¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo eres? What are you like?.
Advertisements

Y tú, ¿cómo eres?.
“To Be” verbs in Spanish
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
Me llamo _________ Clase 8nh/ih (801) La fecha es el 17 de septiembre del 2013 Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado? Actividad Inicial:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
TO BE! Ser o no ser; es la pregunta. -- Guillermo Shakespeare.
©2010 Teacher’s Discovery A definite article refers to a specific thing, like “the” book. elloslalas.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Subject Pronouns – Review of Spanish 1 Avancemos 2 – Lección Preliminar (Página 5)
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Apuntes 1B Definite and Indefinite articles. la chica el chico la amiga el amigo ¿Cómo se llama? Ans. Se llama ______. ¿Cómo es? Ans. Él/ella es __________.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
Apuntes de gramática Capítulo 3 Día 6. Remember the verb ser? Yo soy Tú eres Él/ella es ¡Soy guapo!
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Trabajo del timbre: 1. Saquen la hoja del c írculo de conversación. Get out the Circle Conversation sheet. 3. Practiquen las preguntas con sus compañeros.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea vieja en la cesta. P ut your old LATE homework in the basket & keep your Flipped Classroom notes for.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Hola Buenos días Buenas tardes Buenas noches ¿Qué pasa? ¿Qué tal? ¿ Cómo estás? Bien Muy bien Mal Muy mal Así Así ¿y tú? Más o menos Gracias Regular De.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea vieja en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación. Get our your Circle Conversation sheet. 3. Practican las preguntas con sus compañeros. Practice the questions with your partners. Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use calendar, adjectives, and family vocabulary in Spanish, describe ourselves and others ask and answer both general and specific questions in complete sentences. use subject pronouns and different forms of ser use a more elaborate sentence structure, to communicate ideas like: He is an interesting boy. use the correct forms of adjectives to describe ourselves and others, consistently considering gender and quantity. say, write, and read, and understand “I, you, he/she, they, we” & all of the forms of the verb ‘ser’ in an extended, detailed paragraph. create grammatically correct sentences (pronoun + form of ser + article + noun + adjective) La familia es muy importante, ¿verdad?

D ía de los Muertos 1/11-2/11 El calendario ¿Qué día es hoy? Hoy es. ¿Cuál es la fecha? Es el de. octubre lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo 1 *el primer d ía de… ‘La noche de Brujas’

Los pronombres yo I nosotros/nosotras we tú you (informal) vosotros/vosotras* you all (informal) Usted (Ud.) you (formal) Ustedes (Uds.)* you all (formal) él, ella he, she ellos, ellas they, they

PRONOUN CONJUGATION OF ‘SER’ ENGLISH TRANSLATION Yosoy I am... Túeres You (informal) are … Él/Ella Usted es He/she is … You (formal) are … Nosotros/nosotrassomos We are … Ellos/Ellas Ustedes son They are … You all are … Ser = To be (permanent)

Más detalles… A primera vista (51) Gramática (62 y 60) Word Order: Placement of Adjectives (hoja) Frases desordenadas ellos lalas Definite articles = “the” ununos unaunas Indefinite articles “a” or “an”“some”

Tarea del libro Para la pr óxima vez… *write these down in your agenda POR FAVOR Act. 5 y 6 de p. 54 Act. 18 de p. 61 Act. 19 de p. 62

Frases desordernadas

es Amelia una paciente chica

es una Justine ordenada chica

Noah gracioso chico un es

artística Raina una chica es

Montaser sociable es un chico

y Michelle inteligentes unas son Antonia chicas

deportista y un chico es José simp á tico

Sra. Herbst trabajadoras son unas mujeres Srta. McCanna y

Repaso de la unidad 1.Adjectives: We must consider gender (masculine or feminine) & quantity (singular or plural). 2. Subject Pronouns & ‘Ser’: We must determine who we are describing to select the appropriate subject pronoun and form of ‘ser’. 3. Palabras útiles: To add details and interest to our conversations and writing, we can use extra words. They help us communicate the frequency we do/show things, to what extent (a little or very), and create compound/complex sentences. 4. Indefinite Articles & Nouns: To provide more details and to be more specific, we can use a more elaborate sentence structure: Subject/Subject Pronoun + Verb + Indefinite Article + Noun + Adjectives 5. General vs. Specific Questions: To carry on logical conversations, we must understand how to create questions. G = ¿Cómo eres? vs. S = ¿Eres gracioso? - Responding to specific questions: Sí, yo soy… OR No, yo no soy….