P. Sujeto/Verbo En los Apuntes: Give the subject pronoun(s) for each verb form; give all possibilities. 1._______________ practica 5. ____________ vende.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish 2 Honors Grammar Notes
Advertisements

Asking questions using interrogative+ ir + a + infinitive (hacer)
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Los Objetos Directos Direct Object Pronouns. El Uso del Objeto Directo  A direct object answers the question “who” or “what” about the verb  Yo escribo.
Las actividades.
Essential Questions for Ch. 7.1 How can we talk on the phone? How can we extend and accept invitations? How can we talk about the “places” that we visit.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
El Examen de Repaso What you need to know for the test.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
Vocab p195 Stephen Snyder Spanish-4 th. Quieres acompanarme a…?
Lección Preliminar Español 2
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
J EOPARDY ! Choose a category and a number. As the numbers get higher, the questions get harder! Don’t forget to come up with a team answer! Good Luck!
¿Quieres acompañarme a…? Feeling, Talking on the Phone, Invitations Pp 223.
IRREGULAR VERBS. Hacer Ahora 2/4/13  ¿Qué hora es? 10:53 P.M.  ¿Qué tiempo hace hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  Write the correct form of the –ar.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
SPANISH 1 DAY 54 Review Vocab 6B – me-te-nos -- Ser/Estar Quiz.
Lunes, 23 de marzo de 2015 Learning Targets: Communication  I can discuss leisure activities.  I can express basic actions and feelings.  I can express.
1. To go 2. To walk 3. To see a movie 4. To play 5. To do 6. To be (feelings) 7. To go fishing 8. To go shopping 9. To go camping 10. I have to 1. Ir.
Unidad 3 Etapa 1C Phone conversations. Hablar por teléfono Contestar – to answer Dejar un mensaje – to leave a message La guía telefónica – phone book.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
English Lesson 3.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
HOY ES EL PRIMERO DE DICIEMBRE HOY ES LUNES. EL PLAN PARA EL SEMESTRE  Unidad 3  Etapa 1 (3 days)  Etapa 2 (3 days)  Etapa 3 (3 days)  Day of review.
Unidad 3 Etapa 1B Actividades y teléfono. Actividades Alquilar un video – to rent a video. Ir al cine – to go to a movie theater. Ir de compras – to go.
P. Sujeto/Verbo En los Apuntes: Give the subject pronoun(s) for each verb form; give all possibilities. 1._______________ practica 5. ____________ vende.
#2- Present Tense of IR.
Repaso para el examen. Vocabulario – P. 189 Expressing feeling words – alegre, contento, emocionado, ocupado, etc. Verbs – acompañar, escuchar, llegar,
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
HOY ES EL 2 DE DICIEMBRE HOY ES MARTES. PONGAN LA TAREA EN EL CENTRO DE LOS GRUPOS.
Recuerdas? – We use gustar to say that things are pleasing to us. Me gusta la clase de español. Te gusta el arte. Le gusta el parque. To say “we like”
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 11de abril del 2013 Propósito # 45: ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The following slides introduce the new verb IR.
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 6 de diciembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following sentences,
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Ir & Gustar To Go & To be pleased by Mrs. Ness Español 1, Unidad III Mrs. Ness Español 1, Unidad III.
Notes #21 Present Tense of IR-to go. Notes #21 The verb Ir-to go Standard 1.1: Students will be able to understand and interpret written language in Spanish.
Indirect Object Pronouns Everything you need to know.
Capítulo 3 Sección 2. ¿Qué haces los fines de semana? Los fines de semana … Los sábados … Los domingos … Cuando hace buen tiempo …
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Saber vs. Conocer To Know Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
“GUSTAR” Review. Gramática The verb “gustar” is used to expressed likes or dislikes (when used in negative) in Spanish. When you conjugate the verb, you.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Given the sentences, rewrite them in Spanish to replace the direct object noun with a direct object pronoun. 1. Ella limpia el baño. 2. Nosotros traemos.
Transcripción de la presentación:

p. Sujeto/Verbo En los Apuntes: Give the subject pronoun(s) for each verb form; give all possibilities. 1._______________ practica 5. ____________ vende 2. _______________ juegan 6. _____________ vivimos 3. _______________ veo 7. _____________conozco 4. _______________ ganamos 8. __________haces U3E1 El/ella/usted Ellos/ellas/ustedes yo Nosotros/as El/ella/usted Nosotros/as yo Tu

