Martes, el dos de Junio de 2015 Learning Objective: To talk about a disastrous past holiday using the imperfect tense and “había” (there were/was). Success.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Making complaints in a hotel GCSE Spanish
Advertisements

Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Essential Questions for Ch. 7.2 How do we express our daily personal care routine? How can we use reflexive verbs & reflexive pronouns?
Ven conmigo 2 Capítulo 7 El imperfecto.  You have already learned the preterite tense, which is used to describe events that started and finished in.
Hoy es jueves. Es el 30 de enero del 2014 ¿Cómo le explicas un problema al gerente del hotel? ESCRIBA en inglés 1. la cama 2. las toallas 3. la ventana.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
I’d like a room for four nights Q U H P C N Ask if the room has a shower T U D Find out how much breakfast costs C C E D Say you’d like a room with one.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Speaking Accuracy Practice Past Tense Sentences Taking a Trip – Español 2 Materials: Whiteboard Marker Eraser Your own notes.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
WALT: LA ESCUELA DEL PASADO WILF 1: To be able to talk about the past using “era” and “había(n)” (Level 5) WILF2: to be able to point out the main differences.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Mi dormitorio My bedroom
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has five pencils. ______________________________. 2. I have a clock. ______________________________. 3. We have.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Survival Spanish – SPA II y III
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
Daily Routine Assessment-Monday!
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
I can….  Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking how someone is, and say goodbye  Identify cognates.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.
If you won the lottery, what would you do?
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
The Subjunctive Mood. So far you have learned the “indicative” tense. This is how we express facts. The subjunctive mood is used to express... Wish Hope.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Español II, jueves, el 24 de abril Ahora mismo: For each category, write three other words that would fit. Use text p. 288 and your notes to help you:
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y8 Spanish.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Quejas en el Hotel To be able to make a complain in an hotel Grammar: The Imperfect Tense Learning Objectives Skills: Assessment: 2 minute sketch to.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
EN UN HOTEL.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Reclamaciones.
Las profesiones.
Transcripción de la presentación:

Martes, el dos de Junio de 2015 Learning Objective: To talk about a disastrous past holiday using the imperfect tense and “había” (there were/was). Success Criteria I will be able to list at least 10 problems in a past holiday. I will be able to talk about my disastrous past experience. I will be able to claim in a hotel and fill in a claim form. Vacaciones desastrosas

Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book

la duchael bañoel jabón el papel higiénico el aire acondicionado la toalla el aseo el secador la llave La lampara el ascensor la cama

FIND THESE WORDS ON THE WORDSEARCH AND THEN TRANSLATE THEM INTO ENGLISH: JLLPIYTAEPKJLVCLB SDFHDASCENSORHGUA IUOPUVBNMMÑAAAUZP ÑABACCORTINASXOZQ JODPHSPKJÑDAEQÑET AIREACONDICIONADO BOILYUUAJHKÑNBBZA OQWHPCIOLSVGHNICL NMLIÑAPASEQWRHUAL PAPGLRUGICNICOXMA ZJJIIALOLAKQRRTAY UIHEJCGBVDAEOMPAA MÑDNQHARTOYUAIFSD UIKIXASCZRÑPIGKEH YNBCVSCAEVALLAQMN KLÑOSWEIORROMSAUY

JLLPIYTAEPKJLVCLB SDFHDASCENSORHGUA IUOPUVBNMMÑAAAUZP ÑABACCORTINASXOZQ JODPHSPKJÑDAEQÑET AIREACONDICIONADO BOILYUUAJHKÑNBBZA OQWHPCIOLSVGHNICL NMLIÑAPASEQWRHUAL PAPGLRUGICNICOXMA ZJJIIALOLAKQRRTAY UIHEJCGBVDAEOMPAA MÑDNQHARTOYUAIFSD UIKIXASCZRÑPIGKEH YNBCVSCAEVALLAQMN KLÑOSWEIORROMSAUY

¿Qué perdiste? Perdí mis zapatos. Perdí mi mochila Perdí mis guantes Perdí mi cartera Perdí mi chaqueta Perdí mis gafas Perdí mi reloj Perdí mi paraguas Perdí mis llaves AB DEF GH IJ

¿Qué perdiste? Perdí mis zapatos. Perdí mi mochila Perdí mis guantes Perdí mi cartera Perdí mi chaqueta Perdí mis gafas Perdí mi reloj Perdí mi paraguas Perdí mis llaves A B D E F G H I J

Hacía demasiado frío. Hacía demasiado calor.

