El abrecerebros 19/9/13 Find the error in the following sentences and correct it, then translate to inglés. 1. Yo soy muy aburridos. 2. Nosotros no son.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Los Pronombres Personales y El Verbo “SER”
Las Palabras Interrogativas
“To Be” verbs in Spanish
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Personal pronouns & verb to be
El abrecerebros 17/9/13 1. My friend Dennis and I are teachers. 2. Bobby and Ricardo are boring. 3. María is not tall. 4. He and she are from France (Francia).
QUANTIFIERS We use quantifiers:
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
El calentamiento Write a comparison for each pair of items listed using más que, menos que, and tanto como. 1.La falda ($65) y el saco ($127) 2.Las sandalias.
Ch. 3 – Paso III (pg. 87) Talking about things you like and explaining why.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Translate the following: 1. I’m going to the classroom right now. 2. She is not going to the store this Friday (the Friday). 3. We don’t go to school at.
Articles in Spanish Por Señora Myers. Paso 1: Identify a noun as masculine or feminine.
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
Indirect Object Pronouns Objetivo: to recall indirect object pronouns and explain how they are used.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Determine if the following are masculine or feminine. Remember the rules: MasculineFeminine o, ema, amaa, d, ción el, los, un, unosla, las, una, unas.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Expressions of Frequency
©2010 Teacher’s Discovery A definite article refers to a specific thing, like “the” book. elloslalas.
Gustar vs. Encantar Gustar means “to like” and encantar means “to love”, but these English meanings can cause confusion.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Lección: los pronombres de objeto (indirecto). Gustar / “Gustar” se dice “to be pleasing,” NO “to like” / I like Spanish. (I=subject, like=verb, Spanish=direct.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Indirect Object Pronouns Objetivo: to recall indirect object pronouns and explain how they are used.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Español 2 Chapter 1 Grammar Lesson 1 Mr. Valdes – 218 Spencer High School
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
________ mochila the THE DEFINITE ARTICLES Singular: Plural: Masculino: ellos Femenina: lalas “THE” THE INDEFINITE ARTICLES Singular: Plural: Masculino:
Making Nouns Plural in Spanish
El abrecerebros 26/9/2017 ENTREGUE TAREA #8 (60 PTS.) Papeles – 10
El abrecerebros 28/9/2017 Papeles – 12 Día/Fecha - 17 acá - over here
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
Las Palabras Interrogativas
El abrecerebros 25/9/15 Papeles – 13 Día/Fecha - 18
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Need to take Quiz #3 luego: …
El abrecerebros 22/9/15 Papeles – 10 Día/Fecha - 15
¡También, Unit 3 Examen Corrections due hoy!
Transcripción de la presentación:

El abrecerebros 19/9/13 Find the error in the following sentences and correct it, then translate to inglés. 1. Yo soy muy aburridos. 2. Nosotros no son de Florida. 3. Ellos son inteligente. 4. El curso de química son difícil. 5. Las clases de alemán es fáciles. 6. Él es francesa. 7. What are the two ways to say YOU ARE? 8. Two ways to say YOU ALL ARE?

I can talk about my classes in school and provide some facts/opinions about them. I can correctly spell and recite all Spanish Personal Pronouns (I, you, he, she, we, you all, they). I can correctly use all forms of SER in the present tense. I can correctly use adjectives in the singular and plural form with any given person/object. I can ask how many of something there is and answer how many of something there is using the word Hay. I can correctly use articles (the, a, an, some) in the singular and plural forms with any given person/object. I can correctly use some, any, a lot of/many, few, and same with any given person or object. El objetivo del día

REPASO En sus apuntes: You are new Hispanic at BCHS. ONE question Each persona create ONE question asking about the La escuela (1-8) Cursos/clases en la escuela (9-16) Profesores/Profesoras (17-25) Alumnos/Alumnas (25-33) Hay – are there/is there Aquí – here Muchos – many Pocos - few

Singular Articles En español, ¿como se dice “the”? El, La En español, ¿cómo se dice “a” y “an”? Un, Una

¿Qué significa PLURAL? PLURAL: 2< people or things. What letter do be add to make a sustantivo plural? Add an –S o –ES to make plural! ¿Hay excepciones? ¿Inglés? ¿Español? luz (light) luces voz (voice) voces

Using “The” Los El = Los Las La =Las

Using “The” 1. The classes - 2. The horses - 3. CREATE YOUR OWN

Ciudades Las Vegas Los Angeles El Paso

Using “Some” Unos Un=Unos Unas Una=Unas

Some Using “Some” 1. Some dolphins 2. Some schools 3. Some giraffes

Using “Any/Some” Algunos / Algunas

Using “Any/Some” 1. Any/Some students 2. Any/Some courses 3. Any/Some snakes

Using “Many/A lot” Mucho/Mucha/Muchos /Muchas Mucho/Mucha/Muchos /Muchas

Using “Many/A lot” 1. Many men 2. Many Dominicans 3. Many teachers (F)

Using “Few, Little” Poco/Poca/Pocos/Pocas Poco/Poca/Pocos/Pocas

Using “Few, Little” 1. Few women 2. Few foxes 3. Few wolves

Using “All, Every” Todo/Toda/Todos/ Todas Todo/Toda/Todos/ Todas

Using “All, Every” 1. All the Mexicans 2. All the Cubans 3. All the persons 4. **** All day (All the day) 5. **** Every day (All the days) Todo el día, todos los días

Using “Same” Mismo/Misma/Mismos/Mismas Mismo/Misma/Mismos/Mismas

Using “Same” 1. The same class 2. The same cat 3. The same kangaroos 4. **** The same ugly teacher 5. **** The same ugly teachers

Handout Plural Sustantivos Handout