Art bizantí: Mosaic i pintura

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ARTE BIZANTINO.
Advertisements

ARTE BIZANTINO -Cristianismo -Islámico -Racionalismo Griego
HENRY MATISSE Lidera el Mov. Fauvista Deixeble de Moureau (Simbolista) La seva influència transita per tot el s.XX. CARACTERÍSTIQUES: -Colors.
© 2006 Guillermo Méndez Zapata
Creativitat i llibertat de l’artista Proporció i normes
Proposta 5. 1.Enumera i descriu accions o activitats en la història narrada per Caravaggio.
Los Mosaicos de la iglesia de San Vital
Proporción: El arte Clásico. Arte Paleocristiano y Bizantino
Santa JOANA D’ARC JOANA CRUAÑES. És la famosa donzella d’Orleans, salvadora del regne de França contra la invasió anglesa. Santa i verge, el cicle de.
ART BIZANTÍ Orígens, límits geogràfics i cronologia.
ART BIZANTÍ.
SANTA ANA EL NOM D’ ANA SIGNIFICA “GRÀCIA”. NO ES PODIA TROBAR UN NOM MÉS ADEQUAT PER A LA MARE DE MARÍA.
Catedral gòtica de Barcelona. La Planta
Víctor Gutiérrez Víctor Oficial de les legions romanes, procedent de Mauritània i màrtir en Milan, en l'any 303, baix Maximià. Els episòdis més sobreïxents.
RESUM.
EL ARTE BIZANTINO.
ARTE BIZANTINO Santa Sofía. Estambul.
PINTURA GÒTICA La pintura a l’oli Oli de llinassa com aglutinant
EVOLUCIÓ HISTÒRICA I ESTRUCTURAL DE L’EDIFICI
Tema 6 Arte Bizantino.
Arte Bizantino La imagen bizantina se corresponde a una de las ideas mas espirituales y metafísicas del arte medieval y cristiano en su conjunto. Los.
CATEDRAL DE LLEÓ LA CATEDRAL ESPANYOLA MÉS FRANCESA.
Jo sóc el cep i vosaltres les sarments. Aquell qui està en mi i jo en ell, dóna molt de fruit.
Claseshistoria Historia del Arte © 2006 Guillermo Méndez Zapata ART BIZANTÍ.
MOSAICS DE LA CATEDRAL DE MONREALE.
3. Les arts figuratives a l’art romànic.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils
CORAL DEL PARE CLARET.
ART ROMÀNIC.
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
EVOLUCIÓ DE LA PLANTA DE L’ESGLÉSIA DE SANTA CREU (O SANTA HELENA) DE RODA.
La Ràpita, platja i port.
CLAUDE MONET.
El Cant Gregorià.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
ARTE BIZANTINO Santa Sofía. Estambul.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
Frontal de l’altar d’Avià MNAC
ART ROMÀNIC, UN ART PER I PER A L’ESGLÉSIA
TEO A 2 C.R. P quest curs utilitza paper, vídeo i i ordi- nador.
PERIODITZACIÓ DE L’ART BIZANTÍ 324
ESCULTURA ROMANA.
EL PARE TOUS, UN HOME QUE DONÀ FRUIT.
2.- CARACTERÍSTIQUES GENERALS
El catecisme Testimonis del Senyor
EL RENAIXEMENT s. XV
CONJUNT ICONOGRÀFIC DE SANT CLIMENT DE TAÜLL
JUSTINIÀ I EL SEU SEGUICI
MOSAICS DE L’ABSIS DE LA CATEDRAL DE MONREALE
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
© 2006 Guillermo Méndez Zapata
ANTEMI DE TRAL·LES i ISIDOR DE MILET
El Pensador Auguste Rodin
LA PLANTA.
Celebració FINAL DE CURS.
Análisis de obras paleocristianas y bizantinas
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
DONA II DE KOONING.
PONT NOU El Pont Nou està situat a Camprodon (Girona) al carrer d’Ignasi Casabó, entre Llanars i Sant Pau de Segúries. Es va començar a construir entre.
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
Educar A l’inici d’un nou curs 2014 .
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS
HONRADESA AMB ELS ALTRES
Transcripción de la presentación:

