Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es jueves el seis de noviembre
Advertisements

Asking questions using interrogative+ ir + a + infinitive (hacer)
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Tarjetas postales 4a projecto.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Español 1 7 de abril La Campana Hoy es martes el 7 de abril de ¿Los viernes te gustaría estudiar las matemáticas con tu papá? 2. ¿Quieres.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
ESPAÑOL 2 Hoy es miércoles el 26 de febrero de 2014.
Quasimodo: (son las doce)
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Places to go Accepting an invitation Declining an invitation TimeJugar
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Español de febrero.
Español 1 18 – 19 DE MARZO. La campana Hoy es lunes el 20 de marzo de 2015  Contesta las preguntas con frases completas:  1. ¿Cuántas muchachas hay.
Español 1 18 – 19 DE MARZO. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Thank you for taking my classes today
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC 80 Hoy es miércoles el 9 de mayo de Match the columns. 1.El baile 2.El concierto 3.La fiesta 4.El partido 5.Ir de camping 6.Ir de pesca 7.Jugar.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me llamo Baymax. Mi amigo se llama Hiro. El le gusta la comida china. Palabra del dia: comida.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Hoy es lunes el 4 de abril Today is Monday, April 4  Look at your notes about asking questions in Spanish.  Conjugate the verb ir or to go  Yo voy,
Hoy es miércoles el 30 de marzo Today is Wednesday, March 30  Complete the following sentences by answering yes or no and writing complete sentences.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Transcripción de la presentación:

Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!

La campana Hoy es jueves el 18 de marzo de 2015  Contesta las preguntas con frases completas:  1. ¿Cuántas muchachos hay en el parque hoy?  Hay…  2. ¿Cómo es tu heladería?  Mi heladería es…  3. ¿Dónde te gustaría jugar al fútbol? ¿Por qué?  Me gustaría ….porque… Answer about your group-created city! Use your imagination as needed!!

¿Qué tal la tarea?  Practice writing an invitation conversation.  Use your notes to find the vocab you need such as:  Would you like…?  At what time?  I should…  Let’s go…  Write two conversations between characters of your choice!  Practice writing an invitation conversation.  Use your notes to find the vocab you need such as:  Would you like…?  At what time?  I should…  Let’s go…  Write two conversations between characters of your choice! 1.Have your partner read over your conversation and circle any errors while you do the same on their homework. 2.Take turns reading the conversations aloud. 3.Draw an amazing smiley face at the bottom of the conversation. La participación #2

La tarea  Compose 4 invitation sentences to go to places you saw in the video with 4 responses either accepting or declining the invitation.  Examples:  ¿Te gustaría ir al Parque Chapultepec para jugar al fútbol?  Sí, me gustaría ir contigo.  ¿Te gustaría ir a la Playa de Carmen para nadar?  Lo siento, no me gusta nadar.

¡Vamos a México!  Every time you see a location that is also on your city map, such as un parque, una casa, una calle, etc., draw a little muchacho on your map in that location. Some places may get crowed, others may not get visited.  Take turns drawing, whoever is closest is fine, no squabbling!  Also, write in some billboards with information from the video like they are from a tour agency encouraging travel to Mexico.  Each person needs to make at least 2 beautiful signs! La participación #3-4-5