Los Colores lunes, el 8 de diciembre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Repaso el 30 de agosto 1.el libro rojo 2.la chica bonita 3.la camisa roja 4.el estudiante nuevo 5.la regla amarilla 6.la lámpara verde Make everything.
Advertisements

Los Colores ¿De qué color es?
Los Colores ¿De qué color es?
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vamos a aprender… los colores.
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Hoy es _______, el ________ de _____ de _____________. Para Empezar: Contesten en español. 1.¿Qué le gusta hacer a tu mejor amigo? 2. ¿Qué le gusta hacer.
Las reglas para los colores son: Colors are adjectives that describe a noun; thus they follow the general rules of adjectives: the adjective will follow.
Bellwork: Wednesday, 10/16/13 1.Take out your school nouns list. 2.Take out a pen/pencil. I will return your Body Nouns Test and give you your current.
Los Adjetivos. ¿Qué son los adjetivos?
LOS COLORES COLORS.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Los Colores lunes, el 22 de septiembre 9/21/14.
Los Colores ¡En español!.
Quasimodo: (son las doce)
Algunos objetos básicos y los colores
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Los colores.
Quasimodo: Get your homework assignment out.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Español de octubre.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Los Colores Rojo Azul verde blanco café rosa gris marrón rosado
H OLA C LASE ! 1. P LEASE SIT DOWN QUICKLY AND TAKE OUT YOUR CARPETA. 2. M AKE SURE THAT YOU PICKED UP THE HANDOUT FOR TODAY AND PUT IT IN YOUR CARPETA.
Lunes, el 26 de enero. 1. Any questions about the homework due yesterday or today? 2. Review 3. Learn how to conjugate verbs in the present tense 4. Ser.
El Carnaval de los Animales
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
Bellringer 9/20 Write complete sentences using definite articles and making the adjectives agree with the nouns. estudiantes / son / simpático chicas /
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
Spanish I 1B Day 30.
Hoy estudiamos Los animales Los colores Los adjetivos.
Los estudiantes y sus actividades miércoles, el 28 de enero.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Lisi.  ¿Adjetivos? Adjectives must agree in gender (male or female) That is weird isn´t it?
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
¿De qué color es tu fruta favorita?
¿ Cómo es tu animal? To be able to understand which adjective to use to describe an animal viernes siete de diciembre.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
Objetivo: to create a dialog in Spanish and prepare for our test. Hagan Ahora: 1)Activity 23 in the workbook packet. 2)Look at your notes, handouts, quizzes.
Los colores El vocabulario. amarillo (a) anaranjado (a)
Hoy estudiamos: En mi mochilla Los animales Los colores.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
¡LOS COLORES!.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
3.3 Colors. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Capitulo 6A Realidades I “En mi dormitorio”
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
1.Open your books to page 67. – Do Activity 2-19 #1 and #2 (on the next page) on your own. 2.When you are finished, find a partner and compare answers.
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
Battleships Write down 5 of the words you have just learned IN SPANISH. Take turns with your partner at guessing which words.
Los colores Colors Los coloresLos coloresLos coloresLos colores.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
You are going to learn to talk about your pets Me encantan las mascotas.
3.3 Colors el 15 de octubre. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Transcripción de la presentación:

Los Colores lunes, el 8 de diciembre

¿Qué vamos a hacer hoy? Learn the words to express 11 different colors Find out what our favorite color is as a class Find out what our favorite color says about our personalities, then try to guess each others favorite colors based on our personalities! Talk about the homework

rojo/roja anaranjado/anaranjada amarillo/ amarilla verde azul morado/morada rosa marrón negro/negra gris blanco/blanca Colors are adjectives! Remember, adjectives… go after the noun Agree in number Agree in gender

anaranjado/anaranjada ¿Qué color es… el gato? rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

anaranjado/anaranjada ¿Qué color es… el perro? rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

anaranjado/anaranjada ¿Qué color es… el gato de naranja? rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

anaranjado/anaranjada ¿Qué color es… la hoja? rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

anaranjado/anaranjada ¿Qué color es… la mochila? rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

anaranjado/anaranjada ¿Qué color son… los borradores? rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

anaranjado/anaranjada ¿Qué color son… los lapices? rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

¿Qué color son las letras? ¡ojo! amarillo rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

¿Qué color son las letras? ¡ojo! verde rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

¿Qué color son las letras? ¡ojo! rojo rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

¿Qué color son las letras? ¡ojo! anaranjado rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

¿Qué color son las letras? ¡ojo! gris rojo/roja verde amarillo/ amarilla azul blanco/blanca gris negro/negra marrón morado/morada anaranjado/anaranjada rosa

rojo/roja anaranjado/anaranjada amarillo/ amarilla verde azul morado/morada rosa marrón negro/negra gris blanco/blanca 1. Find a partner. Tell each other what your favorite color is. Write down what your favorite colors are (for you and your partner).

rojo/roja anaranjado/anaranjada amarillo/ amarilla verde azul morado/morada rosa marrón negro/negra gris blanco/blanca 2. Find another pair to make a group of four. Take turns asking what each other’s favorite colors are. Keep a tally for everyone’s colors.

rojo/roja anaranjado/anaranjada amarillo/ amarilla verde azul morado/morada rosa marrón negro/negra gris blanco/blanca ¿Cuál es el color favorito de la clase?

rojo/roja anaranjado/anaranjada amarillo/ amarilla verde azul morado/morada rosa marrón negro/negra gris blanco/blanca Find your favorite color. What does it say about your personality?

rojo/roja anaranjado/anaranjada amarillo/ amarilla verde azul morado/morada rosa marrón negro/negra gris blanco/blanca Find a partner. Describe your personality to them, and have them guess your favorite color. Try to guess their’s, too! Interview at least 5 other classmates!

La tarea

Before you may leave… Raise your hand and describe yourself to me in complete sentences! Tell me… One color you like What color something in the classroom is What color something else in the classroom is. For example… Me gusta anaranjado. La computadora es negra. Mi mochila es blanca.