Me perdí. I got lost.

Habíapulgasenlacama. There were fleas in the bed

Habíacucarachasenladucha. There were cockroaches in the shower

Había Una mancha enlaalfombra. There was a stain on the carpet

Habíahormigasenelaseo. There were ants in the toilet

Había insectos enlascortinas. There were insects in the curtains

Habíahormigasenlamesa. There were ants on the table

La televisión estaba sucia. The TV was dirty

Nohabíaalfombra. There was no carpet

Nohabíaradio. There was no radio

Nohabíacortinas. There were no curtains

Elaseonofuncionaba. The toilet wasn’t working

Latelevisiónnofuncionaba. The TV did not work

Laduchanofuncionaba. The shower wasn’t working

Lacamaestabasucia. The bed was dirty

Ellavaboestabasucio. The sink was dirty

Lasábanaestabasucia. The sheet was dirty

El vocabulario  las pulgas  las cucarachas  las hormigas  fleas  cockroaches  ants

Más vocabulario 1. el agua 2. la alfombra 3. el aseo 4. las cortinas 5. la mesa 6. la ducha 7. la cama 8. el lavabo 9. la sábana  water  carpet  toilet  curtains  table  shower  bed  sink  sheet

Reading. Read the following text and answer the questions.

Important verbs when writing a claim form. HOJA DE RECLAMACIONES Había - There was/there were No había – There was no/there were no No funcionaba – It did not work Estaba – It was

La gramática  The imperfect tense  Había comes from haber (to have)  = there was/were (present tense = hay)  había habíamos  habías habíais  había había  IR verbs follow the same pattern  escribir = escribía = I was writing

Writing task WRITING TASK Complete the following claim form for the hotel where you had a disastrous experience. HOJA DE RECLAMACIONES Nombre: Apellidos: Fecha de nacimiento: Domicilio: Fecha de estancia: Nombre del hotel: Opinión No me gusto porque…. Me pareció horrible porque… Recomiendo/No recomiendo este hotel porque… En el futuro, volveré/no volveré a este hotel.

extension activity Write a dialogue making some complaints and practice with your partner. ● Buenos días, señor(a). ¿Qué le pasa? ■ Mention 2 things in your room that don’t work ● Lo siento mucho ■ Mention 2 things that are missing (no soap, no towels, dirty sheets) ● ¡Qué desastre! ■ Say you want another room ● Lo siento, el hotel está completo. Pero voy a buscar una solución a su problema enseguida. ■ Respond to this offer. You could ask for a discount, threaten to leave the hotel, ask to speak to the manager.

How did you do?

REFLECTION Finally in your books….. write down WWW (What Went Well) and EBI (Even Better If) REFLECTION What were our Learning Objectives today? How have we achieved them? What is your target for improvement? WWW? EBI?

I can list at least 10 problems in a past holiday. I can talk about a disastrous past experience. I can claim in a hotel and fill in a claim form. Reflection What have you learnt?

1. No se preocupe, puede pasar una noche gratis en el hotel. 2. Buenas tardes, quiero hacer una reclamación. 3. Lo siento mucho. El director está ocupado y no puede hablar con usted en este momento. Pero le voy a buscar una habitación diferente. 4. La cama está rota, las luces no funcionan y el baño está sucio. Quiero hablar con el director y cambiarme de habitación inmediatamente. 5. ¿Qué le pasa señorita? 6. Quiero cambiarme de habitación y hablar con el director inmediatamente. 7. Hay muchos problemas en mi habitación 8. Por lo menos quiero un descuento. 9. Muchas gracias. 10. ¿Cuáles son los problemas en su habitación? Put the conversation on the right order