AUGUST DE PRIMA PORTA MERCÈ BIGORRA IES MOIANÈS M.B.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Proposta 5. 1.Enumera i descriu accions o activitats en la història narrada per Caravaggio.
Advertisements

Rafael Masó i Valentí Arquitecte Rosa Maria Gil Tort
Ria Slides Automàtic o al vostre gust amb el  Amb so  Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne.
S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
Alexandre el Gran. Pella, actual Grècia, 356 aC.- Babilònia, actual L'Iraq, 323 aC. Rei de Macedònia ( a. de C.) Fill del monarca macedoni Filipo.
Santa JOANA D’ARC JOANA CRUAÑES. És la famosa donzella d’Orleans, salvadora del regne de França contra la invasió anglesa. Santa i verge, el cicle de.
DESCOBREIX EL TRESOR DEL NADAL CELEBREM L’ANIVERSARI DE JESÚS.
Els surfistes van utilitzar la cooperació per fer públic el seu desacord amb el projecte d’espigons. En primer lloc van utilitzar les seves planxes per.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
Déus, herois i animals mitològics
ART GREC -II- ESCULTURA.
Lèxic: El sentit propi i el sentit figurat
Al vostre gust amb el  Amb so  CONTE PER A UNA NIT D’ESTELS.
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
Víctor Gutiérrez Víctor Oficial de les legions romanes, procedent de Mauritània i màrtir en Milan, en l'any 303, baix Maximià. Els episòdis més sobreïxents.
LA CASTANYERA.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
Sara Ramírez Karola Salat
Hades El déu de l’inframón.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Tema 10: Dinàmica.
LA MAISON CARRÉE. NIMES.
August de Prima Porta Autor: desconegut Tècnica: fosa (còpia talla)
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Sara Ramírez Karola Salat
MITOLOGIA MESOPOTÀMICA.
Temps era temps, hi havia un pagès molt i molt alt i gros que semblava un gegant.
L’August de Prima Porta
ART ROMÀ L’ ESCULTURA.
ELS ROMANS.
JESÚS DE NATZARET.
ESCOLA CÈLIA ARTIGA Donya Cèlia Artiga Novembre 2011.
August de Prima Porta Autor: desconegut Tècnica: fosa (còpia talla)
La Columna Trajana.
ELS PLANETES.
Les mòmies DAVID I FERRAN.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
ESCULTURA ROMANA.
L’OBSERVATORI DE GREEN BANK, EUA..
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
ULLASTRET.
ETAPA CLÀSSICA ES DESENVOLUPA DEL S.V a.C AL IV a.C
NOVETATS ESPAI MARGALEF
ESCULTURA GREGA.
El Pensador Auguste Rodin
Ares el déu de la guerra.
EL PARE CLARET.
EL PARE CLARET.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
Els primers en ser invadits i els últims en ser conquistats
La història de Sísif Mitologia Grega.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
DALI ESPAI FEM CULTURA.
DONA II DE KOONING.
Proposta 2.
1.2.2 Fonts d’energia renovables Energia eòlica El Sol, en escalfar la Terra, origina el vent, la força ha aprofitat l'home des de l'antiguitat.
Ser u amb totes les coses, aquesta és la vida de la divinitat, aquest és el cel dels homes. El castell dels Pirineus (1959)
Cant espiritual Joan Maragall.
DIES DE LA SETMANA Marta González 3r ESO.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
PRIMAVERA GRUP IV 01a.
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (I)
LES MÀQUINES.
ELS PLANETES.
Transcripción de la presentación:

AUGUST DE PRIMA PORTA MERCÈ BIGORRA IES MOIANÈS M.B.

Títol: August de Prima Porta Autor: desconegut Comitent: el Senat Romà Cronologia: 19 aC (còpia 14 dC) Estil: romà imperial Tècnica: Fosa i la còpia,talla Material: bronze (còpia marbre de Carrara) Cromatisme: policroma Dimensions: 2,04 m (alt) Localització original: a la vi.la Ad Gallinas Albas, de Prima Porta, a Roma Localització actual: Musei Vaticani a Roma M.B.

CARACTERÍSTIQUES Es tracta d’una escultura exempta, d’empeus, que representa a l’emperador Octavi August caracteritzat com a cap suprem de l’exèrcit. És una estàtua amb cuirassa (thoracata), esculpida amb relleus que fan al·lusió als èxits militars d’August a Hispània i a la Gàl.lia. És una còpia de marbre d’un original de bronze M.B.

Anàlisi formal August, amb unes mides lleugerament superiors al natural, hi és representat amb el braç dret alçat com a signe d’autoritat, en l’actitud d’un orador o d’un home que guia les seves tropes, i amb una cuirassa molt cenyida que li marca l’anatomia. El braç esquerre aguanta els plecs d’un mantell, mentre que la posició de la mà indica clarament que hi portava una llança o un bastó de comandament. M.B.