U3E1/las emociones Write an adjective describing how you feel in each of these situations. 1.Ves una película de 3 horas y media. 2.Pasas el día con tus amigos(as). 3.Sacas una mala nota en la clase de español. 4.Sacas una buena nota. 5.Trabajas todo el dia. 6.Cuidas a un niño por un día. 7.Pasas 3 horas en la clase del ingles. 8. Miras un concierto de Gabriel Iglesias 9. Estas en el frio mucho tiempo y te sientes mal. Aburrido, enojado, contento, alegre, felíz triste, deprimido, frustrado, tranquilo,cansado, emocionado, alegre, enfermo, preocupado,

p. 174/el diálogo En los Apuntes: Completa las frases. Look at your vocab notes #5 1.Oye hermano, yo voy de compras quieres..._______________ 2.No tienes que contestar la_____________contesta. 3.Deja un ____________ después del tono. 4.__________ que me llame. 5.Quiero _______un mensaje para mi amigo. 6.Roberto esta nervioso o contento? 7.A Diana le gustan las _______ de accion tambien. U3E1 acompañarme máquina mensaje Digale/dile dejar peliculas

Vocabulario/las conversaciones telefónicas p. 189 to answer______________________ to leave a message______________________ the telephone book______________________ the call______________________ to call______________________ answering machine______________________ to dial______________________ May I speak with?______________________ He/She will return later. ________________________________________________ Tell(familiar/formal) him/her to call me. __________________________________________________ I want to leave a message for… __________________________________________________ Leave a message after the tone __________________________________________________ contestar dejar un mensaje la guía telefónica la llamada llamar la máquina contestadora marcar ¿Puedo hablar con? El/ella regresa más tarde. Dile/Dígale que me llame. Quiero dejar un mensaje para... Deje un mensaje después del tono.

U3E1/después de la escuela Español 1 Completa las siguientes frases con una actividad: Después de clases, mis amigos y yo ____________ Cuando tiene hambre mi hermano ______ El sábado me gusta________________ El domingo mis padres _______________ ¿Te gusta_________________________? ¿Quieres_______o________ por la tarde? come estudiar el español estudiar dormir Jugamos, estudiamos, comemos, vamos a…,

The Verb Venir 1.Mario y yo ____________ del concierto. 2. Alejandra _________ de la clase de español. 3.Laura y Juan ____________ de la tienda. 4.Los estudiantes ________ de la clase de educación fisica. 5.Yo ________ de mi casa. venimos viene vienen vienen vengo

SER “to be” En los Apuntes: Complete the sentences with ser. 1. La profesora de español _____ muy interesante. 2. Mis primos ______ muy cómicos. 3. Mis amigos y yo ________ muy activos. 4. Yo no ______ paciente. 5. Tú ______ simpático. 6. Arturo______ alto y moreno. U3E1 es son somos soy eres es

p. 178 Acabar de En los Apuntes: Write 4 sentences about things you do. Then, re-write the sentences saying you just did these things, using acabar de and change verb in sentence back to an infinitive. Ejemplo: Yo hago la tarea. Yo acabo de hacer la tarea. 1.El come una torta. 2. Nosotros leemos un libro. 3. Ellos ven la television. 4. Tú abres la puerta. U3E1 El acaba de comer una torta. Nosotros acabamos de leer un libro. Ellos acaban de ver la television. Tú acabas de abrir la puerta.

p. 181/los lugares En los Apuntes: Write 2 words/expressions associated with each place: 1. la escuela 2. el parque 3. la tienda 4. la cafetería 5. el gimnasio U3E1

En los Apuntes: Complete the sentences using the correct pronouns of emphasis. Look at your notes. 1. _______________ le gusta hablar español. 2. _______________ les gusta practicar béisbol. 3. _______________ nos gusta ir de paseo. 4. _______________ te gusta bailar y cantar. 5. _____________le gusta ir de compras. U3E1 A el/ella A ellos/ellas A nosotros A ti A el/ella

p. 186 Gustar + infinitive En los Apuntes: Write 3 things you like to do and 3 things you don’t like to do, using gustar + infinitive. _______________________________________ _______________________________________ _______________________________________ _______________________________________ _______________________________________ _______________________________________ _______________________________________ ___________________ U3E1 A mi me gusta leer, no me gusta escribir A mi me gusta nadar, no me gusta correr A mi me gusta comer, no me gusta hacer dieta. A mi me gusta jugar, no me gusta hacer tarea.

p. 189/ Etapa vocabulary En los Apuntes: Write 3 words/expressions for each of the following categories: Use your vocab notes!!! 1. Extending invitations 2. Expressing feelings 3. Talking on the phone U3E1 ¿Quieres acompañarme?, Te invito. ¿Te gustaria? Alegre, cansado, contento, deprimido, emocionado Enfermo, enojado, nervioso, ocupado, preocupado Contestar, dejar un mensaje, la guia telefonica, La llamada, llamar, marcar, el telefono

