TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La ubicación de los lugares
Advertisements

How do I get there? Doble Derecho Camine A la izquierda A la derecha.
Overview: To ask for directions, give directions and ask for clarification Objective To give directions from the classroom to the front office & from MHS.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Capítulo 3-2 Vocabulario
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
Diario # 45 1)¿Adónde vas en la ciudad para beber té? 2) ¿Adónde vas en la ciudad para comprar zapatos nuevos? 3) ¿Adónde vas en la ciudad para dormir.
Students will be able to: 1. Express where things are located using prepositions 2. Use contractions.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
26 de febrero de  Escribe en español  1. My stepbrother and stepsister live in Oregon.  2. We like to dance and sing in class.  3. My grandmother.
Comienzo The job = 2. the church = 3.The mall = 4.To go shopping = 5.The piano lessons = 6.Mountains = 7.Beach = 8.Countryside = 9.When? 10. free.
 Store  Bank  Stadium  Restaurant  Café  Supermarket  Bakery  Kiosk  Museum  La tienda  El banco  El estadio  El restaurante  El café 
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
Aventura El Salvador Práctica Las situaciones 1 y 2 A.
 Escribe en una hoja de papel 3 preguntas que puedes usar en una conversacíon después de los saludos (after the greetings) Quasimodo:
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
VÁMONOS Escribe la fecha
El 11 de febrero, 2015 You see a guy/girl that only speaks Spanish and you want to flirt with him/her. What is one thing you can say to him/her IN SPANISH?
las montañas mountains Me quedo en casa. I stay at home.
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
T IENEN 5 MINUTOS Objective: I can tell a story using places and prepositions. Vocab/Ideas Part 1: Me toca Me parece Alguien Me roba Encuentra Vocab/Ideas.
Do Now - Practica de escribir Write 3-4 sentences in Spanish describing 1) which country you want to visit, and 2) what you want to see while there. ejemplos:
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
La estación de autobuses el restaurante el río la playa la piscina la plaza el supermercado la plaza de toros la iglesia el café la oficina de turismo.
¿Qué es en inglés? Dobla 2. Derecho 3. Camina 4. A la izquierda 5. A la derecha. 6. Está 7. Lejos 8. Cerca 9. Enfrente de 10. Debajo del /la 11.
Take your seat quickly and quietly, clear off your desk This is not a test.
Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Exam format Unidad 4 etapa 1
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Los Lugares en la Ciudad
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
¿Qué hay? Objetivos Resultados
Estar and Location El 14 de enero. Translate the following: 1.How are you? 2.I am okay. 1.¿Cómo estás? 2.Estoy más o menos.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Hoy es martes el quince de diciembre SWBAT apply directional vocabulary in order to interpret directions to various places in a town or city HAGAN AHORA:
Los Lugares (Places). la biblioteca 3 la casa la casa de _____.
Objetivo : Talk about places I go to around town and what I do there. Agenda: 1.Hacer Ahora: Traduciones 2.Examen de Escribir 3.Vocabulario Nuevo: Lugares.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
El 9 de febrero, 2015 The following words are cognates. Try to guess their meanings: 1.El banco 2.El gimnasio 3.El hospital 4.Las montañas 5.El museo.
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 26 de septiembre Translate the following: 1. I’m going to the gym. 2. We’re going to the school.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Unit 5: El viaje (travel)
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Description Sentences
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Hoy es el _____ de _____ del __________
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .?
La avenida de las flores
A review for the verb “to be”
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
Description Sentences
Transcripción de la presentación:

TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you will get some vocabulario extra today!) Vámonos: Translate the following sentences: 1. The kiosk is outside of the store. 2. The school is near the park. 3. The houses are in/inside the neighborhood. 4. The people are to the left of the beach.

VÁMONOS 1. The kiosk is outside of the store. 2. The school is near the park. 3. The houses are in/inside the neighborhood. 4. The people are to the left of the beach. El quiosco está fuera de la tienda. La escuela está cerca del parque. Las casas están en/dentro del vecindario. Las personas están a la izquierda de la playa.

VOCAB/IDEAS

Calle Street

Doble Turn (command)

Vaya/Camine Go/Walk (command)

Monte Ride (command)

W HAT DO YOU DO IF YOU ARE USING A MAP AND THERE IS NO ROAD TO THE PLACE YOU WANT TO GO ? Monte un helicópteroMonte un avión

Siga Continue

Cuadra Block (of a street)

Spanish Preposition Rhyme

P LACES V OCABULARY La tienda El banco El estadio El restaurante El café La iglesia La sinagoga El templo La mezquita El supermercado La panadería El kiosco El museo El vecindario El hospital The store The synagogue The temple The mosque The supermarket The bakery The kiosk The museum The neighborhood The hospital The church The cafe The restaurant The stadium The bank

P ART I Partner 1: Give your map to your partner. Read them your directions. Partner 2: Listen to the directions your partner says and write where you end up. *If there is time we will go to multiple partners

P ART II With a partner, talk about where different things are located. Ask where different buildings are located: ¿Dónde está el/la [place]? Respond with: [Place] está en la calle [Name of Street]. OR [Place] está [preposition] de [other place] You need to ask/answer questions for 3 minutes.

P ART III Using a new map and the places vocabulary, write directions starting at one place and going to 5 different buildings on the new map. Example: Empieza en el banco y vaya a la derecha. Camine dos cuadras. Doble a la izquierda cerca del restaurant. Siga tres cuadras. Para

1. ¿Dónde está el lago (lake)? 2. ¿Dónde está el autobus? 3. ¿Dónde está el aeropuerto? 4. ¿Dónde está el restaurante de tacos? 5. ¿Dónde está la tienda de deportes? 6. ¿Dónde está la piscina (pool)? 7. ¿Dónde está la policía? 8. ¿Dónde está la iglesia? 9. ¿Dónde están las personas? 10. ¿Dónde están los globos (balloons)?

11. ¿Dónde está la tienda de perros y gatos? 12. ¿Dónde está el restaurante Tums? 13. ¿Dónde está el avión (plane)? 14. ¿Dónde está la escuela? 15. ¿Dónde está el banco? 16. ¿Dónde está la tienda de bicicletas? 17. ¿Dónde está el hospital? 18. ¿Dónde está la tienda de libros? 19. ¿Dónde está el fútbol americano? 20. ¿Dónde está el perro?

TAREA If you didn’t turn in your city drawing today- get it done and turn it in! Study your prepositions Study the places vocabulary 30 minutes on your homework log!!! Test next class period!