Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Advertisements

Escribir – Fill-in-Blank
Tener You already know that TENER is used for: TO HAVE And when you want to express HUNGERAndTHIRST.
MORE CONVERSATION TOOLS
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Describing families UNIDAD 4 DÍA UNO. VÁMONOS Using vocab you already know, write three sentences in Spanish about your family (they don’t have to be.
Quasimodo: (son las doce)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Hace + Time Expressions
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Vámonos In three complete sentences En español, Describe the people in this family …
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Describing families UNIDAD 4 DÍA UNO. DO NOW Using vocab you already know, write five sentences in Spanish about your family (they don’t have to be true)!
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Repaso: Unidad 3. Vámonos Check seating chart for your seat! Conjugate SER and TENER in all 5 forms each Get out a separate sheet of paper that will act.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre  Turn in SER homework.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
JUEVES, 5 DE DICIEMBRE DE 2013 Tarea para el lunes, 9 de diciembre 1. Study for Lesson 2 quiz (TENER, ages, describing a family member)
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vámonos Write out the times in Spanish! 8:15 AM 1:08 PM 10:00 PM.
29 DE OCTUBRE.  Write out the sentences. Answer the questions using “saber” or “conocer” 1.¿Usted ________ como llegar a la casa de la profesora? 2.Mi.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Irregular Adjective Notes something to write with your apuntes amarillos.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Transcripción de la presentación:

Day 4: Unidad 3

Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence each… include 2 adjectives per person!) Describe the famous people (1 complete sentence each… include 2 adjectives per person!) George Lopez Selena Gomez Roberto Clemente

Anuncios Tutorial el juevesTutorial el jueves El exámen es el 20 y 21 de noviembre…El exámen es el 20 y 21 de noviembre… If you are going to be absent, you must take BEFORE break (stay after school to take it early) or you will not get to make it up.If you are going to be absent, you must take BEFORE break (stay after school to take it early) or you will not get to make it up. I’ll have grade discussions after schoolI’ll have grade discussions after school

Nuestra Meta SWBAT ask and tell ages SWBAT ask and tell ages

¿Cuántos años tienes? Tengo 28 años Tengo 79 años Tengo 25 años

¿Cuántos años tienes? ¿Cuántos años tienes? ¿Cuántos años tienes? “Tengo __________ años” “Tengo __________ años” Practica con tus vecinos Practica con tus vecinos Practice with your neighborsPractice with your neighbors Each person should ask/answer twice.Each person should ask/answer twice.

el verbo tener : to have (I have) (You have) (He/She/You have) (We have) (They/Y’all have)

¿¡Qué?! “I have _______ years??! But that makes no sense?!” “I have _______ years??! But that makes no sense?!” Just how español goes this time… Just how español goes this time…

¿Cuántos años tiene ______? If you are asking about someone ELSE, not answering yourself… use the él/ella/usted form of tener: TIENE If you are asking about someone ELSE, not answering yourself… use the él/ella/usted form of tener: TIENE ¿Cuántos años tiene Carolina? ¿Cuántos años tiene Carolina? Carolina tiene 17 años. Carolina tiene 17 años. ¿Cuántos años tiene tu hermano? ¿Cuántos años tiene tu hermano? Mi hermano tiene 9 años. Mi hermano tiene 9 años.

¿CuÁntos años Tiene la chica? Escriben la edad (the age) de las chicas. Escriben la edad (the age) de las chicas. Ejemplo: Chica 1 tiene dos años. Ejemplo: Chica 1 tiene dos años

¿Cuántos años tienen tú y tu familia? Escriben los edades (the ages) de tú y tu familia Escriben los edades (the ages) de tú y tu familia Include at least 4 people Include at least 4 people Remember: Remember: for YO, use TENGO for YO, use TENGO for él/ella, use TIENE for él/ella, use TIENE Ejemplo: Mi hermano tiene 16 años. Ejemplo: Mi hermano tiene 16 años. *this is exactly what you are doing on the project!* *this is exactly what you are doing on the project!*

Práctica: Los edades (ages) Fill in the blank with the correct form of tener… 1. Los chicos ________________ cuarenta años.1. Los chicos ________________ cuarenta años. 2. Nosotros ________________ 20 años.2. Nosotros ________________ 20 años. 3. Yo _________________ treinta y seis años.3. Yo _________________ treinta y seis años. 4. Tú ___________________ dieciséis años.4. Tú ___________________ dieciséis años. 5. Pablo _______________ 52 años.5. Pablo _______________ 52 años.

Tengo… You can use tener with more than just age… You can use tener with more than just age… It works with family vocabulary! It works with family vocabulary! Ejemplo: Tengo una hermana Ejemplo: Tengo una hermana ***Cuidado*** ***Cuidado*** Tengo una hermana NOT Tengo la hermana Tengo una hermana NOT Tengo la hermana

Descripciones… repaso You can say things in multiple ways:You can say things in multiple ways: La madre es alta (The mother is tall)La madre es alta (The mother is tall) La madre alta (The tall mother)La madre alta (The tall mother)

Escriben… Write about your family, including at least 5 sentences. Include some descriptions and ages for at least 3 family members…Write about your family, including at least 5 sentences. Include some descriptions and ages for at least 3 family members… Ejemplo:Ejemplo: Tengo 4 personas en mi familia. Mi madre es alta. Tengo 2 hermanos. Mi hermano tiene 17 años. Mi hermana tiene 25 años. Tengo un padre serio.Tengo 4 personas en mi familia. Mi madre es alta. Tengo 2 hermanos. Mi hermano tiene 17 años. Mi hermana tiene 25 años. Tengo un padre serio. When you finish, levanta su mano para un sello…

Práctica: Hablando For speaking practice, use the following pretend answers… For speaking practice, use the following pretend answers… You can say your real age.You can say your real age. Your brother is 24.Your brother is 24. You have a grandfather, he is 85.You have a grandfather, he is 85. Now ask each other the following questions, using the above responses (ask and answer dos personas): Now ask each other the following questions, using the above responses (ask and answer dos personas): ¿Cuántos años tienes?¿Cuántos años tienes? ¿Cuántos años tiene su hermano?¿Cuántos años tiene su hermano? ¿Tienes un abuelo?¿Tienes un abuelo? ¿Cuántos años tiene su abuelo?¿Cuántos años tiene su abuelo?

Billete de Salida Translate the following sentences from English to Spanish. Chris is 18 years old.Chris is 18 years old. Karla has a brother.Karla has a brother. We have a father.We have a father. My mother is 58 years old.My mother is 58 years old. Recuerda: Project due next class!