BY MIGUEL DE CERVANTES C.E.I.P. LA ESCUELA - RIVAS VACIAMADRID – SPAIN CLASSES: 6ºA, 4ºB & 5 AÑOS A Y B.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preterite Up to now weve talked about actions that happen in the present, that happen on a regular basis, or that are happening right now. These verbs.
Advertisements

Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
THIS IS With Host... Your Los usos del preterito Los usos del imperfecto En contexto Don Quijote Hablar sobre la literatura Verbs.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
El pretérito e imperfecto
_____________________ Antes y ahora
Pretérito e imperfecto de verbos de estado
Irregular Preterite  There are several irregular verbs in the preterite. In this presentation, we ’ ll take a look at the most important ones.
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
Apuntes el 9 de noviembre
By Aníbal, Julio and Andrew. One day a dragon was walking,through the dark woods. He only had a smallest wings. Un día un dragón estaba andando, a través.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
By Jon, Dan, Alex y Ryan. Un día en la jungla de América del Sur un moníto bravo y atrevido que se llamaba Pepíto estaba mirando alrededor de su casa.
Capítulo 10 práctica—el imperfecto y el pretérito
Capítulo 8B El condicional – “would_____” Use the conditional tense to express what would happen.
Preterite vs. Imperfect Spanish 3 Unidad 4.1 Sra. Hyman.
LOS USOS DEL IMPERFECTO Y DEL PRETÉRITO. Los usos del imperfecto en general “was doing something” “used to do something” “did something” – long term.
Review, test strategies and packet answers.  1. Read through once for understanding, while HIGHLIGHTING key words (refer to handout from 9/18)  2. Go.
The Imperfect another way of talking about the past.
English Lesson 5.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Buenos Días Saquen los apuntes, por favor El imperfecto del subjuntivo  Past subjunctive  Heart verbs – en el pasado  Pretérito / Imperfecto – Past.
Traduce al español No se lo daré whoever he may be. Quienquiera que sea When you leave school, llámame. Cuando te vayas de(salgas DE) la escuela Before.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
 Stem is the very first part of the verb, the underlined part: › Hablar › Comer › Escribir.
“Transnational Conversations in Migration, Queer, and Transgender Studies: Multimedia Storyspaces” Gema Pérez-Sánchez Associate Professor of Spanish University.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Repaso  I met my longtime friend.  Encontré a mi viejo amigo.  The difficult thing is to finish it all.  Lo difícil es terminar todo.  It was 3:00.
REPASEMOS LA TAREA La Hormiga y el Saltamontes
ESTO ES Con Anfitriona... Nuestra PERSON- AJES LUGARES ¿A QUIEN LE DIJO? HOTCH POTCH VOCABU LARIO.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
El 22 de agosto La Tarea: E studia los apuntes de la Unidad 1 y Etapa 1 para describir eventos en el pasado. Leer sobre La Tomatina pp y contestar.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
A Halloween Story; The story of a beautiful Princess and a very ugly guy. Una historia de Víspera de Todos los Santos. La historia de una Princesa bonita.
By, Lauren, Christina and Jenn. Pablito esta viviendo en Sevilla con su madre y padre. Es otoño y los árboles estan rojos, amarillos y anaranjados. Las.
No Soy Un Saltamontes I’M Not A Grasshopper
English Lesson 3.
El Pez Fuerte Ian Danny Andrew Habia una vez un pez llamado Juan. Él pensaba que era el pez mas fuerte de todo su banco de peces.
1 2 El imperfecto del subjuntivo 3 El condicional.
Se llamaba Alonso Quijano.
THE CITY MOUSE AND THE COUNTRY SQUIRREL 1. Había una vez un ratón de ciudad who went to visit an old friend, a squirrel, who lived in the country.
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
Lección 9.1 y el vocabulario Diálogos Dirigidos con autoevaluación.
PAST CONTINUOUS STRUCTURE AND USES.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Natalia & Emelia & Esperanza. Aproximadamente, diez mil indegenous Mopan Indians viven en Guatemala y Belize.
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
Apuntes: las formas progresivas. Los usos El presente progresivo is used to talking about something that is taking place right now. (think –ing in English)
Proyecto 1 Entregar a los alumnos 9 láminas..
La Historia de Don Quijote de la Mancha Miguel de Cervantes de Saavedra Actividades Pedagógicas Carolina Rebolledo Silva
She was a pretty girl. Ella era una chica bonita. She had blonde hair and blue eyes. Ella tenía el pelo rubio y ojos azules. She was seven years old. Ella.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
EL PRESENTE PERFECTO PARTE 1 (LOS VERBOS REGULARES)
Click on ARGENTINA to go to Argentina Click on USA to go to the USA ARGENTINA USA.
PRESENTACIONES Escribe los verbos que escuchas en la canción hacíaérase maltrataban ponía hablaba había saltaba soñaba
Remember this? We’ve already learned one way of talking about the past: the preterite. It’s used to describe single actions that started and ended in.
El Imperfecto. *The imperfect tense is used to describe something that was not perfected or not completed in the past.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
SANCHO –QUIJOTE: LA CANCION Sancho, Quijote, Quijote, Sancho, Sancho, Quijote, Quijote, Sancho. Sancho el escudero, bonachón y gordinflón, pisa firme el.
Descriptions, Weather, Meaning Changers Imperfect, lección tres.
 Indirect Object Pronouns Indirect vs. Direct and mixing them together. It can get confusing. Let’s look at indirect object pronouns first, and then try.
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
CEIP LOS GUINDOS Málaga (Spain) PROYECTO COMENIUS ONCE UPON A TIME
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