Cultural questions 1. Another way to express “Alquilar un video” is: 2. To answer a phone you can say “Aló, Diga, Bueno, and : 3. If someone asks ¿Te gustaria ir al cine? How would you answer? U3E1 Rentar un video Hola Claro que si!

verbos/ me gusta En los Apuntes: Write whether these people like or dislike to do the following activities. Use pronouns of emphasis 1.escribir en el pizarrón. (mi amigo) A mi amigo no le gusta escribir en el pizzaron. 2. escuchar al profesor/ a la profesora. (yo) A mi me gusta escuchar a la profesora. 3. preparar la tarea. (mi hermana/o) A mi hermano no le gusta preparar la tarea. 4. comer en la cafetería (mis amigos y yo) A mis amigos y yo nos gusta comer….. 5. cantar y bailar con tus amigos (mis padres) A mis padres les gusta cantar y bailar….

Answers to slide A mi amigo le gusta….. 2. A mi me gusta… 3. A el/ella le gusta… 4. A nosotros nos gusta…. 5. A mis padres (a ellos ) no les gusta….

la familia En los Apuntes: Complete each sentence with the name of a family member. 1. Mi ______ es la madre de mi madre. 2. Los hijos de mis tíos son mis_______. 3. La hermana de mi padre es mi______. 4. El hijo de mi abuelo es mi________. 5. La hija de mi madre es mi________. abuela primos tía padre hermana U3E1

Ser/Estar En los Apuntes: Complete the following sentences using the appropiate form of SER or ESTAR: 1. Ricardo _____ un chico muy activo. 2. Por la mañana yo _____ en clase. 3. Nosotros siempre _______ en el parque después de las clases. 4. Los hermanos de mi padre ______ mis tíos. 5. La plaza _____ el corazón de la vida mexicana. es estoy estamos son es U3E1

Estar-to show emotion En los Apuntes: Complete the following sentences using the appropiate form of the verb ESTAR: 1. Ricardo ____ deprimido. 2. Por la mañana yo _____ cansada. 3. Nosotros siempre _______ emocionados en clase. 4. Los hermanos de mi padre ______ triste porque se van a Mexico. 5. Mi hermana ___________ porque va a tomar un examen. esta estoy estamos estan esta U3E1

preguntas En los Apuntes: Complete the following sentences with an interrogative word or question. 1.¿_________ vas después de clase? 2.¿_________se llama tu perro? 3. ¿________ música te gusta más? 4. ¿_________ vamos al parque? 5. ¿_________no está aquí nuestra profesora? 6. ¿_________viven tus tíos? Adónde Cómo Qué Cuándo Por qué U3E1 Dónde

U3E1/después de la escuela Español 2 Completa las siguientes frases con una actividad: Después de clases, mis amigos y yo ____________ Cuando tiene hambre mi hermano ______ El sábado me gusta________________ El domingo mis padres _______________ ¿Te gusta_________________________? ¿Quieres_______o________ por la tarde?

preguntas En los Apuntes: Complete the following sentences with an interrogative word or question. 1.¿_________ vas después de clase? 2.¿_________se llama tu perro? 3. ¿________ música te gusta más? 4. ¿_________ vamos al parque? 5. ¿_________no está aquí nuestra profesora? 6. ¿_________viven tus tíos? U3E1

Check off the vocab words in your notebook. They will be on vocab quiz tomorrow. Alegre Cansado Deprimido Emocionado Enojado enfermo Ocupado Preocupado Tranquilo Triste Conmigo contigo La pelicula gustar ¡Claro que si! El tiempo libre ¡Que lastima! ¿Puedo hablar con…? estar Venir Acabar de Ir de compras Me gustaria Si ¡me encantaria!

On Quiz conjugate these verbs. You will be drawing T-charts. Acabar de Venir Gustar and pronouns of emphasis Estar Know the Pronoun chart

Exam Culture Questions 1.The book teaches to “adquilar un video” What is another way to say it in this region? 2.In the video about Puerto Rico we learned that Puerto Rico is very rich in? 3. In the Hispanic culture does “Te invito?” usually means that they will pay and treat you? True or False Rentar un video forts, Spanish architecture, and Tropical rainforests. True

Speedway Game rules 1.Get in groups of 4, write down names of members in a piece of paper. Native speakers don’t play. They referree 2.Send one student to get game pieces. 3.Lay out cards on Speaking Speedway Gameboard 4.Pick your race car color and decide who goes first. 5.Roll the dice and move. 6.Say the word in Spanish and English. Jot down points. 7.Keep card if you’re right and have your car stay there. Replace spot with a new card. 8.Go back to where you were if you are wrong. 9.The team member with the most cards at the end of the game wins. Let team captain or referree count them.