Art bizantí: Mosaic i pintura Sant Vital de Ravenna Justinià i el seu seguici

Característiques MOSAICS Utilizats com a decoració de les esglésies fins segle XI, substituïts per pintures. Influència paleocristiana en temes i funció. Colors brillants. Figures humanes, rigidesa, espiritualitat, àmplies vestimentes, a la vista sols rostres, mans i peus. Rostres de desconeguts, tots igual i sense variació, o bé, molt coneguts. Ulls enormes, indiquen espiritualitat. Disposició frontal figures, s’ompli tota la superfície. No interessa la composició, ni la profunditat, els personatges es juxtaposen. De vegades l’ús d’elements arquitectònics o de la natura, intent de crear sensació d’espai No interesa la realitat, es dóna un valor simbòlic. Fons daurats, mitjançant aplicacions en làmines molt fines d’or. La tècnica del tesselatum. Sants i àngels formen processons ordenades, mateixa distància entre ells. Mosaics més importants: època Justiniana, a Ravenna, moment de màxima esplendor d’aquesta tècnica decorativa (s. VI).

d’ombres i clarobscurs Concepte de paisatges (element repetit) Fons daurats (infinit, cel) Contorns marcats Escassetat d’ombres i clarobscurs Isocèfalia Cànon estiltizat (9 caps, 3 torsos) Colors irreales (brillants) Luxe i sumptuositat Perspectiva invertida (cap a fora) Sant Apol·linar el Nou Desfilada de màrtirs Ritme, harmonia

Absis. Disposició en alt Zona superior (zona celestial) Zona enmig (zona de trànsit) Zona baix sòcal marbres (món terrenal) Sant Vital de Ravenna Absis. Disposició en alt

Icona Crist Cosmocràtor Sant Vital de Ravenna Icona Crist Cosmocràtor El Salvador a l’estil occidental, jove i imberbe, volta de l’absis. Sobre el globus, Jesús entre àngels i als dos extrems Sant Vital a qui Jesús lliura la corona de màrtir i, a l’altre, el bisbe Maximià a qui havia enviat a construir Sant Vital, que sosté la maqueta. Fons daurat i elements paisatgístics

Sant Vital de Ravenna Interior Divisió en panells

Justinià i el seu seguici Monarquia bizantina suport en exèrcit (general Belisari) i l’església (bisbe Maximià). Retrats de Justinià i del bisbe, es reconeix a Belisari per barba, la resta de rostres tots iguals Característiques generals (en diapositives anteriors) Aureola o “nimbo” destinat a sants porquè es considerava el tretzè apòstol Justinià ofereix un recipient d’ oro per la recuperació de Ravenna Es realça Justinià amb la capa obscura Escut amb el crismó (símbol del Senyor, emprat per Constantí per véncer en Pont Milvi, 312, i adoptat com símbol cristià imperial) Situat en una paret lateral del presbiteri, en front del mosaic que representa a la seva dona (a continuació) Vestimentes àmplies que disimulen anatomies (allò important és l’ esència, l’espirit) Figures tapades, grans ulls, sense espai entre ells, es trepitgen amb els peus oberts en forma V, amb sensació d’ingravidesa Sant Vital de Ravenna Justinià i el seu seguici

Sant Vital de Ravenna Justinià Opus tessellatum Antinaturalisme (hieratisme, simetria,etc.) Colors brillants Armònics o contraposats Tessel·les inclinades en direcció a la font de llum 1 2 3 Cànon cap 3 mòduls nas (Santíssima Trinitat) Sant Vital de Ravenna Justinià Opus tessellatum

Mosaic Sant Vital: Justinià i el seu seguici (532), Ravenna

Sant Vital de Ravenna Teodora i la seva cort Emperadriu Teodora sobresurt de la resta del grup i està emmarcada por l’absis de darrere, elements arquitectònics Desproporcionats, interès profunditat. Porta del fons es el punt de fuga. Característiques Generals: Importen els personatges, frontals, indiques respecte i obligació Colors més vius que mosaic de Justinià Reflecteix joies, moda, luxe. Emmarcada per columnes corínties i frisos de marcat caràcter decoratiu Elements alegòrics (font de la vida = baptisme) Sant Vital de Ravenna Teodora i la seva cort

Sant Vital de Ravenna Teodora i la seva cort

Mosaic Sant Vital: Teodora i la seva cort (532), Ravenna