COMPOSICIÓ contraposto La posició dels braços (el dret que avança i l’esquerre que s’enredereix) es correspon amb la dels peus: la cama dreta aguanta el pes del cos, mentre que l’esquerra es doblega cap endarrere. M.B.

Presenta una postura més dinàmica que el Dorífor L’actitud heroica, amb el moviment just insinuat, s’inspira en el Dorífor de Policlet, però amb una clara intencionalitat de retrat. Presenta una postura més dinàmica que el Dorífor M.B.

ICONOGRAFIA August apareix com a general, per això duu el bastó, aixecant un braç quan dirigeix una arenga a les tropes. El seu vestuari és una mena d’híbrid entre dos tipus d’escultura oficial: la thoracata (cuirassada), en què es representava els magistrats (cónsols, generalment) dotats d’imperium, això és, capacitat legal de comandament; i l’apoteòsica, que representava aquells que exercien càrrecs sacerdotals, i molt particularment el de summe pontífex. August de Prima Porta és un retrat de cos sencer on August està representat com a cap suprem de l’exèrcit. L’original en bronze degué formar part d’un monument commemoratiu de les últimes victòries de l’emperador a la Gàl.lia i a Hispània i de l’inici de la Pax Augustea. August fou divinitzat després de morir (14 dC) i Lívia, la seva dona, fou la seva sacerdotessa. El fet d’anar descalç significa que l'estàtua es feu quan ja August era a l’Olimp, entre els altres déus. M.B.

ICONOGRAFIA El peu que sosté l’estàtua és un dofí, al·lusió a la victòria naval d’Actium (31 aC), en què la flota d’Octavi desfà les forces de Marc Antoni i Cleopatra, eliminant el darrer obstacle per a la proclamació de l’Imperi. Cavalcant el dofí, Cupido, l’ajudant de Venus, fan referència a l’origen diví de la familia julia. August va descalç, símbol de divinitat, la qual cosa fa pensar que la còpia trobada a Ad Gallinas Albas és posterior a la deificació de l’emperador, i elaborada a partir de l’original de bronze encarregat pel Senat, del 19 aC. M.B.

Iconografia de la cuirassa cel Aurora guia la quàdriga Del Sol Tiberi amb la lloba, rep les Àligues Imperials Diana Apol.lo Terra amb el corn de l’abundància A la part superior el Cel estén el seu mantell damunt del seu cap i a sota reposa la terra, protegida per les dues divinitats protectores de l’emperador, Apol.lo i Diana, mentre el sol travessa l’espai amb una quàdriga precedida per dues nimfes. Al centre, una figura que vol representar Roma acompanyada de la lloba mítica, rep les insígnies que les victòries de l’emperador han recuperat dels seus enemics M.B.

M.B.

INTERPRETACIÓ El retrat d’August és més proper a l’idealisme grec que al realisme romà, malgrat l'exactitud amb que es descriuen les seves faccions, el seu rostre, d’expressió tranquil·la i distant, ha estat idealitzat. També ho ha estat la postura grega i les proporcions. Es representà descalç, com els antics herois olímpics, i amb un Eros damunt un dofí, que simbolitzen la seva immortalitat com a hereu de la deessa Venus a través d’Enees. Tots aquests símbols revelen la clara inspiració grega del retrat oficial, convertit en instrument de propaganda pels emperadors romans. Es tractava de demostrar al poble que l’emperador, August en aquest cas, era un ser excepcional. El cap d’August reflecteix els seus propis trets individuals però embellits. La seva expressió és continguda i mostra un aire humanitari. En tota la estatuària oficial d’August notem una certa estandarització del rostre (idealitzat i jove) d’influència hel.lènica. Faccions suaus, cabells curts i repartits en flocs. M.B.

El fet d’anar descalç també el situa en aquest àmbit de la divinitat La decoració de l’armadura representa la devolució dels estendards que August va aconseguir per mitjans diplomàtics com un oracle li havia indicat, amb la qual cosa l’emperador surt del temps dels mortals i es posa sota la protecció i destí dels déus El fet d’anar descalç també el situa en aquest àmbit de la divinitat M.B.

FUNCIÓ Fou feta per glorificar a August i marcar la seva entrada a l’Olimp. Exalta les gestes d’August com a fundador i pacificador de l’Imperi. Instrument per tant de propaganda política, tant de la família d’August com de l’imperi, en tots els racons del qual aparegueren escultures d’aquest estil. També serví a Lívia per promocionar la figura del seu fill, Tiberi, hereu d’August. L’art romà tenia una voluntat històrica que no tenia el grec. Volien deixar constància dels seus èxits, sempre glorificant el seu present i el seu passat. M.B.

DETALLS DEL NATURALISME DELS PLECS DE LA ROBA M.B.