglés? 3.¿A qué hora.
Spanish 2 Speaking 1A.1 Describe en español con tu compañero/a de clase.
Hoy es martes Es el 13 de octubre del 2011 ¿Qué hay en la clase? COPIE y escribe el número en español : a. Hay ___________ estudiantes en la clase b.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
1. Where are you going? -class, the office, the library, the park, the train, home 2. What do you have there? -a book, a flower, a letter, my homework,
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
yo mi padre mi prima mis padres mis primas
Describing the contents of your room Chapter 2.2.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1 El objetivo:  YWBAT describe the contents of your room.  YWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su, mis,
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hagan ahora: (Do Now)
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Chapter 4 grammar Indefinite articles Cuánto, mucho And poco 1.
Describing The Contents of Your Room Chapter 2.2.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Hoy: Para Empezar conjuegan: “tener” en todas las formas. Repaso de Vocabulario Tener: las conjugaciones Cuánto y Mucho Actividad Prueba: el 15 de octubre.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Prueba: ¡hoy! Hoy: Para Empezar Traducen: I need many things!
3) A bed; some beds 4) a poster; some posters 5) a table; some tables
Vocabulario de Capítulo 2:
Transcripción de la presentación:

Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has five pencils. ______________________________. 2. I have a clock. ______________________________. 3. We have twenty two desks. ______________________________. 1

2 Capítulo 2 Segundo Paso: Objective Describing your room

3 Repaso tener= to have yo tútútútúélellaustedtengotienes tiene tiene } nosotrosvosotrosellosellasustedes } tenemostenéis tienen tienen

4 1. la puerta El cuarto de Débora 2. la ventana 4. la silla 3. el reloj 8. la lámpara 11. el cartel 10. la revista 5. la cama 12. la radio 9. el escritorio 13. la zapatilla de tenis 7. la mesa 6. el televisor 14. el armario 15. la ropa closet clothes

5 ¿Qué tienes en tu cuarto? En mi cuarto yo tengo... What do you have in your room? In my room I have….

¿Qué tienes en tu cuarto? 6 En mi cuarto yo tengo…. What do you have in your room? In my room I have….

Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has one clock. ______________________________. 2. I have two windows. ______________________________. 3. We have twenty two desks. ______________________________. 7

Haber- to have hay = there is (singular) hay = there are (plural) 8

9 El cuarto / La sala de clase HAY…… NO HAY…. Which of the things in Débora’s room are also found in this classroom? Make two lists, one showing how many there are (hay) of each item, and another one showing what isn’t in the classroom (no hay).

10 Possessive Adjectives my your (informal) his/hers/your (formal) ourstheirmi(s)tu(s)su(s)nuestro/anuestros/as su (s)

11 Finding out/Describing your room ¿Qué hay en tu cuarto? ¿Qué hay en tu cuarto? What is there in your room? ¿Qué tienes en tu cuarto? ¿Qué tienes en tu cuarto? What do you have in your room? Hay libros y cuadernos en mi cuarto. Hay libros y cuadernos en mi cuarto. There are books and notebooks in my room. There are books and notebooks in my room. Tengo un televisor y una cama en mi cuarto. Tengo un televisor y una cama en mi cuarto. I have a television set and a bed in my room.

12 Partner Activity With a partner take turns asking each other about what’s in your rooms. Use both questions from your notes… With a partner take turns asking each other about what’s in your rooms. Use both questions from your notes… ¿Qué hay en tu cuarto? ¿Qué hay en tu cuarto? Hay libros y cuadernos en mi cuarto. ¿Qué tienes en tu cuarto? Tengo un televisor y una cama en mi cuarto.

13 La tarea: (Proyecto) 1. Take a picture of your room. Underneath your picture write at least 5 sentences describing your room. Be sure to include colors. Be descriptive and creative! Begin your description with Begin your description with En mi cuarto hay… En mi cuarto hay…Ejemplo: En mi cuarto hay una cama, tres ventanas, y una lámpara blanca. Tengo unas carpetas, unos libros, y unos cuadernos. Tengo una mesa y una silla. Necesito un televisor. Tengo un reloj. ¡Me gusta el cuarto!