BY MIGUEL DE CERVANTES C.E.I.P. LA ESCUELA - RIVAS VACIAMADRID – SPAIN CLASSES: 6ºA, 4ºB & 5 AÑOS A Y B

C apítulo 1 Hace muchos años vivía un hidalgo llamado Alonso Quijano, que pasaba día y noche leyendo historias sobre caballeros, y terminó volviéndose loco creyendo que era un caballero. Bautizó a un caballo con el nombre de Rocinante y a una labradora Dulcinea del Toboso. Nombró a un escudero llamado Sancho Panza. Chapter 1 Many years ago, in a place called La Mancha, lived a nobleman named Alonso Quijano, who spent day and night reading stories about knights, and he ended up going crazy believing that he was a knight too. He named his horse Rocinante and the farmer that he was in love with, Dulcinea del Toboso. He named his servant Sancho Panza.

Capítulo 2 En su primera aventura juntos, se cruzaron con mercaderes, Don Quijote les confundió con caballeros y les dijo: “Si quieren pasar por este lugar, deben decir que mi amada Dulcinea del Toboso es la más bella de todas las doncellas”. Como no recibió respuestas, quiso embestirlos, pero Rocinante se cayó al suelo y el hidalgo rodó. Los mercaderes se fueron del lugar riendo. Chapter 2 In their first adventure together, Don Quixote and Sancho Panza met merchants. Don Quixote thought they were knights and he said to them: “If you want to pass through this place you must say that my loved Dulcinea del Toboso is the most beautiful of all the girls.” Because Don Quixote received no answers, he wanted to attack the merchants, but Rocinante fell to the floor and the nobleman rolled. The merchants left the place laughing.

Capítulo 3 La sobrina de Don Quijote quería convencerlo de que no era un caballero, pero él siguió firme en sus ideas y Sancho Panza le acompañó en sus aventuras. Salieron juntos con rumbo desconocido. En el camino, vieron un campo con algunos molinos de viento. Don Quijote, creyendo que eran gigantes arremetió contra ellos justo cuando una brisa movió una de las aspas, que lo arrojó por los aires. Fue vencido y el caballero se retiró furioso. Chapter 3 Don Quixote’s niece wanted to convince him that he wasn’t a knight, but he continued being firm in his ideas y Sancho Panza accompanied him in his adventures. They left together with an unknown destination. On the way, they saw a field with some windmills. Don Quixote, believing they were giants, went to attack them just when the wind moved one of the blades, and Don Quixote was thrown into the air. He was defeated and he left furiously.

Capítulo 4 Continuaron con el viaje y se encontraron con dos frailes. Don Quijote creyó que eran magos que habían secuestrado a una bella princesa, y aunque le decían que estaba equivocado empezó a pelear. Esa noche durmieron en una posada, de la que se fueron sin pagar. Sancho le dijo a Don Quijote: - Pero amo ¡debemos pagar la estancia! Y Don Quijote preguntó: ¿Qué estancia? Los caballeros dormimos en castillos y aquí no se paga, decía mientras el dueño del lugar y algunos amigos le estaban dando una paliza a su escudero. Chapter 4 They continued with the journey and ran into two monks, a carriage, and a horseman. Don Quixote believed they were magicians who had taken the beautiful princess. Even though they told Don Quixote he was wrong, he began to fight with another knight. That night, they slept in a hostel, from which they left without paying. Sancho said to Don Quixote, “But master, we must pay for the visit!” And Don Quixote asked, “What visit? Knights sleep in castles and here we don’t pay,” he said while the owner of the hostel and some friends were hitting the servant.

Capítulo 5 Una vez recuperados, siguieron caminando hasta que vieron una gran nube de polvo que se dirigía hasta ellos. -¡NOS ATACA UN EJÉRCITO!- gritó Don Quijote. - Yo diría que son dos. ¡Por el otro lado viene uno más!- contestó Sancho. Se dispusieron a comenzar la batalla, pero una vez más terminaron en el suelo. Ya que los ejércitos eran dos rebaños de ovejas que no dudaron en pisotearles. Chapter 5 Once they were better, they continued walking until they saw a big cloud of dust coming towards them. “An army is attacking us!” shouted Don Quixote. “I would say there are two. From the other side one more is coming!” answered Sancho. They prepared themselves to start the battle, but once again they finished on the floor. Because the armies were, in reality, two groups of sheep, they did not care about stepping on Don Quixote and Sancho.

Capitulo 6 Estas y otras aventuras finalmente llegaron a su fin. Su sobrina y la criada estaban un poco preocupadas. Don Quijote estaba muy enfermo y a los pocos días murió pero antes le pidió a sus amigos que le recordasen como Alonso Quijano “El Bueno” y le pidió a su sobrina que nunca se casase con un aficionado de los libros de caballería. Chapter 6 These and other adventures finally ended. The niece and the helper were a little worried. Don Quixote was very sick and in a few days he died. Before he died he asked his friends to remember him as Alonso Quijano “The Good,” and he asked his niece that she never marry a fan of books about knights.